Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@22:45:13 GMT

توضیحات ستاد مقابله با کرونا درباره سفرهای نوروزی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۶۹۲۱

توضیحات ستاد مقابله با کرونا درباره سفرهای نوروزی

دبیرخانه ستاد ملی مقابله با کرونا در اطلاعیه‌ای توضیحاتی درباره نحوه تصمیم‌گیری پیرامون عدم ممنوعیت سفرهای نوروزی در این ستاد ارائه کرد.

به گزارش مشرق، دبیرخانه ستاد ملی مقابله با کرونا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که: نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ضمن پرهیز از طرح مباحث بی‌پایه و اساس در خصوص سیاست‌گذاری کرونا، از سیاسی کردن این مسئله ملی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

۱- متأسفانه این ادعا بدون اطلاع از فرآیند تصمیم‌گیری در ستاد ملی کرونا و براساس داده‌های نادرست اظهار می‌شود، اساساً فرآیند تصمیم‌سازی در حوزه کرونا چنانکه پیش از این به کرات توضیح داده شده، چندلایه‌ای و تابع سازوکارهای روشنی است.

مصوبات مربوط به مدیریت کرونا در ابتدا در کمیته‌های تخصصی، پس از آن هم به ترتیب در قرارگاه عملیاتی ستاد ملی و جلسه روسای کمیته‌های تخصصی و نهایتاً در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت عبور از هر چهار مرحله، مصوب تلقی شده و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

۲- موضوع سفرهای نوروزی در قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و با حضور نمایندگان همه دستگاه‌های اجرایی، قضایی، انتظامی و امنیتی مورد بررسی قرار گرفت و نهایتاً خروجی آن جلسه مبنی بر استمرار اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند (آزاد بودن سفر به مناطق زرد، آبی و ممنوعیت سفر به مناطق نارنجی و قرمز) در ایام تعطیلات نوروز به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارائه گردید.

در جلسه ستاد ملی کرونا نیز تصمیم مورد نظر با نظر اجماع اعضای جلسه (که با حضور نمایندگان همه دستگاه‌ها از جمله دادستان محترم کل کشور به نمایندگی از رئیس محترم قوه قضائیه، تشکیل شد) مورد تصویب قرار گرفت و ابلاغ گردید. بنابراین ادعای تصمیم‌گیری شخصی رئیس‌جمهور یا هر مرجع یا نهاد دیگری در این خصوص بیانی نادرست و سیاسی و به دور از انصاف می‌باشد.

نظر به مراتب فوق، لازم است نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ضمن پرهیز از طرح مباحث بی‌پایه و اساس در خصوص سیاست‌گذاری کرونا، از سیاسی کردن این مسئله ملی خودداری کنند و دستاوردهای کشور در مبارزه با بلیه کرونا را که به برکت حمایت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری، همراهی و همدلی مردم شریف ایران و فداکاری و از جان‌گذشتگی مدافعان سلامت به دست آمده است را فدای کاربردهای سیاسی و انتخاباتی نکنند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین ویروس کرونا سفرهای نوروزی ستاد ملی کرونا دبیرخانه ستاد ملی طرح محدودیت های هوشمند انتخابات 1400 ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۶۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال ۱۴۰۳ با دستور کار «بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های اقتصادی با کشور‌های آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان» در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشور‌های یادشده، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشور‌ها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

آخرین وضعیت طرح‌ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکار‌های رفع آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه‌ها نیز در ادامه این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • رشد ۷ درصدی سهم حمل ونقل هوایی از سفرهای نوروزی!
  • جلسه ستاد انتخابات استان تهران
  • رئیس ستاد انتخابات کشور از خبرگزاری تسنیم بازدید کرد
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد
  • عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شکل مستمر رصد می‌شود
  • مدیرعامل فصل بعد پرسپولیس مشخص شد | تصمیم مهم در جلسه ۳ نفره
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری