Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@09:00:01 GMT

چه خبر از انتخابات در استان سمنان؟

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۷۰۰۰

چه خبر از انتخابات در استان سمنان؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، کمتر از یک هفته تا برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه باقی مانده و مردم و مسؤولان برای حضور پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.

این روزها ستادهای انتخاباتی نامزدها در استان سمنان مشغول تبلیغ هستند و مردم هم از طریق فضای مجازی، تلویزیون، رادیو، مناظره‌ها و ... اخبار انتخاباتی را دنبال می‌کنند تا بتوانند فرد اصلح را برگزینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤولان استان سمنان هم در تدارک ملزومات برگزاری انتخابات هستند تا مردم بتوانند با خیالی آسوده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع کرونا در انتخابات شرکت کنند و در تعیین سرنوشت خود تأثیرگذار باشند.

کتابچه شیوه‌نامه برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ نقشه راه عملیاتی است

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان می‌گوید: کتابچه تدوین‌شده به‌منظور برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، نقشه راه عملیاتی برای برگزاری هرچه بهتر فرآیندها است.

حبیب‌الله خجسته‌پور گفت: فرآیند انتخابات به‌صورت عملیاتی و لحظه به لحظه از ابتدا تا انتها در این کتابچه عملیاتی شیوه برگزاری انتخابات تدوین‌ شده و نیاز است تا فرمانداران مطالعه کنند و علاوه بر این، دفترچه به‌موقع به دست عوامل برگزاری انتخابات برسد.

وی افزود: موارد در خصوص روز اخذ رأی که برای انجام کار عملیاتی موردنیاز است، به تفضیل در این کتابچه آورده شده که نیاز است، دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در روز اخذ رأی برای برگزاری هرچه بهتر روند انتخابات، به این مهم توجه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه نهایت همکاری بین ستاد انتخابات و هیأت نظارت وجود داشته که قطعاً این همکاری و هماهنگی به‌واسطه شخصیت اخلاقی حجت‌الاسلام عربی، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان است، تصریح کرد: در هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز ارتباط صمیمی و خوبی برقرار و جلسات به‌صورت مستمر در حال برگزاری است که جای تقدیر دارد.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: اقدامات در خصوص برگزاری هرچه بهتر انتخابات در حوزه هیأت بازرسی بر انتخابات استان سمنان نیز به‌خوبی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: همان‌گونه که در انتخابات پیش رو، فرآیند اخذ رأی به‌صورت تمام‌مکانیزه و مکانیزه انجام می‌شود، فناوری اطلاعات نقش بسیار تأثیرگذار و تعیین‌کننده‌ای دارد؛ اقدامات در خصوص پشتیبانی در این حوزه در استان سمنان به‌خوبی در حال انجام است.

فرمانداران از موضوع مشارکت حداکثری غافل نشوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: فرمانداران استان در فرصت باقیمانده تا روز برگزاری انتخابات، از بحث حضور حداکثری و افزایش مشارکت مردم در این امر غافل نشوند.

خجسته‌پور بیان کرد: فرمانداران می‌توانند از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای رساندن پیام خود و دعوت از مردم برای حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو استفاده کنند.

وی با بیان اینکه همان‌گونه که مقام معظم رهبری تأکید داشتند که اولویت نخست ما مشارکت حداکثری در انتخابات است، خطاب به فرمانداران افزود: از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و کسانی که عضو این سازمان هستند، برای دعوت مردم به مشارکت در امر انتخابات استفاده کنید.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه لازم است فرآیندهای انتخابات مطابق شیوه‌نامه و مقررات و در زمان مقرر خود انجام شود، تصریح کرد: ضروری است از بحث مشارکت حداکثری و تلاش برای حضور حداکثری مردم در بحث انتخابات غافل نشویم و از تمامی راه‌ها برای دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات استفاده کنیم.

خجسته‌پور در خصوص شیوه تبلیغات و ابهامات در این زمینه تأکید کرد: از ستاد انتخابات کشور با شرح شفاف در خصوص آثار تبلیغاتی ۱۰۰ در ۷۰ سانتیمتر و مصادیق تخلف، نحوه استفاده، رعایت و جنبه‌های مختلف این قانون انجام شود تا ابهامات به‌وجودآمده برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر، بر اساس قانون به ازای هر منطقه شهرداری مجاز هستند، یک ستاد انتخاباتی داشته باشند و می‌توانند از این ظرفیت مهم و مطلوب قانونی برای تبلیغات و ایجاد شور و انگیزه انتخاباتی و دعوت از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات پیش رو استفاده کنند.

فعالیت ۸۴۰ بازرس در روند برگزاری انتخابات در سمنان 

رئیس هیأت بازرسی بر انتخابات استان سمنان نیز گفت: ۸۴۰ بازرس شامل بازرسان شعب، سربازرسان و بازرسان ویژه در روند انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال جاری فعالیت دارند.

علیرضا شریفی‌نژاد گفت: انتخابات عرصه تجلی اراده مردم در سرنوشتشان است و در ابعاد ملی و بین‌المللی نیز تأثیر و اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی افزود: بین هیأت بازرسی انتخابات استان سمنان و هیأت مرکزی بازرسی، تعامل خوبی وجود دارد و اقدامات به‌خوبی در حال انجام و پیگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ادامه داد: در حوزه گزینش و آموزش بازرسی و همچنین مانورها، پوشش خوبی در سراسر استان صورت گرفته است.

شریفی‌نژاد با بیان اینکه امیدواریم انتخابات اصلحی برای بهبود سرنوشت کشور در ۲۸ خردادماه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: حُسن جریان انتخابات یکی از اصولی است که همگان به دنبال تحقق آن هستیم و در این مسیر تلاش مضاعفی صورت گرفته است.

وی گفت: شیوه‌نامه‌ای که در این سری از انتخابات ارسال شد، در فهم و درک و اجرای بهتر انتخابات بسیار تأثیرگذار است و امیدواریم در روند پیش رو، جرائم و تخلفات احتمالی را مدیریت کرده و از آرای مردم به بهترین نحو ممکن صیانت خواهیم کرد.

تأمین ملزومات رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب رأی

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان نیز می‌گوید: از ۶۲۵ داوطلب شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر در این استان، ۷۲ نفر انصراف دادند و ۶۵ نفر نیز تأیید صلاحیت نشدند.

سیدعباس دانایی با بیان اینکه درمجموع صلاحیت بالغ‌بر ۹۰ درصد داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر در استان سمنان مورد تأیید قرار گرفته است، گفت: در بخش انتخابات شورای اسلامی روستا، از مجموع دو هزار و ۲۴۹ نفر داوطلب، ۱۰۳ نفر انصراف دادند.

وی با بیان اینکه صلاحیت بیش از ۹۶ درصد داوطلبان انتخابات شورای اسلامی روستاها در استان سمنان به تأیید رسیده است، ادامه داد: در خصوص شعب اخذ رأی، یک شعبه اضافه شد و تعداد شعب اخذ رأی به ۷۸۹ شعبه افزایش پیدا کرد که این شعبه در شهرستان دامغان است.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه کلیه ملزومات به تعداد کافی در اختیار فرمانداری‌ها قرار گرفته است، عنوان کرد: ملزومات برای رعایت دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی در خصوص کرونا نیز در اختیار فرمانداری‌ها قرار گرفته است.

دانایی با بیان اینکه فرمانداران بازنگری داشته باشند تا درصورتی‌که نقصی وجود دارد، طی روزهای آتی برطرف شود، عنوان کرد: دفترچه شیوه‌نامه راهنمای برگزاری انتخابات برای شعب اخذ رأی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه در بحث شیوه‌نامه بهداشتی تمامی موارد دیده‌شده، لازم است تا پروتکل‌های لازم رعایت شود، اظهار کرد: طبق ماده واحده قانون حضور نمایندگان و با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد نامزدهای ریاست جمهوری هفت نفر هستند، نامزدها می‌توانند به ازای هر دو شعبه اخذ رأی، یک نماینده داشته باشند.

معرفی مسؤولان ستاد ۶ نامزد ریاست جمهوری در سمنان

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان با بیان اینکه تاکنون ۶ نفر از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، مسؤولان ستادهای انتخاباتی خود را به استان معرفی کرده‌اند، گفت: مطابق ماده ۲۸ قانون انتخابات شوراها، داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز می‌توانند نسبت به معرفی نماینده‌های خود برای شعب اخذ رأی بر اساس ضوابط و شرایط معین‌شده در این ماده‌ قانونی، اقدام کنند.

دانایی تصریح کرد: بر اساس پیشنهاد ستاد ملی کرونا و هماهنگی‌های صورت گرفته، شروع اخذ رأی از ساعت هفت صبح به مدت ۱۰ ساعت و تا ساعت ۱۷ است.

وی اضافه کرد: تمدید این زمان طبق قانون برعهده وزیر کشور است که در حال حاضر اعلام‌ شده که تا ۱۲ شب بلامانع بوده و همچنین پس از این ساعت نیز اخذ رأی از افرادی که داخل شعب قرار دارند، بلامانع است.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان بیان کرد: بر اساس ابلاغیه ستاد انتخابات کشور، در بحث شمارش آرا، ابتدا شمارش آرای ریاست جمهوری انجام و پس از آن شمارش آرای شوراهای اسلامی شهر و روستا انجام می‌شود.

دانایی خاطرنشان کرد: اخذ رأی در زندان‌ها، پادگان‌ها و بیمارستان‌ها، تنها با در دست داشتن شناسنامه و شماره ملی امکان‌پذیر است که باید اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص صورت گیرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان روستا دبیر ستاد انتخابات استان سمنان رئیس ستاد انتخابات استان سمنان شوراهای اسلامی شهر و روستا ستاد انتخابات استان سمنان انتخابات شورای اسلامی برگزاری انتخابات مشارکت حداکثری استان سمنان ریاست جمهوری داشته باشند شعب اخذ رأی خجسته پور برای حضور شیوه نامه بر اساس پیش رو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۷۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی سمنان  در همایش تجلیل از مشاوران و مددکاران پلیس  گفت: ثبت ۶ هزار مراجعه به مشاوران مراکز مشاوره پلیس در استان نشانه اعتماد عمومی است.

سرهنگ علی بصیری افزود: یکی از درگاه‌های ارتباطی فراجا با مردم، مراکز مشاوره و دوایر مددکاری کلانتری‌ها است.

وی با اشاره به ماهیت کاری مشاوران و مددکاران پلیس و ضرورت اصل اعتماد در این حوزه، خاطرنشان کرد: مراجعه بیش از ۶ هزار نفر به مشاوران پلیس نشان از اعتماد مردم به این نهاد است.

وی افزود: نظرهای تخصصی مشاوران پلیس در استان سمنان و در بسیاری از ساختارها و موقعیت‌ها و پرونده‌ها تعیین‌کننده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۲ حوزه منتظر روز جمعه
  • صیانت از آرای مردم در مرحله دوم انتخابات استان تهران تضمین می‌شود
  • آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات دور دوم در کرمانشاه
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند