Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس محیط زیست و مسائل شهری گفت: اگر کمی سختگیرانه تر عمل کنیم و نگران ایجاد بار مالی و جذب پرسنل نباشیم تشکیل پژوهشگاه مدیریت شهری مستقل، ذیل شورای اسلامی شهر تهران به صورت رسمی می تواند اقدامی ماندگار در شورای اسلامی ششم تهران باشد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، وحید نوروزی، کارشناس محیط زیست و مسائل شهری با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود نوشت: می‌دانیم مدل انتخابی فعلی برای اداره امور شهرهای کشور ، مدل شورا- مدیر شهر است که البته حامیان و‌ منتقدان خاص خود را هم دارد؛ بنا ندارم وارد تجزیه و تحلیل مدل‌های مدیریتی رایج دنیا و مقایسه آن با مدل کشورمان شوم بلکه روشن و شفاف میخواهم به یک نقطه ضعف بزرگ بپردازم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تجربه بیش از بیست سال فعالیت در شهرداری تهران عرض میکنم پژوهش و مطالعه علمی و مستند، حلقه مفقوده مدل مدیریت شهری موجود در تهران است. مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران که البته در شورای شهر پنجم بسیار تضعیف شده متعلق به شهرداری تهران است و نمیتواند مرجع مستقلی برای مشاوره به شورای شهر تهران برای تصمیم گیری باشد. 

پژوهشکده مدیریت شهری و روستایی در سازمان شهرداریها و دهیاری های کشور و نیز مرکز خدمات تخصصی شهری و روستایی جهاد دانشگاهی را هم میشناسم و قاعدتا کاربرد مشورتی مکرر برای اعضای شورای اسلامی پایتخت را نمیتوانند داشته باشند.

با توجه به شرایط موجود و مدل مدیریت شهری رایج، تشکیل شورای مشورتی کمیسیون های اصلی شورای شهر و نه لزوما یکی دونفر مشاور از نوع رفقای گعده، بسیار ضروری است. فرض می کنیم تمام لایحه های شهرداری تهران پشتوانه مطالعاتی و پژوهشی کامل را دارند، بررسی این لایحه ها در شورای مشورتی هر کمیسیون با تخصص های مرتبط، می تواند در پربار تر شدن لوایح و ارسال به صحن بسیار موثر باشد. 

تکلیف طرح ها هم مشخص است. باید از هیجانات و سلیقه های فردی خودداری شود و تا طرحی به پختگی کامل نرسد و در جلسات شوراهای مشورتی، چکش کاری نشود اصلا اعلام وصول نشود. 
روسای کمیسیون ها حتما افراد متخصص و توانمندی هستند اما انتخاب افراد باتجربه تر، متخصص تر و دلسوز بعنوان شورای مشورتی توسط خود آنها نشان از طبع بلندشان دارد. این افراد  قاعدتا شامل چندین تخصص مرتبط با وظیفه هر کمیسیون هستند و میتواند به پخته تر شدن بررسی ها کمک کند.

مشخصات و سوابق این مشاورین به تفکیک کمیته ها و کمیسیون ها در پورتال شورای شهر گذاشته شود و نظرات نهایی شورای مشورتی بابت هر لایحه و طرح، ثبت شود تا بتوان در شورای شهر شیشه ای،  مصوبه نهایی مقایسه کرد.اگر هم کمی سختگیرانه تر عمل کنیم و نگران ایجاد بار مالی و جذب پرسنل نباشیم تشکیل پژوهشگاه مدیریت شهری مستقل، ذیل شورای اسلامی شهر تهران به صورت رسمی می تواند اقدامی ماندگار در شورای اسلامی ششم تهران باشد.

پارلمان شهری، مقیاس کوچک پارلمان ملی است؛ اعضای پارلمان هر چقدر هم توانمند و متخصص باشند نیاز به مشاوره علمی و‌تخصصی دارند. اداره کلانشهری مثل تهران واقعا با نظرات 21 نفر اصلی پارلمان شهری میسر نیست؛ شهر بسیار بزرگ و مرتبا در حال تغییر است بنابراین باید دست به دست هم داد تا شهر عالمانه و با تدبیر اداره شود.

بی‌تحرکی شهرداری تهران برای ایجاد نشاط انتخاباتی در سطح شهر/ تلاش هدفمند یک جریان برای مایوس کردن مردمتفکر شورای شهر فعلی تهران "سیاسی" است/ 14 عضو از 21 عضو شورای شهر هیچ سابقه‌ای در شهرداری نداشته‌اندراه‌های افزایش درآمد پایدار برای شهرداری/دولت باید هزینه استقرار در تهران را بپردازدایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها بعد از 38 سال به کجا رسید؟!"درآمدهای ناپایدار" پاشنه آشیل منابع مالی شهرداری‌های کشور

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخابات شورای شهر شورای شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران انتخابات شورای شهر شورای شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران شورای اسلامی شورای مشورتی مدیریت شهری شهر تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۳۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است

رئیس شورای شهر قزوین گفت: سرلوحه امور در شورای شهر قزوین استفاده از نظرات نخبگان و مشورت با افراد متخصص است و در مدت باقی‌مانده از عمر شورای ششم از ظرفیت نخبگانی بیشتر استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علی فرمانی بعدازظهر امروز -یکشنبه شانزدهم اردیبهشت- در مراسم آغاز بهره‌برداری از فاز سوم محور نسیم شمال و ۱۴۰ دستگاه تاکسی و مینی‌بوس شهری قزوین اظهار کرد: با برپایی نشست‌های تعاملی شاهد بهره‌برداری از کمربندی «پیامبر اعظم (ص) - آیت‌الله باریک‌بین» در سال گذشته بودیم.

وی با بیان اینکه امروز با تکمیل فاز سوم کمربندی نسیم شمال خدمت مطلوبی به شهروندان ارائه خواهد شد، گفت: همچنین احداث تقاطع غیر همسطح «دفاع مقدس-نسیم شمال-اقبالیه» هم در دستور کار شورا و مدیریت شهری قرار گرفت و فروردین‌ماه امسال کلنگ این طرح به زمین زده شده و امیدواریم طی دو سال به بهره‌برداری برسد.

رئیس پارلمان شهری قزوین اضافه کرد: امیدواریم در ادامه مسیر خدمتگزاری در پارلمان محلی بتوانیم با مشورت و همفکری با نخبگان، متخصصان و سلایق مختلف در مدیریت شهری، اتفاقات خوبی را برای شهر قزوین رقم بزنیم.

فرمانی از همراهی و همدلی تمامی مسؤلین از جمله شرکت گاز، دانشگاه علوم پزشکی و اداره‌کل راه و شهرسازی در اجرای پروژه فاز سوم کمربندی نسیم شمال قدردانی کرد و گفت: هر کجا با همدلی و وحدت کارها انجام شده موفق بوده‌ایم.

وی تأکید کرد: سرلوحه امور در شورای شهر قزوین استفاده از نظرات نخبگان و مشورت با افراد متخصص است و در مدت باقی‌مانده از عمر شورای ششم از ظرفیت نخبگانی بیشتر استفاده می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در پایان تصریح کرد: در یک‌سال باقیمانده عمر شورای ششم تلاش خواهیم کرد تا با همدلی و همراهی مدیریت شهری قزوین طبق سیاست‌های بودجه ۱۴۰۳ در بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی مناسبی را داشته باشیم و در جهت توسعه شهر گام‌های بلندتری را برداریم.

کد خبر 750876

دیگر خبرها

  • توقف ساخت‌وساز از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در تهران
  • سخنگوی شهرداری تهران: توصیه‌های چمران فصل‌الخطاب است
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران