Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خالد جعفری روز شنبه در دومین جلسه خرید تضمینی گندم ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی، اظهار داشت : در سال های گذشته تولید و خرید گندم در کردستان بیش از یک میلیون تن بوده اما امسال به دلیل خشکسالی پیش بینی می شود در استان ۵۲۱ هزار تن تولید و ۴۰۰ هزار تن خرید داشته باشیم. 

وی با بیان  اینکه، اقدامات انجام شده در سطح مزارع استان، تا حدی عواقب خشکسالی را کاهش داده و امیدواریم تولید و خرید، بیش از پیش بینی ها باشد، افزود: خشکسالی نه تنها تولیدات کشاورزی استان و کشورما بلکه کل دنیا را تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اضافه کرد : در بحث افت و ریزش هایی که بی شک پیش خواهد آمد باید بیشتر دقت شود چون در این شرایط ویژه حتی اگر ۲ درصد هم عملکرد بهتری داشته باشیم، تاثیر بسزایی در افزایش تولید استان خواهد داشت. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم گندم از چرخه مصرف انسانی خارج نشود، افزود: باید مراکز خرید، هرچه بیشتر در دسترس کشاورزان باشد تا ترغیب شوند حتی یک کیسه گندم را هم تحویل دهند. 

وی پرداخت به موقع بهای گندم را مشوق مهمی برای تمایل کشاورزان به مراکز خرید یا سیلوها خواند و گفت: چون تامین اعتبار خرید گندم امسال بالا بود، نباید مشکلی برای تخصیص وجود داشته باشد. 

جعفری با اشاره به اینکه پیش بینی ها برای تامین گندم مورد نیاز کشور انجام شده است، یادآور شد : امیدواریم خرید گندم بیش از پیش بینی ها باشد تا کشور کمتر نیازمند واردات شود. 

در ادامه این جلسه موضوع خرید دانه روغنی کلزا نیز مطرح و بررسی شد که جعفری در این خصوص خواستار کاهش سخت گیری ها در راستای جذب حداکثری محصول کلزا و گندم شد.

کردستان یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۸۹۶ هزار و ۲۳۵ هکتار اراضی دیم معادل ۸۸ درصد و ۱۲۱ هزار اراضی آبی معادل ۱۲ درصد دارد.

کردستان سه میلیون و ۱۹۹ هزار راس دام سبک و سنگین، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۲۵۷هزار کندوی زنبور عسل دارد و جمعیت بهره بردار کشاورزی آن ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که ۳۲۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی این استان گندم با سطح زیر کشت ۶۰۰ هزار هکتار و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۴۸ هزار تُن است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی گندم کردستان سنندج استانداری کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گندم کردستان وزارت جهاد کشاورزی گندم کردستان سنندج استانداری کردستان پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۵۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد

ایسنا/فارس مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس از خرید یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی توسط این تعاونی خبر داد.

سید حبیب علوی امروز، ۱۴ اردیبهشت طی بازدید از مراکز خرید کلزار با اعلام این مطلب گفت: خرید کلزا در فارس توسط شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس با مشارکت اتحادیه و شرکت‌های تعاون روستایی در شهرستان‌های استان درحال انجام است.

وی اظهار کرد: بیش از یک هزار تن کلزا تاکنون در شهرستان‌های مهر، لار، زرین دشت و جویم خریداری شده ودر حال بارگیری به کارخانجات روغن کشی است.

علوی با بیان اینکه خرید در این شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد، افزود: طبق قرارداد با یک شرکت صنایع غذایی مقرر شده است حداکثر یک‌ماه پس‌از بارگیری بهای خرید به کشاورزان پرداخت شود.

مدیر عامل شرکت تعاونی کشاورزی دانه‌های روغنی استان فارس تصریح کرد: نرخ خرید تضمینی کلزا در سال جاری ۳۵ هزار تومان با افت ۲درصد ناخالصی و۱۰ درصد رطوبت اعلام شده است.

وی یادآور شد: با توجه تغییر در شیوه خرید کلزا در سال جاری، شبکه تعاونی‌های روستایی نسبت به تحویل کلزا از کشاورزان گرامی و ذخیره‌سازی در انبارها اقدام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم