Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:22:04 GMT

زاکانی:‌ مسکن و اشتغال با جهش تولید حل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۵۵۷۸

زاکانی:‌ مسکن و اشتغال با جهش تولید حل می‌شود

به گزارش ایرنا علیرضا زاکانی روز شنبه در گفت و گوی تلویزیونی که از سیمای مرکز کردستان پخش شد، اظهار داشت: سال اول دولت بنده، تغییر ملموسی احساس کرده و سه سال بعد صورت جدیدی را در کشور مشاهده خواهید کرد.

وی یادآور شد: امیرکبیر سه سال و ۲ ماه کار کرد اما افتخار بزرگی برای مملکت کسب کرد و ماییم که باید این مسیر را برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاکانی با بیان اینکه در کنار توجه به اقتصاد و مدیریت کشور را بر مدار شایستگی باید اداره کنیم  تاکید کرد: عملکرد دولت به صورت شفاف بوده و توجه به حکمرانی فضای مجازی و دولت الکترونیک داریم.

وی با اشاره به اینکه در کنار اینها به تمرکز زدایی دقت می‌کنیم اضافه کرد: عده‌ای در تهران فکر می‌کنند می‌توانند برای همه کشور تصمیم بگیرند و جای همه می‌توانند فکر کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز جان همه به لبشان رسیده چون فشار آنقدر بر مردم بالا است که کمر آنها می‌شکند اما گوش شنوا و چشم بینا وجود ندارد.

وی افزود:‌ دولت و رییس جمهور محترم بارها بیان کرده همه چیز خوب است یا نمی‌بیند یا نمی‌خواهد ببیند یا کسی در خواب است که می‌شود او را بیدار کرد و یا کسی خود را به خواب زده که اصلا بیدار شدنی نیست.

زاکانی با بیان اینکه بیشتر از ۸۵ درصد منابع کشور در دست رییس جمهور محترم است ادامه داد: با انتخاباتی روبرو هستیم که نقش سرنوشت ساز در آینده ما دارد و بیشترین تاثیر را در کشور انتخابات ریاست جمهوری می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه آنچه که مشاهده‌ می‌کنیم زیبنده ملت رشید ایران نیست یادآور شد: اسلام عزیز،‌ ایران متمدن، رهبری آگاه، مردم خوب، نخبگان شایسته، جوانان پرشور، زنان و همه و همه امکانات بزرگی است که اگر از آنها استفاده کنیم می‌توانیم گام‌های بلندی برداریم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  اضافه کرد: برخوردار از اسلام عزیز، تمدن با پیشینه چند هزار ساله، از اقوامی که گل‌های سر سبد ایران اسلامی هستند و از مذاهب و اقلیت هایی هستیم که همه را یک فرصت بزرگ می‌دانم.

وی گفت‌: متعجبم که با این ظرفیت های بزرگ بی دقتی کنیم و محصول آن فقر، فساد، تبعیض و مشکلات مسکن و تورم باشد که بر گرده و معیشت مردم سنگینی ایجاد کند.

زاکانی تاکید کرد:‌ این تعارض را باید با حضور پای صندوق‌های رای حل کرد و اولین درخواست من حضور در پای صندوق و رقم زدن سرنوشت این ملت است.

وی اظهار داشت: دولت فکر کرده که از طریق خارج می‌تواند مشکل ما را حل کند اما تحریم استراتژی آمریکا برای برخورد با ایران است و از دشمن نباید انتظار خوبی داشت.

ظرفیت‌های بیشمار کشور را مورد توجه قرار می‌دهیم

زاکانی ادامه داد: نگاه کلی را تغییر می‌دهم به این صورت که در کشور این ظرفیت‌های بیشمار کشور را مورد توجه قرار داده و پلی برای رفع مشکلات و پیشرفت و رشد قرار می‌دهم.

وی گفت:  وزیر گذشته دولت نساختن مسکن را با افتخار بیان می‌کرد بنابراین نباید انتظار داشت مردم رمقی داشته باشند.

زاکانی یادآور شد: باید این رویکرد را تغییر داده، طرحی نو در افکنیم و توانمندی های داخلی را اصل قرار دهیم و از همه پتانسیل‌های منطقه و جهان در جهت سرآمدی ایران عزیز استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت بنده دولت اقدام و اصلاح است و نه دولت حرف و شعار بیان کرد: با اقدام فکورانه، دقیق و اصلاح امور، مسیری را انتخاب کنیم که ظرفیت‌های داخلی به ظهور و بروز برسد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در داخل کشور ما به دنبال این هستیم که با عقلانیت ، معنویت، عدالت و خلاقیت زمینه تحقق افتخارات و کسب حداکثر و میزان بالای از استقلال و آزادی را برای ملت به ارمغان بیاوریم.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی باید متضمن آزادی، استقلال و عدالت باشد تا بتواند ایران قوی و پیشرفته را در منطقه و جهان سرآمد کند.

زاکانی  گفت:‌ چون کشور بر مدار درست و عقلانیت اداره نمی‌شود شاهد ظلم به جوانان، مردم، اقوام، جوانان، زنان، دانشجویان، اقلیت‌ها و قشارمختلف هستیم.

وی با اشاره به اینکه فقط به رویکرد نیست باید سنگ بنای اولیه درست شود اظهار داشت: در این مسیر نیاز است که همه ابعاد را ببینیم چون کشور را نمی‌شود تک بعدی ساخت و باید متناسب سازی شود و برای این کار چهار رویکرد تحولی را انتخاب کرده‌ایم.

تمرکززدایی و افزایش اعتبارات استانی 

زاکانی ادامه داد: ‌در بودجه چهار دسته اعتبار در نظر گرفته می‌شود که شامل اعتبارات ملی، ملی - استانی، وزارتخانه و اعتباراتی که به استان‌ها داده می‌شود که سهم استانها ۱۰ درصد است.

وی افزود: ۹۰ درصد در خارج استان تصمیم گرفته می‌شود و ۱۲ درصد به وزارتخانه ها داده می‌شود و به استان‌ها می‌رود که بعدا معلوم می‌شود دستگاه مربوطه در کدام بخش هزینه کرده است.

زاکانی گفت: ۷۸ درصد اعتبارات ملی و ملی - استانی است که از قبل تعیین تکلیف شده است اما این شیوه باید بشکند.

وی اضافه کرد:  به دنبال بازآمایش مجددی در استان‌ها هستیم تا توانمندی‌های اقتصادی سیاسی اجتماعی و فرهنگی را در هر نقطه تعیین کرده و ۴۵۱ شهرستان را محور حرکت کشور قرار دهیم.

زاکانی ادامه داد:‌ دادن اختیارات ویژه برای اداره شهرستان، هزینه‌کردها و انتقال به شهرستان‌ها، بهره‌مندی از نخبگان آن شهرستان و به میدان آوردن آن از برنامه‌های دیگر تمرکززدایی است.

وی تاکید کرد: اگر امکانی وجود دارد اولویت به همان نقطه داده شود ، بسیاری از مناطق در کنار معادن از امکان معادن بی بهره هستند و نقاطی که در کنار نفت هستند اما از حداقل‌ها محروم هستند.

زاکانی گفت: ماده ۱۱۰ قانون مالیت‌های مستقیم امکانی را ایجاد می‌کند که مردم از بخشی از مالیت‌هایی که هر شرکتی پرداخت می‌کند سهمی ببرند.

مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی و اداری

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: گام سلبی در جهت مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی و بروکراسی و مفاسد اداری خواهیم داشت و قاطعانه با مفسدین برخورد می‌شود.

وی اظهار داشت: ۲ دهه سابقه برخورد با مفسدین داشته‌ام و با معاون رییس جمهور، با دادستان تهران، وزیر اطلاعات، وزیر نفت، برادر رییس جمهور و افراد مختلفی برخورد کردم.

زاکانی افزود: این برخوردها انجام گرفت چون می‌دانستم باید به تنه‌های فساد پرداخت و ریشه فساد را از زمین کند و ضعیف کشی در فساد فایده ای ندارد.

وی یادآور شد:‌مبارزه با مفاسد اقتصادی و مبارزه با سستی‌ها یک موضوع جدی در دولت اقدام و اصلاح است.

زاکانی گفت: اگر خود دولت را اصلاح کنیم و آن را چابک و پاسخگو کنیم و عناصر خدوم در دولت دست به دست هم دهند و انقلابی ایجاد کنیم می‌توان در کنار تولید قرار گرفت و مسیر را هموار کرد.

وی اضافه کرد: آنهایی که نگاه ابزاری به اقوام، مذاهب، بانوان، جوانان، ورزشکاران و هنرمندان دارند کار زشتی انجام می‌دهند و حتما بنده از این رویه پرهیز خواهم کرد.

زاکانی با بیان اینکه امروز رییس جمهور حتی از سوی نمایندگان مجلس نظارت پذیر نیست اضافه کرد: با نهادسازی نوین کاری می‌کنیم اولین کسی که نیازمند شما باشد دولت باشد با بهره مندی از ظرفیت های مردمی نظارت بر دولت و رییس جمهور را امری عادی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه از نزدیک با معضلات و مشکلات مردم آشنا هستم گفت: طی یک تحقیق یک سال و نیمی برای تک تک شهرستان ها مشکلات را احصا کرده‌ایم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استان کردستان اظهار داشت: صحبت از کردستان صحبت از یک خطه با مردمان خونگرم، مهمان نواز و مسئولیت پذیر است.

وی اضافه کرد: سالیان سال در کردستان رفت و آمد داشته‌ام که معطوف به دفاع مقدس است. زاکانی یادآور شد:‌ کردستان به عنوان یکی از پنج استان مورد حمله بعثی‌ها با حضور مردم از سراسر کشور و نیروهایی از خود آن منطقه رخنمایی فعالی رقم زد.

زاکانی با اشاره به اینکه حضورم در شهرهای مختلف کردستان امکانی را فراهم کرد که از نزدیک با آلام و دردهای مردم آشنا شوم ادامه داد:‌ درودم را بر براتعلی نورانی و ابراهیم یونسی مترجم نامدار کرد تقدیم می‌کنم و سر تعظیم در مقابل ۵۴۰۰ شهید این استان فرود می‌آورم.

زاکانی گفت: برای شهید یونس قبادی فر، شهید عبدالکریم سبحانی، شهید رحیم قادری و شهید ماموستا شیخ الاسلام سر تعظیم فرود می‌آورم.

وی یادآور شد: صحبت از کردستان صحبت از قومیت و مذهب است صحبت از اهل سنت که در کنار شیعیان با یک خونگرمی و ارتباط و صمیمیت در حال زندگی است.

مذاهب، اقوام و اقلیت‌ها را یک فرصت تاریخی برای کشور است

زاکانی با بیان اینکه مذاهب، اقوام و اقلیت‌ها را یک فرصت تاریخی برای کشور می‌بینم اضافه کرد:  انقلاب اسلامی داعیه ایجاد تمدن نوین اسلامی در جهان را دارد پس باید آنقدر سعه صدر، فهم و درک و تامل در سایر مذاهب اسلامی را داشته باشیم و در کنار هم تمدن اسلامی را بسازیم.

وی با اشاره به اینکه بسیار زشت است که تا قبل از سفر رهبرمعظم انقلاب به کردستان اجازه پخش اذان اهل سنت در تلویزیون استانی داده نمی‌شد تاکید کرد:‌ به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست که خلاف خواسته رهبر کج فهمی‌هایی صورت گیرد که موجب ناراحتی اهل سنت شود.

زاکانی اظهار داشت: در دولت اقدام و اصلاح، فرصت برادران اهل تسنن و دقت در کمک و همکاری برای ایرانی آباد، امری قاطع و ضروری است و به کارگیری این سروران در اجزا و عناصر موجود در مناصب در چهارچوب شایسته سالاری امری قهری و قطعی خواهد بود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بهره‌مندی از ظرفیت برادران اهل سنت برای تعامل با سایر برادران اهل سنت در سراسر جهان بهره‌مندی الگووار است.

وی اضافه کرد: اگر نتوانیم یک الگوی نمونه برادری ارائه دهیم چه انتظاری است دیگران از ما بپذیرند که ما در جهت وحدت در جهان اسلام جدی هستیم بنابراین نمونه آن را باید در داخل کشور به نمایش بگذاریم.

زاکانی گفت: با این ظرفیت بزرگ انسانی و خدایی و بهره‌مندی از نوع مراوداتی که کُردها می‌توانند با کشورهای همسایه می‌توانند برقرار کنند امکانی برای ما محسوب می‌شود و اصلا نگاه امنیتی ندارم که حصار دور کشور بکشم.

وی افزود: معتقدم که اگر هنر داشته باشیم و دست به دست هم دهیم باید سایر کشورها از ما الگو بگیرند.

زاکانی اضافه کرد: باید سایر کشورها به ما غبطه بخورند و الگو بگیرند و باید شرایطی و محیطی ایجاد کنیم که اگر اهل سنتی از بیرون به این خطه نگاه کرد و اگر کسی به عنوان کُرد به این خطه نگاه کرد بگوید اقوام در ایران مورد ارزش قرار می‌گیرند و به آنها بی اعتنایی نمی‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: ما که گوشت و خون و پیکره‌ مان با هم در آمیخته است، ما که قرآن و پیامبرمان یکی است و به حضرات اهل بیت (ع) عشق می‌ورزیم چرا باید دستخوش تفرقه و شکاف باشم به شما عشق می‌ورزم و خود را وقف شما عزیزان می‌کنم.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

عید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رییسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ کردستان انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ کردستان انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰ کردستان انتخابات ریاست جمهوری نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بهره مندی یادآور شد رییس جمهور زاکانی گفت اقلیت ها اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید

استاندار ایلام گفت: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام نیا امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت_در دیدار با مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت اظهار کرد: خروجی حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور و هیئت همراه در استان، منتج به تحولی در راستای جهش تولید با مشارکت مردم در استان خواهد بود.

وی افزود: استان ایلام ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله نفت، گاز، کشاورزی و گردشگری سلامت دارد که با توجه به نزدیکی با مرز کشور عراق باید در این حوزه‌ها کار شود.

استاندار ایلام ادامه داد: در زمینه بهره‌وری چهار حوزه اصلی گردشگری، آب، نفت و گاز مورد توجه است بنابراین ۱۸ کمیته با این چهار بخش اصلی به منظور بهره‌وری و ارتقای تولید و رشد در استان بوده است.

بهرام‌نیا با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت بسیار خوبی در حوزه نفت و گاز دارد که بخشی از این ظرفیت‌ها بالقوه و بخشی بالفعل است، افزود: باید از این ظرفیت‌ها در حوزه‌های پایین دستی و تأمین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی استان استفاده شود.

وی گفت: یکی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل استان، پتروشیمی ایلام و شرکت ارغوان گستر است که با توجه به سفر تیم وزارت کشور در استان انتظار می‌رود هر چه زودتر این ظرفیت‌ها به نتیجه برسد تا شاهد ایجاد اشتغال در استان باشیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه در مهار آب‌های سطحی و جاری در سطح استان اقدامات خوبی در دولت سیزدهم انجام شده است که می‌تواند در بخش صنعت، کشاورزی، و شرب استفاده شود، افزود: سد میمه پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ درصدی دارد.

بهرام نیا ادامه داد: واگذاری زمین‌ها در منطقه آزاد در دست اقدام است که فرصت خوبی برای صادرات، اشتغال و توسعه استان است و اشتغال قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فاز نخست سامانه گرمسیری تکمیل شده، و فاز دوم نیز در آینده تکمیل می‌شود، افزود: پتروشیمی هلیلان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، و پتروشیمی دره‌شهر در مرحله تکمیل است که با افتتاح آن تحولی در حوزه اشتغال، انرژی و تولید استان ایجاد خواهد شد.

استاندار ایلام تاکید کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه‌تعطیل در استان راه‌اندازی شده است، در راستای چرخیدن چرخ کارخانه‌ها و واحدهای نیمه فعال و ایجاد اشتغال در استان تلاش جهادی داریم.

بهرام‌نیا افزود: ایلام، استانی غنی است که با وجود این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در آینده نزدیک از استان‌های برخوردار کشور خواهد بود.

کد خبر 747979

دیگر خبرها

  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • کارنامه ۴ساله مجلس یازدهم؛ از جهش تولید مسکن تا واردات خودرو