Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-05@04:46:31 GMT

خروج کالاهای متروکه از بنادر شتاب می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۴۱۵۷

خروج کالاهای متروکه از بنادر شتاب می‌گیرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، علیرضا محمدی کرجی ران با اشاره به فهرست کالاهای متروکه موجود در بندر شهید رجایی اظهار کرد: ماندگاری کالاهای متروکه در بندر نه فقط به سود شرکت های بخش خصوصی نیست بلکه به علت اشغال فضای عملیاتی بر درآمد آنها اثر منفی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس، اداره کل گمرک شهید رجایی، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، پلیس امنیت اقتصادی و حمایت همه جانبه دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس افزود: تدابیر لازم از سوی این اداره کل برای تسریع در تعیین و تکلیف کالاهای متروکه از جمله واگذاری زمین به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با هدف جبران کمبود انبارها صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی می‌خواهیم تا نسبت به تقویت زیرساخت‌ها و منابع انسانی مورد نیاز و متناسب با حجم عملیات بزرگترین بندر تجاری کشور در راستای سرعت بخشیدن به تعیین تکلیف کالاهای متروکه اقدامات لازم را انجام دهد.

حسین میرمعینی، معاون سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی نیز گفت: پیگیری‌های لازم برای رفع نیازها صورت خواهد گرفت و ما نیز خواستار تقویت روابط و همکاری‌های دو جانبه و تعاملات سیستمی با سازمان بنادر و دریانوردی هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تقویت زیرساخت‌ها جهت کاهش ماندگاری کالاهای متروکه در بنادر افزود: نیازها و مشکلات موجود شامل مسائل زیرساختی و کمبود نیروی انسانی متخصص را در جلسه‌ای با هیات مدیره سازمان مطرح خواهم کرد تا هرچه سریع‌تر برطرف شود.

کد خبر 606992 برچسب‌ها بنادر سازمان بنادر و دریانوردی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بنادر سازمان بنادر و دریانوردی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کالاهای متروکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب عصر پنج شنبه در نشست بررسی وضعیت تعرفه در بنادر استان با حضور مدیرکل لجستیک، ترانزیت و توافقنامه‌ها و رئیس اداره تعرفه سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: تجهیز بندر بوشهر به جرثقیل ویژه نگله های سنگین از مطالبات چندین ساله برای بندر بوشهر بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته ظرف چند ماه آینده جرثقیل ۱۴۰ تنی در این بندر مستقر می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه عمده مراودات تجاری بنادر استان بوشهر با کشور امارات است گفت: با توجه به مسافت طولانی این محور می‌طلبد در بحث تعرفه بازنگری لازم با هدف رونق بنادر استان بوشهر انجام شود.

وی تصریح کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در راستای جلب رضایت حداکثری جامعه هدف اهتمام جدی داشته و در این زمینه با تمام توان و ظرفیت پای کار آمده است.

شکیبی نسب اظهار کرد: در نشست‌های هم اندیشی با تجار و بازرگانان با بهره‌گیری از ایده‌ها و دیدگاه‌های آنان برای گره گشایی از مشکلات فراروی رونق بنادر استان بوشهر استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: میانگین بازه زمانی انجام تشریفات گمرکی به واسطه دخیل بودن ۲۷ دستگاه اجرایی بسیار زمان بر است که امید است در جهت تحقق توسعه دریا محور برای سرعت بخشی به این فرایند راهکار لازم اعمال شود.

شکیبی نسب افزود: بنادر استان بوشهر از شاخصه‌های مختلفی خروج کالاهای متروکه سنواتی، رعایت الزامات ایمنی و نُرم تخلیه و بارگیری از بنادر پیشتاز کشور هستند و با چنین جایگاهی بستر خوب و مناسبی برای ورود تجار و بازرگانان به بنادر این استان مهیا است.

کد خبر 6095396

دیگر خبرها

  • حمایت‌ های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌ گیرد
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد
  • هر چه سریعتر نسبت به نواقص و ناهماهنگی های موجود در گمرک شهیدرجایی اقدام شود
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • سرعت رسیدگی به پرونده‌های اموال تملیکی در تعزیرات افزایش یابد
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از بندر شهید رجایی
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • آسفالت معابر کرمان شتاب می‌گیرد/ آغاز به کار طرح «جهاد آسفالت»