Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-06@14:02:59 GMT

۵۰ آسیب‌پذیری در ویندوز شاسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۳۸۹۷

۵۰ آسیب‌پذیری در ویندوز شاسایی شد

ایتنا - ​​​​​​​شرکت مایکروسافت با شناسایی ۵۰ آسیب‌پذیری در ویندوز و دیگر محصولات خود، برای ترمیم آنها، وصله‌هایی را ارائه داده که مورد سوءاستفاده مهاجمان قرار گرفته است و بنابراین اعمال فوری به‌روزرسانی‌ها و وصله‌های امنیتی مربوط توصیه می‌شود.

شرکت مایکروسافت با شناسایی ۵۰ آسیب‌پذیری در ویندوز و دیگر محصولات خود، برای ترمیم آنها، وصله‌هایی را ارائه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درجه اهمیت پنج مورد از این آسیب‌پذیری‌ها "حیاتی" (Critical) و ۴۵ مورد "مهم" (Important) اعلام شده است. از میان ۵۰ آسیب‌پذیری اعلام‌شده مایکروسافت، هفت آسیب‌پذیری ترمیم‌شده از نوع «روز – صفر» هستند که از حداقل شش مورد آنها، از مدتی قبل مهاجمان سوءاستفاده می‌کرده‌اند؛ بنابراین اعمال فوری به‌روزرسانی‌ها و وصله‌های امنیتی مربوط توصیه می‌شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، یکی از این آسیب‌پذیری‌ها، از نوع "نشت اطلاعات" است که بر Windows Kernel اثر می‌گذارد و چهار ضعف دیگر از نوع "افزایش دسترسی" است. ضعف دیگر "اجرای کد از راه دور" است که موجب آسیب‌پذیری ویندوز و دیگر محصولات مایکروسافت شده است. دیگر آسیب‌پذیری روز - صفر ماه ژوئن  از نوع "منع سرویس" است که Windows Remote Desktop Services از آن تأثیر می‌پذیرد.

بر اساس گزارش آزمایشگاه کسپرسکی، گروه مهاجمان سایبری PuzzleMaker از ماه‌ها پیش از دو نوع از این آسیب‌پذیری‌ها سوءاستفاده کرده و در جریان حملاتی کاملاً هدفمند، ابتدا از یک ضعف امنیتی روز - صفر در Chrome در زنجیره Exploit بهره گرفته و در ادامه با ترکیب دو آسیب‌پذیری مذکور سطح دسترسی خود را در ویندوز ارتقا داده است.

مهاجمان سایبری با سوءاستفاده از این آسیب‌پذیری‌ها، در نهایت با ایجاد یک Remote Shell روی ویندوز، امکان آپلود و دانلود فایل‌ها و اجرای فرمان‌ها را برای خود فراهم می‌کرده‌اند.  فهرست کامل آسیب‌پذیری‌های ترمیم شده به همراه لینک شیوه عمل مهاجمان سایبری در سوءاستفاده از این آسیب‌پذیری‌ها، در پایگاه اینترنتی مرکز مدیریت راهبردی افتا در دسترس متخصصان و کارشناسان IT قرار گرفته است.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: ویندوز آسیب پذیری آسیب پذیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۳۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار سخت مهاجمان پرسپولیس برابر «پولی»/ آمار خیره کننده مرد برزیلی

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس که در هفته بیست و پنجم لیگ برتر برابر سپاهان با نتیجه تساوی بدون گل متوقف شد باید روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت و در هفته بیست و ششم رو در روی نساجی مازندران قرار گیرد که این بازی برای هر دو تیم از حساسیت بالایی برخوردار است. پرسپولیس برای رسیدن به صدر جدول و همچنین کسب سهمیه آسیایی در تلاش است و از طرفی نساجی برای بقا در لیگ برتر نیاز مبرمی به ۳ امتیاز این دیدار دارد.

پس از مصدومیت علیرضا رضایی سنگربان نساجی در دیدار برابر آلومینیوم، مدیران این باشگاه با «لوان پولی» دروازه بان برزیلی که در لیگ دسته دوم برزیل حضور داشت وارد مذاکره شدند و با او تا پایان فصل بیست و سوم قرارداد امضا کردند.

«پولی» با حضور در درون دروازه نساجی، عملکرد خیلی خوبی را از خود به جای گذاشته است و در ۳ بازی اخیر دروازه خود را بسته نگه داشته و در دو هفته اخیر برابر تراکتور و ذوب آهن نقش پررنگی در کسب پیروزی تیمش داشته است.

طبق اعلام سایت‌های آماری از زمان حضور پولی در نساجی تا پایان هفته بیست و پنجم، ۲۴ شوت به سمت دروازه او شلیک شده که پولی موفق به ۲۳ سیو شده است که نشان دهنده کیفیت بالای این دروازه‌بان برزیلی است.

پولی تنها برابر ملوان یک گل دریافت کرده و از ۴ بار حضور در درون دروازه نساجی، ۳ کلین شیت داشته است. مهاجمان پرسپولیس برای باز کردن دروازه پولی کار سختی را در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر خواهند داشت و باید دید او موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود برابر سرخ‌پوشان خواهد شد یا خیر.

کد خبر 6096199

دیگر خبرها

  • لوئیز انریکه: حتی بهترین بازیکنان جهان هم باید دفاع کنند
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • آمار ضعیف مهاجمان استقلال در لیگ برتر
  • برخورد قانونی با سوءاستفاده کنندگان از قانون معافیت سربازی
  • ملت ایران با تبعیت پذیری از رهبری راه شهدا را ادامه می‌دهند
  • آزمایش عمومی دستیار کوپایلت ویندوز ۱۱ موقتاً متوقف شد
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ از همه تهدید می‌کند
  • کار سخت مهاجمان پرسپولیس برابر «پولی»/ آمار خیره کننده مرد برزیلی
  • فوتبال از دریچه فان؛ متس هوملس، کابوس مهاجمان