Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاضی‌زاده هاشمی گفت: مسئله اصلی ما نظام دیوانسالاری که حدود ۸۰ سال است که تغییر پیدا نکرده و باعث شده تا روز به روز مردم مستضعف‌تر شده و یک عده خاصی که به رانت دولت و به قدرت وصل هستند برخوردار شوند و مردم ضعیف‌تر. ما باید طرز تفکر مدیران کشور را تغییر دهیم.

خبرگزاری میزان - «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» در سومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که تصویر دولت آینده وی از گرانی و نرخ بالای تورم چه خواهد بود، گفت: این دغدغه‌ها که اشاره فرمودید به درستی دغدغه عموم مردم است، اما لازم است که ریشه یابی شود و روش اصلاح بیان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من قبلا چند عدد عکس نشان داده بودم که این عکس‌ها گویای نحوه توزیع منابع، نحوه درآمد، عدم توازن سراسری کشور، نحوه توزیع بیکاری بود لذا این روند‌هایی بوده که از سال ۱۳۴۵ تاکنون بر اساس شاخص‌های آماری که ما داریم متاسفانه تکرار می‌شود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر بخش‌های تولیدی ما در حال کاهش هستند و بخش خدمات آن هم در حوزه کارمندی در حال افزایش. به طور مثال ما با توجه به اینکه افزایش تولید مسکن پیدا کرده‌ایم، اما این محصور در چند استان است و همین هم باعث شده کم کم یک مهاجرت سراسری شکل گیرد و وضعیت ترکیب جمعیتی کشور تغییر پیدا کند و این مهاجرت سراسری که اتفاق افتاده باعث آسیب‌های اجتماعی مانند تلاق شده و این امر را افزایش داده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت: چرا که این مسئله هویت اجتماعی را از بین می‌برد و هویت سرمایه اجتماعی ما را کاهش می‌دهد و دلایل آن به خوبی روشن است؛ لذا دلیل این موضوع این است که منابع کشور به صورت نادرست در حال توزیع است.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: متاسفانه ساختار‌ها در کشور استضعافگر است لذا مردم این موضوع را از چشم مسئولین ناکارآمد می‌بینند. آن چیزی که امروز باعث دلزدگی مردم شده این است که می‌بینند ما در پنجره طلایی هستیم، اما متاسفانه وضعیت کشور به جای اینکه رشد پیدا کند ما دچار قفل و انسداد شده‌ایم.

وی اضافه کرد: کارنامه همه دولت‌ها هم در این زمینه روشن است و همه دولت‌ها نقاط مثبت و ضعف داشته اند، اما با این وجود کلان روند‌ها و موضوعات اساسی حل و فصل شده است. شما اگر نگاه کنید می‌بینید که مشکلاتی که در گذشته ذکر شده - در مناظرات دوره‌های قبل - الان هم ذکر می‌شود چه بسا ما از گذشته افت هم کرده‌ایم لذا در مناظرات قبل مفاهیمی همچون آزادی مطرح می‌شد و این قبیل حرفا، اما ما در حال حاضر به موضوعاتی اعم از خداقل معیشت می‌پردازیم.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: این اختلالات اجتماعی و کاهش سرمایه اجتماعی را مردم از نحوه مدیریت مسئولین می‌بینند. بی اعتمادی به این مسئله، بی اعتمادی به دولت‌ها را شکل داده است در همین فقره کرونا ببینید که مردم چقدر گرفتار شدند.

وی ادامه داد: من خودم خانواده‌ای را می‌شناسم که مادر سرپرست خانوار فوت کرده و دو فرزند یتیم به جا گذاشته و یا پدر سرپرست خانوار فوت کرده و دو فرزند یتیم به جا گذاشته. مردم در زمینه مقابله با کرونا یک نوع سوء رفتار از مسئولین می‌بیند و بعدا ما می‌بینیم که تقصیر را به گردن مردم می‌افتد.

قاضی زاده هاشمی گفت: متاسفانه مردم یک سال از کار و زندگی بین نان و جان مانده اند. در حال حاضر ۶۰ درصد به صورت روزمزد کار می‌کنند و ما به آن‌ها می‌گوییم کار نکنید. خب مجبورند برای اینکه از گرسنگی نمیرند فعالیت کنند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: من اینجا خطاب به مسئولین مربوطه به خصوص آقای روحانی عرض می‌کنم که مورد تفقد قرار دادن مناظرات را. واقعاً در این جمع حاضر کسی حاضر نیست عملکرد دولت را گردن بگیرد با این حال بنده اعلام آمادگی می‌کنم شما از دفترتان خارج شوید و تشریف بیاورید در صدا و سیما لذا بنده حاضرم در هم در موضوع کرونا و هم در همه موضوعات با شما مناظره کنم. در موضوع گرانی بنزین معلوم نشد بالاخره چه کسی مسئول است. یکسری ستاد‌های درست شد که پشت آن پنهان شدند و نهایتا مقام معظم رهبری مجبور است بیاید وسط کار آنهم به خاطر اینکه مسئولین مربوطه کسی حاضر نشد استعفا و عذرخواهی کند.

وی تاکید کرد: عزیران مسئله اصلی ما نظام دیوانسالاری که حدود ۸۰ سال است که تغییر پیدا نکرده و باعث شده تا روز به روز مردم مستضعف‌تر شده و یک عده خاصی که به رانت دولت و به قدرت وصل هستند برخوردار شوند و مردم ضعیف‌تر. ما باید چه کار بکنیم موضوع این است که ما باید ساز و کار‌های اداری کشور را تغییر دهیم. ما باید طرز تفکر مدیران کشور را تغییر دهیم. باید نوع نگاه مسئولین به مردم تغییر پیدا کند. طبق اصل ۵۶ قانون اساسی نحوه حاکمیت را اعمال حاکمیت مردم ذکر کرده ما روز به روز مردم را از میدان خارج کردیم.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: خدا رحمت کند حاج قاسم را که می‌گفت هرجا که مردم در عرصه بودن آنجا عرصه موفقیت و هر جا که مردم در آن عرصه نبودند ما با شکست روبرو شدیم ما پیش بینی کردیم که اگر دولت را به مردم واگذار کنیم مشکلات حل می‌شود لذا در این رابطه ما منظومه‌ای به نام دولت و مردم تشکیل دادیم.

وی همچنین گفت: اگر یک سوم مردم شهرستانی و مجموعه‌ای از مدیری ناراحت باشند و آن را استیضاح کنند، دولت موظف است آن را عزل کند ما نظام حرمی که تمام اختیارات را از مردم گرفته و فقط و فقط در اختیار دولت مرکزی قرار داده در سراسر کشور توزیع می‌کنیم لذا از نظر ما همه شهرستان پایتخت کشور هستند و همه شهرستان اختیارات هیات وزیران را دارند.

 

بیشتر بخوانید: متن کامل اولین مناظره اقتصادی ۷ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری + فیلم متن کامل دومین مناظره ۷ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری + فیلم

 

تکمیل می‌شود

برچسب ها: اخبار انتخابات انتخابات 1400

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار انتخابات انتخابات 1400 نامزد انتخابات ریاست جمهوری قاضی زاده هاشمی تغییر پیدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم

«امیررضا واعظ آشتیانی» فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اگر مردم به دنبال احقاق مطالبات خود هستند، باید همچون دوره اول انتخابات، در دور دوم نیز حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به تحولات بین‌المللی، نیازمند تشکیل مجلسی قدرتمند، کارآمد و کمک حال دولت هستیم؛ بنابراین باید به سمتی حرکت کنیم که انتخابات پیش رو همچون دور اول، با حضور حداکثری برگزار شود.

فعال سیاسی گفت: هر زمان انتخابات در ایران برگزار می‌شود، همه دنیا چشم‌شان به نحوه برگزاری آن است و میزان مشارکت را رصد می‌کنند؛ بنابراین باید در چنین شرایطی حضور حداکثری داشته باشیم.

رأی مردم در انتخابات آمریکا نمایشی است

واعظ آشتیانی افزود: در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رأی مردم، نمایشی است چراکه این سناتورها هستند که تعیین تکلیف می‌کنند اما در جمهوری اسلامی ایران، این مردم هستند که کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.

فعال سیاسی گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی، آزادترین و دموکراتیک‌ترین نوع انتخابات است و امیدواریم مردم با شناخت کاندیداهای اصلح، پای صندوق‌های رأی حاضر شوند تا مجلسی مقتدر تشکیل شود.

وی با اشاره به اولویت‌های مجلس دوازدهم، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری هر ساله به مسائل اقتصادی توجه دارند، مجلس هم باید بهترین قوانین و مقررات اقتصادی را در دستور کار داشته باشد.

فعال سیاسی افزایش تولید داخلی را از اولویت‌های مجلس آینده دانست و تاکید کرد: تولید، شاخصه‌های مختلفی دارد که باید مدنظر مجلس و دولت قرار بگیرد؛ قوانین باید به سمتی حرکت کنند که فضا جهت سرمایه‌گذاری‌ها در داخل و خارج از کشور محیا شود.

واعظ آشتیانی با اشاره به حل و فصل مسائل مناطق آزاد به عنوان یکی از اولویت‌های مجلس آینده افزود: اگر نوع مدیریت و حکمرانی ما درست باشد، می‌تواند کمک حال اقتصاد کشور شود؛ لذا مجلس باید این مسائل را جدی بگیرد.

فعال سیاسی اضافه کرد: مجلس دوازدهم و دولت باید به جای کشمکش‌های سیاسی، به سمتی بروند که حال کشور و اقتصاد کشور بهبود یابد.

کد خبر 6083278 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • (ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند
  • ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم