Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نخستین اقدام دولت اقدام و اصلاح در بحث خودرو، شکستن انحصار و شفاف کردن صنعت قطعه سازی است.
به گزارش خبرگزاری آریا، علیرضا زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای رونق صنعت خودرو سازی و قطعه سازی چه برنامه‌ای دارید؟ افزود: نخستین کاری که می‌کنیم این است که انحصار را می‌شکنیم و از این وضع اسفناکی که در صنعت خودرو است، عبور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با بهره مندی از توانمندی‌ها و شرایطی که در متن جامعه است صنعت قطعه سازی را شفاف می‌کنیم تا در انحصار بخشی از جامعه نباشد، لذا مهمترین اقدام ما شکستن انحصار و توجه به توانمند سازی و به روز کردن صنعت خودرو و ارتباط هر چه بیشتر میان این صنعت با دانشگاه است.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا موافق واردات خودرو‌های خارجی هستید یا معتقدید که انحصار خودرو باید در اختیار خودرو سازان داخلی باشد؟ افزود: ما اقتضائات بسیار خوبی برای توسعه صنعت خودرو سازی داریم، اما با خودروسازی کیا شروع کردیم، اما در ده‌ها سال قبل ماندیم و اکنون کیا در کره، بازار‌های جهانی را فتح می‌کند، چون آن‌ها جنبه‌های توسعه‌ای خود را به دقت دنبال کردند و با جهان پیش رفتند، اما ما ده‌ها سال عقب ماندیم و خودمان را سرگرم کردیم.
آقای زاکانی گفت: این صنعت می‌تواند صنعت پیشران باشد و چشم به صادرات به کشور‌های آمریکای لاتین، آفریقا و برخی کشور‌های همسایه هم می‌توانیم داشته باشیم، اما این انحصار نمی‌گذارد این اتفاق رقم بخورد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: با واردات ماشین‌های خارجی هم مخالفتی نداریم، اما آن‌ها که تمایل به این خودرو‌ها دارند باید پول و مالیات حسابی بدهند و کسی که می‌خواهد شیک و استفاده ویژه کند باید هزینه آن را بپردازد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انحصار خودرو قطعه سازی صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: برای کاهش آمار و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی نیاز به فرهنگ‌سازی و اقدامات فرهنگی بوده لذا فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن الگوهای صحیح رانندگی کاری است که هرکسی به سهم خود باید به آن توجه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ به مناسبت روز ملی حمل و نقل و ایمنی با تبریک این روز اظهار کرد: برای داشتن اقتصادی پویا داشتن حمل و نقلی سریع و ایمن یکی از موضوعات مورد توجه در هر جامعه‌ای است.

وی افزود: برای کاهش آمار و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی نیاز به فرهنگ‌سازی و اقدامات فرهنگی بوده لذا فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن الگوهای صحیح رانندگی کاری است که هرکسی به سهم خود باید به آن توجه کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به داشتن حمل و نقل ایمن همه ساله بخش اعظمی از بودجه‌های دولت به امر ایمنی راه‌ها اختصاص داده شده که صرف اجرای طرح‌های مختلف سخت افزاری و نرم‌افزاری می‌شود، قدر مسلم نتیجه بخش شدن این طرح‌ها نیازمند ایجاد حس مسئولیت در بین آحاد مردم به عنوان عضو تأثیرگذار در ارتقا ایمنی ترددهای جاده‌ای و شهری است.

دست‌نشان تصریح کرد: نیاز است با انتقال دغدغه و حساسیت در حوزه ایمنی راه‌ها در جامعه و در بین متولیان امر و به ویژه عموم مردم به‌عنوان شهروند مقوله ایمنی و تصادفات رانندگی مورد توجه قرار گیرد.


کد خبر 748071

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)