Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس‌کل دادگستری کردستان گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اولویت دستگاه قضایی در استان بوده و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قروه ، حجت‌الاسلام و المسلمین  سید حسن حسینی،  رئیس‌کل دادگستری  استان کردستان عصر امروز پس از بازدید از زندان قروه، به‌صورت چهره به چهره با زندانیان این شهرستان دیدار، گفت‌وگو و دستورات لازم برای حل مشکلات قضایی آنها را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بازدید از زندان‌ها را یکی از مؤثرترین روش‌ها برای گره‌گشایی از مشکلات قضایی زندانیان دانست و افزود: کاهش جمعیت کیفری اولویت دستگاه قضایی در استان بوده و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

رئیس‌کل دادگستری  استان کردستان با ابراز رضایت از عملکرد خوب رسیدگی قضایی با بهره‌گیری از دادرسی الکترونیکی و تعامل شایسته زندان و دادسرا با زندانیان گفت: پیشبرد این رویکرد سبب رفع اطاله دادرسی و کاهش هزینه‌های اعزام و بدرقه و خطرات ناشی از آن شده است.

حسینی با بیان اینکه تسلط واحد اجرای احکام زندان قروه در انجام امور قضایی مددجویان قابل تقدیر است، تصریح کرد: خوشبختانه همکاری خوبی بین زندان‌های استان و مجموعه قضایی در جهت ارائه خدمات قضایی مطلوب به زندانیان وجود دارد که باید از این ظرفیت برای حل مشکلات نهایت استفاده را ببریم.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه: وکلا باید نماد و الگوی حق‌مداری باشندنگاهی به رویکرد قوه قضائیه در قبال معتادان؛ به هیچ وجه وارد زندان نشوند!

احمدیان، رئیس زندان قروه نیز بازدید رئیس‌کل دادگستری کردستان از زندان این شهرستان را حاکی از توجه ویژه و سازنده مقامات قضایی استان به زندان در راستای کاهش جمعیت کیفری و حقوق شهروندی زندانیان خواند و گفت: تعامل ارزشمند اداره کل زندان‌های استان با دادگستری و عنایت ویژه رئیس‌کل دادگستری به زندان‌ها باعث شده تا مجموعه قضایی و قضات نسبت به امورات زندان و زندانیان عنایت ویژه‌ای داشته باشند.

وی بیان کرد: خوشبختانه امروزه با اعطای ارفاقات قانونی شاهد کاهش جمعیت کیفری در زندان‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده و بازگشت سالم و امید بخش زندانیان به اجتماع هستیم.

رئیس قوه قضائیه 23 شهریورماه سال 98 در اجرای بند 64 سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه و مقررات قانون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی در زمینه حبس‌زدایی، «دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها» را به روسای کل دادگستری استان‌ها و دادستان‌ها ابلاغ کرد و یکی از بندهای قابل توجه این است که قضات محاکم از صدور حکم به مجازات حبس در مورد افراد واجد شرایط مجازات‌های جایگزین حبس اجتناب کنند.

انتهای پیام/491/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاهش جمعیت کیفری رئیس کل دادگستری زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۴۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد

رئیس دیوان عالی کشور گفت: تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌‌های قضایی یکی از مشکلات مردم است و اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی مورد توجه رؤسای دادگستری‌ها قرار بگیرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری؛ رئیس دیوان عالی کشور اظهار کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضایی و برنامه‌های ابلاغی سال 1403 پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها در جهت تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آراء تاکید کرد.

فراخوان کشوری پژوهشگاه قوه قضائیه برای حل "چالش اطاله دادرسی"

وی سپس با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در جهت تحقق شعار سال افزود:  معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه‌ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با همکاری با رؤسای محترم دادگستری استان‌ها و شعب  ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

منتظری تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌‌های قضایی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای محترم کل دادگستری قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند