Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@18:24:48 GMT

تایید تلف شدن احشام توسط پساب پتروشمی مسجدسلیمان پس از سه ماه

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۴۴۱۶

تایید تلف شدن احشام توسط پساب پتروشمی مسجدسلیمان پس از سه ماه

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، اسفند ماه سال گذشته خبرگزاری فارس خوزستان طی گزارشی اعلام کرد، رها شدن پساب‌های صنعتی پتروشیمی مسجد سلیمان در رودخانه سبب تلف شدن آبزیان و احشام در روستای کوشک خلف شده است اما مصطفی یوسفی رئیس محیط زیست این شهرستان گفت: هنوز تلفات آبزیان و احشام توسط پساب پتروشمی ثابت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه آلودگی‌ها را باید با آزمایشگاه مشهد ارسال کنیم

وی افزود: ممکن است دلیل مرگ ماهی‌ها آلودگی باشد اما برای کالبد شکافی دقیق باید نمونه این آلودگی‌ها را به آزمایشگاهی در مشهد ارسال کنیم و پس از ارسال جواب به صورت قطعی در مورد علت تلف شدن ماهی‌ها صحبت می‌کنیم.

یوسفی با بیان اینکه طبق گفته مسوولان این پساب نیست بلکه شستشوی مخازن است، عنوان کرد: به نظر بنده برخی افراد یکسری مطالبات در خصوص اشتغال و... از پتروشیمی دارند و این صورت میخواهند پتروشیمی را زیر سوال ببرند ضمن اینکه شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان هنوز به فاز بهره‌برداری نرسیده است و مجوز بهره‌برداری از ما نگرفته است.

 

 

پتروشمی مسجد سلیمان هیچ گونه دور ریزی به محیط ندارد

مسوول واحد HSE شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان نیز  در واکنش به خبر«آلودگی رودخانه کوشک خلف توسط پتروشیمی مسجدسلیمان»: اظهار کرد: واحد تصفیه صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان یکی از مجهزترین واحدهای تصفیه پساب در بین پتروشیمی‌ها است به طوری که تصفیه پساب در سه بخش بهداشتی، روغنی و پروسسی قابل انجام است.

وی افزود: در بحث مدیریت پساب، احداث واحد تصفیه تکمیلی RO به منظور بازیابی مجدد آب از پساب با هدف صرفه جویی در منابع آب و ساخت حوضچه تبخیری جهت مدیریت نهایی دوریزهای واحد تصفیه است که در نهایت پتروشیمی مسجدسلیمان هیچ‌گونه دورریزی به محیط نخواهد داشت.

این در حالی است که دامداران  و اهالی روستا خبر از تلف شدن آبزیان و احشام در نقاط مختلف دادند و گفتند: این اتفاقات در روستای «کوشک خلف» جدید است.

اعتراف به  رهاسازی پساب به محیط بعد از سه ماه

اکنون پس گذشت کمتر از سه ماه از گزارش خبرگزاری فارس، مصطفی یوسفی  رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجد سلیمان در در رابطه با تف شدن آبزیان و احشام به دلیل ورود پساب صنعتی پتروشمی مسجدسلیمان به رودخانه، اظهار کرد: نتیجه آزمایش رهاسازی غیر اصولی پساب پتروشیمی این شهرستان به محیط اطراف مثبت بود از این رو شکواییه‌ای فردا دادستانی ارائه می‌شود.

وی افزود: پس از گزارش تلف شدن تعدادی گوسفند در یکی از روستاهای اطراف پتروشیمی این موضوع از حدود یک ماه پیش در دستور کار کارشناسان این اداره قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجد سلیمان با اشاه به  بررسی علت تلف شدن دام‌ها توسط اداره دامپزشکی شهرستان، گفت: نمونه‌های لازم از چشمه‌ها و رودهای اطراف انجام و برای بررسی به آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست ارسال شد.

 

 

یوسفی با بیان اینکه پساب پتروشیمی طبق بررسی‌ها به صورت غیراصولی رهاسازی می‌شود، گفت: این کارخانه باید برای دفع اصولی پساب حوضچه تبخیر احداث کند اما متاسفانه تاکنون این طرح فقط 20  درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

تقبل پرداخت خسارت به دامداران

علی بلدی مسوول روابط عمومی پتروشیمی مسجد سلیمان نیز در ای رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: در صورت صورت تلف شدن احشام توسط پساب پتروشمی مسجدسلیمان این شرکت  آمادگی دارد خسارت وارده به دامداران را پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار و در منطقه زیلایی شهرستان مسجد سلیمان، در محدوده ۱۳۰ کیلومتری شمال شرقی اهواز، ۳۰ کیلومتری شمال غربی شهر مسجد سلیمان مجاور جاده لالی(منطقه هفت شهیدان) و  ۱۱/۵ کیلومتری جنوب رودخانه کارون قرار دارد.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: پتروشیمی مسجدسلیمان پساب صنعتی تلف شد احشام پتروشیمی مسجدسلیمان خبرگزاری فارس پتروشیمی مسجد مسجد سلیمان محیط زیست تلف شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا

رسانه‌های محلی می‌گویند تخلیه آب‌های رادیواکتیو تصفیه شده از نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما ژاپن به دلیل قطع برق متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری شین هوا به نقل از شرکت برق توکیو، قطع برق حدود ساعت ۱۰:۴۳ صبح به وقت محلی رخ داد، زیرا کابل برق نیروگاه در حین حفاری آسیب دید.

شرکت تپکو (تولید نیروی برق توکیو) می‌گوید سیستم خنک‌کننده راکتور‌ها تحت تأثیر قطع برق قرار نگرفته و همچنان فعال است.

تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما پس از آن اعلام می‌شود که گروهی از کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی روز گذشته برای دومین بار از شروع این عملیات، به ژاپن سفر کردند.

پس از زلزله و سونامی سال ۲۰۱۱ ژاپن، ماشین‌آلات نیروگاه فوکوشیما از کار افتاد و مواد رادیو اکتیو نشت کرد. متخصصان این حادثه را پس از چرنوبیل، بزرگ‌ترین فاجعه اتمی می‌دانند.  این نیروگاه از خنک کردن سوخت هسته‌ای در راکتورها، مقدار زیادی آب آلوده به مواد رادیواکتیو تولید کرده که اکنون در مخازن بزرگی نگهداری می‌شود. ژاپن سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که قصد دارد این آب‌ها را تصفیه کرده و پس از رقیق کردن آن را در اقیانوس رها کند. علیرغم مخالفت‌های بسیار در داخل و خارج، این اقدام از آگوست ۲۰۲۳ آغاز شد و تاکنون بیش از ۳۰ هزار تن آب تصفیه شده در اقیانوس تخلیه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • صعود مسجدسلیمان و حفاری به فینال لیگ برتر گلف
  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • آتش و فراموشی؛ روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده او در غزه
  • فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • آیا مورچه‌ها صدا دارند و چرا صدای مورچه‌ها را نمی‌شنویم؟
  • تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا
  • برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - سپاهان در مسجدسلیمان