Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@23:22:02 GMT

جمهوریت یعنی رأی، نظر و فکر مردم

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۵۳۸۸

ایسنا/همدان نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور با بیان اینکه رأی مردم باید بر جامعه حاکم باشد، گفت: جمهوریت یعنی رأی، نظر و فکر مردم و اگر این نباشد افتاده‌ایم و از ایرانیت و اسلامیتمان خبری نیست. 

محسن مهرعلیزاده عصر شنبه ۲۲ خردادماه در گفتگوی تلویزیونی خود با همدانی‌ها از سیمای همدان، با بیان اینکه مردم باید به کار و تلاش و کوشش رأی بدهند، اظهار کرد: مردم به کسی که نمی‌خواهد زور بگوید و خود را تحمیل کند بلکه می‌خواهد بر تکیه بر مهربانی، کاردانی و فداکاری آنها زندگی را برایشان فراهم کند، رأی دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مردم ایران به کسی رأی دهند که نمی‌خواهد با تنگ نظری‌ها هر کسی را که با جریان فکری‌اش همسو نیست، حذف کند بلکه دست همه ایرانی‌ها را به گرمی می‌فشارد مشروط به اینکه پای کار باشد.

مهرعلیزاده با اشاره اینکه اسم دولت بنده «دولت زندگی» است، تصریح کرد: دولت زندگی، دولت زندگی با معیشت مناسب ایرانی، زندگی پر افتخار، زندگی با دانش، زندگی بدون شنیدن زور، زندگی با آزادگی، زندگی پر نشاط، زندگی بدون نفرت، زندگی بدون معیشت خراب، زندگی بدون نگرانی از آینده فرزندان، زندگی امیدوار، زندگی با سلامتی و تندرستی و بدون تنش با دنیا و همسایه‌ها است. 

وی یادآور شد: مردم ایران سلحشور، صلح‌جو و ‌باغیرت هستند اما اگر کسی با آنها عناد و دشمنی ورزد برخورد سنگینی می‌کنند و فرقی نمی‌کند دشمن خارجی باشد یا دشمن ناشی از کینه‌توزی‌ها و تنگ‌نظری‌های داخلی. 

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور با بیان اینکه رأی مردم باید بر جامعه حاکم باشد، گفت: جمهوریت یعنی رأی و نظر و فکر مردم و اگر این نباشد افتاده‌ایم و از ایرانیت و اسلامیتمان خبری نیست.  

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه در دهه‌های اخیر غیرت و مردانگی مردم در حفظ کیان کشور، حفظ مرزها، حفظ تمامیت ارزی کشور و حفظ حریم دین مشاهده شد، افزود: ملت ایران در دوران دفاع مقدس ۲۴۰ هزار شهید تقدیم کردند و فشار شدیدی بر آنها تحمل شد اما دست به دست هم دادند و پیروز شدند. 

وی مطرح کرد: هم اکنون شرایط کشور شرایط خیلی مناسبی نیست اما ایرانی باغیرت و با همت، جوانان عاقل و آگاه و منابع ارزشمند انسانی و خدادادی، نسبت بالای جمعیت جوان، موقعیت جغرافیایی در کشور وجود دارد و آنچه نداریم برنامه عملیاتی و قابل عمل برای اداره کشور در دوران‌های مختلف دولت‌های مختلف بوده است.

مهرعلیزاده اضافه کرد: با همه احترامی که برای دولت‌های قبل و زحمت‌هایشان قائل هستیم اما حاصل کار امروز در بخش عظیمی از جامعه فقر، تنگدستی، بیکاری، فاصله بسیار شدید درآمد و هزینه‌های خانوار و شکاف عمیق مردم با مردم و مردم با دولت و کشمکش‌های داخلی است.

وی با بیان اینکه امروز باید تصمیم بگیریم به دور از همه عیب‌ها و ناکارآمدی‌ها، دولتی کاربلد، باغیرت کاری، با برنامه‌ کار، به دور از حزب سالاری و خویشاوند سالاری انتخاب کنیم، گفت: باید دولتی را انتخاب کنیم که از هر کسی در مسیر آن قرار می‌گیرد استفاده کند ضمن اینکه باید از جوان‌ها و بانوان بیشتر استفاده شود. 

مهرعلیزاده با بیان اینکه برای اداره کشور برنامه اقتصاد اجتماعی دارم، اظهار کرد: برنامه اقتصاد اجتماعی برنامه‌ای است که اجازه فعالیت اقتصادی و رقابت را می‌دهد اما اجازه نمی‌دهد قشر ضعیف زیر فقر اقتصادی له شود و از مردم حمایت می‌کند حتی با پرداخت پنج برابری یارانه‌ها که قول آن را داده‌ام.

وی با بیان اینکه دولت من ادامه دولت اصلاحات و دولت سوم خاتمی است، خاطرنشان کرد: دولت اصلاحات دولتی بود در دنیا به آن افتخار می‌کردیم، در آن دولت گرانی و تورم کنترل شده بود و ارزش ریال در مقابل دلار در هشت سال ثابت بود، همچنین نشاط اجتماعی و مراودات اجتماعی از افتخارات دولت اصلاحات بود. 

مهرعلیزاده در ادامه بیان کرد: به عنوان معاون دولت اصلاحات با سابقه ۴۲ ساله در زمینه‌های مختلف، آمده‌ام همان راه را برای جوانان احیاء کنم و نمی‌خواهم کسی زور بشنود و کسی به خود اجازه دهد زور بگوید و تمامیت خواهی در کشور بماند و ادامه پیدا کند، باید شفاف باشیم و با مردم و در اختیار مردم باشیم و اطلاعات هم در اختیار مردم باشد. 

وی با بیان اینکه باید فساد را ریشه‌کن کنیم، رانت را از بین ببریم و قانون را در کشور حاکم کنیم و مردم حاکم باشند، افزود: ایرانیان زندگی آبرومند می‌خواهند و زندگی شرافتمندانه انسانی برازنده ایرانی است، این مقطع، مقطع حساس تغییر در تاریخ است و اگر این‌گونه تغییر پیدا کند ایران به جایگاهی که برازنده ایرانی است خواهد رسید. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات رياست جمهوري محسن مهرعلیزاده دولت اصلاحات زندگی بدون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید رئیسی از عملکرد دولت

آفتاب‌‌نیوز :

عصر امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ماه رئیس جمهور در جمع مردم غرب تهران در امام زاده حسن گفت: یاد شهدای مناطق غرب تهران به ویژه منطقه ۱۷ را گرامی می‌دارم به جانبازان و خانواده ایثارگران ادای احترام می‌کنم.

وی افزود: منطقه ۱۷ و ۱۸ و این منطقه امام زاده، مردمانی متدین انقلابی و با بصیرت و برای تهران بزرگ خانواده‌های تاثیر گذاری هستند

رئیس جمهور گفت: یادمان نمی‌رود همواره این مناطق در دفاع مقدس در صف اصلی بودند و همواره یار انقلاب و یار رهبر فرزانه انقلاب بودند.

وی تصریح کرد: مردمان این منطقه تهران، مردمانی سخت کوش و همراه با انقلاب اسلامی بودند و بنده نسبت به همه مردم این مناطق ادای احترام می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: بنده دنبال این بودم که در یک فرصتی در جمع شما فرصت حضور پیدا کنم و حتما لازم بود در جمع مردم این منطقه عرض سلام و ادب داشته باشم.

رئیسی تاکید کرد: در این منطقه هستند چهره‌هایی که در عرصه‌های فرهنگی و ورزشی و اقتصادی انسان‌های موثری بودند.

وی افزود: بنای دولت توجه به خداست و بندگی خدا و قانون خدا و باید و نباید‌های الهی در همه عرصه‌های زندگی است.

وی در ادامه گفت: نکته دوم آن چه در وصایای شهدا آمده اجرای عدالت است و آنچه از امکانات و زمینه‌ها در کشور وجود دارد بر اساس عدالت توضیع شود و از سال اول دولت گفتیم بودجه‌ای که به مجلس می‌خواهد داده شود بر مبنای عدالت در مناطق مختلف کشور باشد.

رئیسی تصریح کرد: ما باید در ۱۰ هزار روستا مسئله تنش آبی را حل می‌کردیم و امروز نیمی از میزانی که هدف گذاری شد حل شده است.

وی افزود: ما در تهران خاموشی‌های زیادی داشتیم و ما ۲۲ هزار مگاوات ناترازی برق داشتیم و امروز با تولید برق ۸ هزار مگاواتاین موضوع، حل شده است.

وی در ادامه گفت: از مشکلات این مناطق و دیگر مناطق کشور مسئله مهم اشتعال بود که در برنامه ریزی دولت گفتیم باید یک میلیون شغل ایجاد می‌شد، اما بحمدالله ما از آن وعده‌ای که داده شد، عقب نیستیم و در خیلی از استان‌ها آمار بیکاری کاهشی شده و پنج درصد رسیده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: در این رابطه باید کار بسیار بشود و حتما باید کار‌هایی انجام داد که خانوادت‌های ما دغدغه بیکاری فرزندان شان نداشته باشند.

وی افزود: در موضوع مسکن، اگر یک میلیون مسکن ایجاد شود می‌تواند نیاز مردم را بر طرف کند، باید بگویم که قابل قیاس نیست میزان اراضی که به شهر‌های کشور ایجاد شده حدود صد برابر گذشته است و اعلام کردیم که ۲ میلیون ۴۰۰ هزار مسکن در حال ساخت وجود دارد برای این که آنچه در قانون آمده و نیاز کشور مرتفع بشود.

رئیسی در ادامه گفت: مسئله اقتصادی نیازی کشور است و رهبری فرزانه انقلاب هم این موضوع را اولویت کشور اعلام کردند و در همین دولت به گواه کارشناسان اقتصادی رشد نقدینگی کنترل شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • علیرضابیگی: دولت مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرد
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • علیرضابیگی: دولت رئیسی ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرده
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • زندگی ۴۹ درصد مردم ایران روی فرونشست زمین