Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-04@13:52:50 GMT

مک‌دونالدز هک شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۷۱۷۸

مک‌دونالدز هک شد

ایتنا - مهاجمان به برخی اطلاعات درباره مشتریان در تایوان و کره جنوبی دست یافتند، از جمله آدرس‌ها، ایمیل‌ها، و شماره تلفن‌ها. مک‌دونالدز اعلام کرد که متحمل یک نشت امنیتی شده که برخی اطلاعات درباره «سیستم امنیت داخلی» را لو داده است. این هک در کشورهای آمریکا، تایوان و کره جنوبی برای این شرکت رخ داده، که منجر به مورد دسترسی قرار گرفتن برخی داده‌ها شده است، به ویژه در دو کشور اخیرالذکر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، برخلاف دیگر حملات سایبری برجسته اخیر، این حمله دربرگیرنده باج‌افزار نبود.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داد که مکدونالدز نامه‌هایی را به کارکنانش درباره این نشت اطلاعات ارسال کرد، و این شرکت یک هفته پس از اطلاع یافتن درباره این نفوذ امکان دسترسی مهاجم را قطع کرد. نشت داده‌ها در آمریکا تاثیر منفی بر مشتریان نداشته و صرفا برخی اطلاعات درباره مساحت بخش بازی و نشستن آن درز کرده است.
 
همچنین، نفوذ رخ داده در آمریکا دربرگیرنده برخی از تماس‌های کسب و کارها برای نمایندگی‌ها و کارکنان بود، هرچند که هیچ چیز «حساس یا شخصی» علنی نشد. با این حال، این نشت امنیتی ظاهرا منجر به سرقت اطلاعات برخی از کارکنان در تایوان، از جمله جزئیات تماس و نام افراد، شده است.
 
علاوه بر آن، مهاجمان همچنین به برخی اطلاعات درباره مشتریان در تایوان و کره جنوبی دست یافتند، از جمله آدرس‌ها، ایمیلها، و شماره تلفن‌ها. مکدونالدز تعداد کامل افراد متاثر شده را فاش نکرد. این شرکت مشاوران امنیتی خارجی را برای بررسی درباره این نشت اطلاعات بکارگیری کرد.
 
منبع این حمله سایبری علنی نشده است و ممکن است تاکنون شناسایی نشده باشد. مکدونالدز جدیدترین شرکت بزرگی است که در هفته‌های اخیر هدف نشت امنیتی قرار گرفته است؛ پیش از آن حادثه دلهره‌انگیز باج‌افزار در Colonial Pipeline و همچنین مشکلی برای شرکت آمریکایی تولیدکننده گوشت JBS، که به طور مشابه ناچار به پرداخت باج برای آنلاین شدن مجدد عملیات‌هایش شد، رخ داده بود.
 
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: هک مک دونالد حمله سایبری برخی اطلاعات درباره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۷۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند

کارشناسان مرکز Solar AURA که در زمینه امنیت اطلاعات تخصص دارد، نسبت به وجود وب سایت‌های مشکوکی که برای هک کردن حساب‌های تلگرام و سرقت داده‌های آن ها استفاده می‌شود، هشدار دادند.

کارشناسان این مرکز اعلام کردند که توانسته‌اند بیش از ۳۰۰ وب‌سایت مشکوک را که برای هک حساب‌های کاربران در تلگرام استفاده می‌شوند، کشف کنند و این سایت‌ها معمولاً برای آپلود تصاویر از طریق اینترنت استفاده می‌شوند.

به گفته کارشناسان، اکثر سایت‌های فوق در دسامبر سال گذشته ایجاد شده اند و شبیه به برخی از وب سایت‌های معروفی هستند که برای آپلود تصاویر استفاده می‌شوند و حاوی صد‌ها هزار تصویر مرتبط با موضوعات مختلف مانند انیمیشن، طبیعت، آشپزی و چیز‌های دیگر هستند.

به گفته متخصصان، آنچه در مورد سایت‌های فوق، خطرناک است این که داده‌ها یا تصاویر موجود در آن به نرم افزار‌های مخرب مرتبط می‌شوند به محض این که کاربر برای دیدن آن یا یافتن منبع اصلی آن بر روی آن کلیک کند، لینکی ظاهر می‌شود که او را به یک سایت کلاهبرداری تبدیل می‌کند و می‌توان از طریق اکانت تلگرام به آن دسترسی پیدا کرد. اگر کاربر کد امنیتی حساب را وارد کند، هکر‌ها می‌توانند به اطلاعات پروفایل موجود در آن دسترسی داشته باشند و حتی به تنظیمات بسته شدن حساب دسترسی پیدا کنند.

منبع: نووستی

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • خودروهای گشت ارشاد در تهران ۴۰ سال پیش!/ عکس
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد
  • وب‌سایت‌هایی که برای هک اکانت تلگرام استفاده می‌شوند
  • این نماینده مجلس شهید شد +تصاویر
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • سابقه جمع‌آوری اطلاعات صهیونیست‌ها از ایران + فیلم
  • ممنوعیت رفت و آمد شبانه در تهران+ اطلاعیه
  • زارع‌ پور: آماده‌ اجرایی کردن پروژه‌هایی در حوزه های ارتباطات و اطلاعات در این کشور آفریقایی هستیم
  • ۶ سال زندان برای هکری که اطلاعات ۳۳ هزار بیمار را سرقت کرد
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا