Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@09:59:11 GMT

نسخه سید ابراهیم رئیسی برای کشاورزی استان قزوین

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۵۰۳۴

نسخه سید ابراهیم رئیسی برای کشاورزی استان قزوین

ایسنا/قزوین کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه کشاورزی استان قزوین باید دانش‌بنیان، کم هزینه‌تر و پرمحصول‌تر شود؛ اظهار کرد: نیاز است زنجیره ارزش افزوده و صنایع بسته‌بندی در استان قزوین شکل بگیرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در برنامه «ایرانی سرای من» ویژه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برای استان قزوین، که شنبه ۲۲ خرداد از سیمای مرکز قزوین پخش شد؛ بیان کرد: استان قزوین به دلیل قرار داشتن در شاهراه ترانزیتی کالا و مسافر از اهمیت بالایی برخوردار است، شهرک‌های صنعتی مستقر در قزوین جزو مزایای این استان محسوب می‌شوند و تعطیل یا نیمه تعطیل بودن واحدهای صنعتی در این استان قابل‌قبول نیست و فعال شدن دوباره این واحد نقش مهمی در ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در استان قزوین دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تضادهای میان توسعه صنعتی و محیط زیست در قانون اساسی حل شده است؛ اغماض درباره محیط زیست به هیچ وجه پذیرفته نیست؛ ادارات و سازمان‌ها باید بیشتر از دیگران به موضوع حفظ محیط زیست توجه داشته باشند و اگر کسی در پوشش ادارات و یا سازمان‌ها، تصرف غیرقانونی انجام داد پرونده وی باید به صورت مضاعف پیگیری شود.

اعتماد مردم به دولتمردان جزو سرمایه‌های اجتماعی است

رئیسی با اشاره به اینکه اعتماد مردم به دولتمردان جزو سرمایه‌های اجتماعی است که نباید خدشه‌دار شود، تصریح کرد: سرمایه‌های اجتماعی کشور به واسطه عملکرد نادرست و ناعادلانه از دست رفته است و امروز با بحران بی‌اعتمادی مردم نسبت به دولت و مسئولان روبه‌رو هستیم که این اتفاق محصول پنهان‌کاری و بی‌صداقتی برخی مسئولان با مردم است.

وی خاطرنشان کرد: باید بی‌اعتمادی‌ها به اعتماد و بی‌صداقتی‌ها به صداقت تبدیل و وضعیت زندگی مردم متحول شود. در این راستا نباید اقتصاد و زندگی مردم را شرطی کرده و به تحولات بین‌المللی گره بزنیم، با این همه با تمام وجود به دنبال رفع تحریم‌ها خواهیم بود.

این مسئول گفت: باید ثبات اقتصادی در بازار شهرهای قزوین، تاکستان و بوئین‌زهرا به وجود بیاید تا زندگی مردم و بازاریان ثبات داشته باشد. باید زنجیره ارزش و فرآوری در بیش از ۹۰۰ روستای استان قزوین راه‌اندازی شود. خرید محصولات کشاورزی از کشاورزان باید تضمین شود تا کشاورزی برای کشاورزان مقرون‌به‌صرفه باشد. ضمن اینکه ایجاد صنایع تبدیلی در کنار کار کشاورزی ضروری است تا ارزش افزوده ایجاد شده نصیب استان قزوین شود.

وی گفت: تلاش می‌کنیم حقوق کارگران و معلمان، همسو با تورم متناسب سازی شود، می‌توان مشکلات اقتصاد و مسکن را حل کرده و هزینه ۵۰ درصدی سبد خانواده برای تأمین مسکن، را به ۳۰ درصد تبدیل کرد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: اجرای عدالت از مهم‌ترین اقدامات آتی کشور خواهد بود، در این راستا توزیع امکانات، تسهیلات بانکی، بازرگانی، خدمات، تولید و صنعت باید عادلانه و با اطلاع‌رسانی مردم باشد.

وی گفت: شفاف نبودن تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در کشور عامل بی‌اعتمادی مردم است، عدم شفافیت مردم را نسبت به دولت بی‌اعتماد می‌کند و ما این موضوع را در صورت روی کار آمدن دولت جدید دنبال خواهیم کرد، همان‌طور که درباره شفاف‌سازی حساب‌های قوه قضائیه، این کار را کردیم.

وی افزود: شفافیت، یکی از نکات اعتمادساز برای مردم است، یکی از مشکلات دولت فعلی این بود که شفافیت ایجاد نمی‌کرد و به یک باره با تصمیم‌ها و اقداماتش به مردم شوک وارد می‌کرد. باید با مردم حرف بزنیم و آن‌ها را در جریان مسائل قرار دهیم.

کشاورزی استان قزوین باید دانش‌بنیان شود

رئیسی با تأکید بر اینکه کشاورزی استان قزوین باید دانش‌بنیان، کم هزینه‌تر و پرمحصول‌تر شود؛ اظهار کرد: نیاز است زنجیره ارزش افزوده و صنایع بسته‌بندی در استان قزوین شکل بگیرد. مرغ از جمله کالاهای اساسی است که سفره مردم را شکل می‌دهد و در حوزه تولید طیور در استان قزوین سرمایه گذاری‌های خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه درصدد هستم به هر صورت ممکن به استان قزوین سفر کرده و با مردم این استان دیدار کنم؛ تأکید کرد: مردم استان قزوین باید غیرتمندانه در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند.

این مسئول در ادامه بیان کرد: مرحوم ابوترابی در شرایط بسیار سخت نشان داد که می‌توان همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد؛ «نمی‌توانیم» و «نمی‌شود» در فرهنگ مرحوم ابوترابی وجود نداشت. فرهنگ ما فرهنگ مرحوم ابوترابی، شهید رجایی، شهید بابایی، سه هزار شهید استان قزوین و شهید حاج قاسم سلیمانی است و با کمک مرد می‌توانیم گره‌های بزرگی را باز کنیم.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین یاد مرحوم شیخ مجتبی قزوینی، مرحوم آیت‌الله زرآبادی، مرحوم آیت‌الله باریک‌بین، شهید رجایی، شهید بابایی و سه‌هزار شهید عالیقدر استان قزوین را گرامی داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی قزوين اعتماد عمومی شفافيت انتخابات ۱۴۰۰ ابراهیم رئیسی انتخابات ریاست جمهوری کشاورزی استان قزوین استان قزوین استان قزوین بی اعتماد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایت استاندار قزوین از اجرای طرح «دختران حاج قاسم»

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان قزوین اظهار کرد: آهنگ رشد باغ موزه دفاع مقدس استان قزوین در چند سال گذشته به ویژه در حوزه زیرساخت‌های عمرانی سرعت یافته است و شرایط مناسب‌تر از گذشته پیش می‌رود.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به استان قزوین هم توجه ویژه ای به این حوزه شده است و شرایط در آینده بهتر هم خواهد شد.

اعلایی گفت: در کنار اقدامات زیرساختی باید برای تمرکز بر توسعه مفاهیم دفاع مقدس، آرمان شهدا و نگاه رهبر معظم انقلاب به مقوله دفاع مقدس اقداماتی انجام شود که این موضوعات هم دنبال می‌شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: در سال‌های اخیر در برگزاری مراسمات و یادواره شهدا اقدامات خوبی به ویژه توسط بنیاد شهید اتفاق افتاده است که شایسته تقدیر می‌باشد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به نقل قول دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر ارتباط عاطفی ایشان با شهید بابایی اظهار داشت: کسانی که شهید بابایی را بشناسند و ظرفیت‌های معنوی ایشان را درک کنند به راحتی می‌توانند این شهید والا مقام را الگوی خود قرار بود و با این شهید در ارتباط باشند، موضوعی که نشان دهنده عمق تأثیرگذاری شهدای استان به ویژه شهدای برجسته می‌باشد.

وی با بیان اینکه چهره‌های شاخص خوبی در استان وجود دارد که از همین خاک برخواسته و آسمانی و ملی شده‌اند و باید برای آنها ویژه‌تر کار کرد، گفت: طرح آشنایی با شهید بابایی و شهید رجایی برای دانش آموزان و دانشجویان یا راه اندازی تشکل‌هایی در این زمینه می‌تواند منجر به ارتباط بیشتر نسل جوان با شهدای قزوینی شود.

اعلایی افزود: ایجاد حلقه ارتباط با نسل جوان بسیار مهم است، به طور مثال اگر بتوان فیلم، کتاب و اسناد زندگی شهید بابایی را در دسترس و در محل مراجعه نسل جدید قرار داد به طور قطع شاهد اثرگذاری بیشتری خواهیم بود چراکه این شهید والا مقام یک الگوی مناسب برای ورزشکاران، محصلین، علاقه مندان به زندگی عرفانی و معنوی، علاقه مندان قزوین و سایر موضوعات است.

استاندار قزوین اضافه کرد: به عنوان نمونه سازمان تبلیغات اسلامی طرحی با عنوان دختران حاج قاسم راه اندازی کرده است که مطلوب ارزیابی می‌شود و جا دارد این قبیل طرح‌ها به صورت بومی شده در قزوین و با محوریت شهدای شاخص استان اجرا شود و در آینده باغ موزه دفاع مقدس محل رفت همین گروه‌ها و تشکل‌ها و اعضای این طرح‌های مردم محور باشد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: معاونت عمرانی و بنیاد شهید استان اقدام خوبی را در طراحی مزار شهدا برای ایجاد یک مجموعه فرهنگی انجام داده است و می‌تواند برای اشاعه فرهنگ دفاع مقدس بسیار تأثیر گذار باشد، به همین دلیل نیاز است تمامی دستگاه‌های ذیربط به ویژه شهرداری قزوین پای کار بیاید و انتظار این است که این موضوع با اولویت توسط همه ما مورد پیکیری قرار بگیرد تا به نتیجه مطلوب برسد.

کد خبر 6099908

دیگر خبرها

  • تخریب ۳۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • طعنه سنگین جعفرزاده به ابراهیم رئیسی/مدینه گفتی و کردی کبابم!
  • ببینید | اظهارات جدید ابراهیم رئیسی درباره زنان و دختران
  • توضیحات مهم رئیسی درباره روند تورم | من روزانه آمار قیمت ها می‌گیرم نه هفتگی و...
  • رضایت استاندار قزوین از اجرای طرح «دختران حاج قاسم»
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • یادواره شهدای اردیبهشت ماه قزوین برگزار می‌شود
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی