Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آخرین رقابت کاراته گزینشی المپیک توکیو از روز گذشته (جمعه) در شهر پاریس فرانسه آغاز شده است.

ایران در این مسابقات چهار نماینده دارد که در روز نخست، «فاطمه صادقی» و «امیر مهدی‌زاده» از رسیدن به سهمیه بازماندند.

امروز  نیز «ابوالفضل شهرجردی» در بخش کاتای انفرادی مردان و «رزیتا علیپور» در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم بانوان روی تاتامی رفتند که شهرجردی به دور نهایی رسید و امشب برای کسب سهمیه با نفراتی از کره‌جنوبی، آمریکا و چین تایپه دیدار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه علیپور روی تاتامی رفت و پس از استراحت در دور نخست، مقابل «کریستانا گارسیا فرر» از اسپانیابه برتری سه بر صفر رسید و سپس برابر «سادینی بتسام» از مراکش قرار گرفت و در مبارزه‌ای نزدیک با حساب دو بر یک شکست خورد. با رسیدن نماینده مراکش به فینال، علیپور به جدول شانس مجدد رسید.

نماینده ایران در جدول شانس مجدد برابر «میشله رومرو» از پورتوریکو قرار گرفت و در مبارزه‌ای که بسیار بی‌روحیه و بی‌برنامه بود با حساب چهار بر صفر شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت تا المپیک را از دست بدهد.

علیپور برخلاف مسابقات قبلی که بسیار باانگیره بود و از تکنیک‌های انفجاری استفاده می‌کرد، در رقابت‌های گزینشی پاریس، ضعیف و بی‌برنامه نشان داد.

از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به وقت تهران، شهرجردی آخرین نماینده ایران در بخش کاتای مردان و در مرحله نهایی برای کسب سهمیه روی تاتامی می‌رود.

کاراته ایران پیش از این توسط «حمیده عباسعلی»، «سارا بهمنیار»، «بهمن عسگری» و «سجاد گنج‌زاده» به چهار سهمیه المپیک توکیو رسیده است.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: المپیک توکیو المپیک توکیو بهمن عسگری حمیده عباسعلی رزیتا علیپور سارا بهمنیار سجاد گنج زاده فاطمه صادقی فدراسیون کاراته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۱۰ مدال توسط ووشوکاران ایران در پایان روز نخست مسابقات

به گزارش خبرگزاری مهر، روز نخست رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح امروز (چهارشنبه) با حضور بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در مسابقات روز نخست نمایندگان ایران با حریفان رقابت کردند که حاصل تلاش آنها ۶ طلا، یک نقره و ۳ برنز بود.

در رقابت‌های امروز مصطفی حسن‌زاده در فرم نن‌گوئن، صدیقه دریایی در وزن ۶۵- کیلوگرم، شهربانو منصوریان در وزن ۷۵- کیلوگرم با برتری مقابل حریفی از چین، معین تقوی در وزن ۹۰ کیلوگرم ساندا، زهرا کیانی در فرم چانگ‌چوان با پشت سرگذاشتن نماینده چین و هلیا اسدیان در فرم نن‌گوئن به مدال طلا رسیدند.

شاهین بنی‌طالبی در فرم نن‌گوئن نقره گرفت و زهرا جلیلی (۲مدال برنز) در فرم‌های چانگ چوان و گون شو و هلیا اسدیان در نان‌چوان دو مدال برنز در تالو بدست آوردند.

امروز همچنین سهیلا منصوریان در وزن ۶۰- کیلوگرم یک برد و یک باخت کسب کرد، محمدرضا ریگی در وزن ۸۵- کیلوگرم نماینده اردن را مغلوب کرد و سهیل موسوی در وزن ۷۵- کیلوگرم در مبارزه با «سعد بوجکا» دارنده مدال نقره جهانی از مراکش پیروز شد.

همچنین در پیکارهای بخش تالو حسین قبله نما در چانگ‌چوان، زهرا کیانی در فرم جین‌شو، شاهین بنی‌طالبی‌ و مصطفی حسن‌زاده در نن‌دائو موفق به کسب مدال نشدند.

فردا (پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه) نیز پیکارها تالو پیگیری می‌شود و هر ۶ نماینده کشورمان با حریفان در فرم‌های مختلف رقابت خواهند کرد. همچنین در بخش ساندا محسن محمد سیفی، علی خورشیدی، سهیل موسوی و محمدرضا ریگی به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

کد خبر 6087953

دیگر خبرها

  • سهمیه ایران در مسابقات باشگاهی آسیا مشخص شد
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • پرسپولیس بعد از چهار فصل با مربی خارجی در حذفی!
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • دختران تنیس روی‌میز ایران چقدر شانس کسب سهمیه المپیک را دارند؟
  • کسب ۱۰ مدال توسط ووشوکاران ایران در پایان روز نخست مسابقات
  • عراق، قرقیز و افغانستان در انتظار برد ازبک‌ها
  • کاپ جهانی شانگهای| نتایج دور از انتظار کمانداران ایران در دور مقدماتی