Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مشهد،  عزت الله اکبری تالارپشتی، در نشستی با اعضای کمیسیون‌های صنعت و معدن این اتاق افزود: بخش خصوصی در اقتصاد کشور نقش مهمی دارد و باید از نظرات این بخش در قوانین اقتصادی استفاده شود.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: مجلس نیز در قانون‌گذاری ها پذیرای نظرات بخش خصوصی است و در اصلاح قانون معادن از نظرات این بخش استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری با بیان اینکه در بازاریابی خارجی هم باید از حضور تجار و بازرگانان استفاده کرد، افزود: ما در ۱۴۰ کشور سفیر و نماینده تام الاختیار داریم و اگر هر یک از آنها برای یک قلم کالا زمینه سازی صادراتی انجام دهند، ۱۴۰ قلم کالا بازار صادراتی خود را پیدا می کند. معتقدم برای این کار باید بخش خصوصی و اتاق بازرگانی را وارد ماجرا کرد.

وی ادامه داد: ما تجار مقیم در کشورهای دیگر داریم و باید از ظرفیت آنها استفاده کنیم که این کار هزینه ای برای کشور ندارد و سود بسیاری به دنبال خواهد داشت.

وی یادآور شد: یکی از طرح های ما در مجلس یازدهم متمرکز بر بحث حمایت از تولید است که شامل چند بخش می شود، نخست اینکه هیچ واحد تولیدی به هیچ عنوان نباید پلمب شود؛ دوم اینکه خط مجازات در کشور ما در حوزه اقتصاد، صنعت و تولید عوض شود، اگر فعال اقتصادی کار خلافی انجام داده و جرم او برای قاضی اثبات شده است، در هنگام مجازات، نباید زندانی شود بلکه باید کاری اقتصادی انجام دهد؛ به طور مثال، کارخانه ای دیگر ایجاد کند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اهمیت موضوع مطالبه گری در سطح جامعه، بیان کرد: متاسفانه روحیه مطالبه گری و پیگیری امور با هدف مشارکت‌گری در جامعه ما به سطح پایینی تقلیل یافته است و حال آنکه همه باید مطالبه گر باشیم.

وی افزود: یکی از مطالبات جوانان در کشور ما، تسهیل شرایط ازدواج است. دولت باید نظام جامع تامین اجتماعی داشته باشد. نیازهای جوانی که درصدد ازدواج است، باید در آن نظام پیش بینی و تامین شود.

اکبری با بیان اینکه هدایت نقدینگی به سمت زیرساخت باید از سوی دولت انجام گیرد، خاطرنشان کرد: در این زمینه رییس جمهوری به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور باید پاسخگو باشد. او باید در میدان کار باشد و همه را در این زمینه بسیج کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: هیچکس نباید جرات نادیده گرفتن مردم را داشته باشد. امیدواریم رییس جمهور بعدی دولتی مقتدر و کارآمد تشکیل دهد و کشورمان ساماندهی شود. ایران ما امروز جز مدیریت ناکارآمد، مشکلی ندارد.

اکبری در بخش دیگری از سخنانش به برخی تصمیمات دولت در حوزه واردات خودرو اشاره و تاکید کرد: نظرم این است که آزادسازی واردات خودرو نباید اتفاق بیفتد زیرا معتقدیم این واردات یا باید از مجرای خودروساز و یا از مجرای قانونی دیگری صورت بگیرد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مجلس شورای اسلامی انتخابات ۱۴۰۰ گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مشهد وزارت صنعت معدن و تجارت سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فاطمه محمدبیگی، از اعضای ­کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کمبود ماما در کشور همچون کادر پرستاری در شیفت‌های سنگین این گروه خود را نشان داده و منجر به خستگی و کاهش کیفیت کار ماما‌ها در کشور شده است.

محمدبیگی گفت: ارتقای سلامت مادران و کودکان، ترویج فرزندآوری و تغذیه به واسطه شیر مادر، جلوگیری از مرگ مادر، کودک و آموزش مراقبت‌های دوران بارداری معمولاً به واسطه ماما‌ها انجام می‌پذیرد.
وی افزود: در قانون جوانی جمعیت به صورت ویژه به کمبود ماما در کشور اشاره شده است به طوری که به ازای هر دو زایمان فعال باید یک ماما در کشور وجود داشته باشد؛ و این در حالی است که این بند قانونی اجرایی نمی‌شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه قرار بود امسال حدود ۳۵۰۰ ماما در کشور استخدام شوند، افزود: در ظرفیت پذیرش و استخدام وزارت بهداشت فقط حدود ۳۰۰ ماما در کشور ثبت شده بود، در حالی که بر اساس آمار‌ها، به جذب و استخدام حدود ۹ هزار ماما در کشور نیاز داریم.
پنجم ماه می، مصادف با ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، روز جهانی ماما نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • بررسی عملکرد سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در کمیسیون اصل نود
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست