Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع ترکیه با حمایت از خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ ساخت روسیه گفت، استقرار این سامانه موشکی در ترکیه همیشه امکان پذیر است و آنکارا آماده رفع نگرانی‌های موجود در این زمینه است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه گفت که یافتن راه حلی برای استقرار سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ ساخت روسیه در ترکیه همیشه امکان پذیر است و آنکارا آماده رفع نگرانی‌های موجود در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش وبگاه «احوال» به نقل از شبکه خبری «بلومبرگ» «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در مراسم افتتاح تاسیسات دریایی گفت: «همیشه یافتن راه حل‌های معقول و منطقی امکان پذیر است. سهم ترکیه در همکاری با ناتو و ناتو با ترکیه بسیارعمیق‌تر و جامع‌تر از جنگنده‌های اف-۳۵ و سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ است.»

وزیر دفاع ترکیه افزود: «محافظت از کشورمان و ۸۴ میلیون شهروند برابر هرگونه تهدید هوایی، هدف اصلی ترکیه در دستیابی به این سامانه‌ها بود.»

سخنان آکار در حالی بیان شد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «جو بایدن» همتای آمریکایی وی قرار است برای اولین بار از زمان روی کار آمدن بایدن‌ی دیگر باهم دیدار کنند. سامانه‌های اس-۴۰۰ از جمله موضوعات تنش زا در روابط آنکارا و واشنگتن است.

دستیابی ترکیه به این سامانه ساخت روسیه در ژوئیه ۲۰۱۹ باعث ایجاد گسست جدی در روابط با واشنگتن شد. آمریکا مدعی است که این سامانه دفاع موشکی زمین به هوا با فناوری ناتو ناسازگار و تهدیدی برای این ائتلاف است. ایالات متحده نیز در مقابل از حضور ترکیه در برنامه ساخت جنگنده اف-۳۵ واکنش نشان داد و علاوه بر این تحریم‌هایی را بر برخی شرکت‌های ترکیه اعمال کرد. حضور نظامیان آمریکایی در پایگاه نظامی «اینجرلیک» و همکاری‌های دفاعی دو کشور در ناتو روابط نظامی و سیاسی میان واشنگتن و آنکارا را پیچیده‌تر کرده است.

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه از تماس تلفنی «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور با وزیر دفاع ترکیه خبر داد. آستین در این تماس تلفنی بر پایبندی واشنگتن به روابط دفاعی و نظامی طولانی مدت با آنکارا تاکید کرده است.

به گفته پنتاگون، آستین پیش از آغاز نشست سران ناتو با وزیر دفاع ترکیه گفتگو کرده و درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای با آکار رایزنی کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آکار آکار وزیر دفاع ترکیه موشکی وزیر دفاع ترکیه اس ۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۷۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، استفاده از پایگاه راداری ناتو در کشورش برای رهگیری پهپاد‌ها و موشک‌های شلیک‌شده ایران به سوی اسرائیل را تکذیب کرد.

به گزارش انتخاب، اردوغان که در یک گردهمایی ابراز همبستگی با فلسطینیان از طریق ویدیو سخن می‌گفت، افزود: «مرکز راداری در کورجیک [استان ملطیه]هیچ ربط، ارتباط، و پیوندی با هیچ کشوری بجز امنیت کشورمان و متحدانمان ندارد و نمی‌تواند داشته باشد.»

رئیس جمهوری ترکیه در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد کشورش روابط دیپلماتیک و تجاری با اسرائیل را کاهش داده و محدودیت‌های تجاری بیشتری علیه اسرائیل وضع خواهد کرد.

به گفته او، از منظر تجاری، ترکیه تنها کشوری است که در ۵۴ گروه کالایی محدودیت علیه اسرائیل وضع کرده است.

رئیس جمهوری ترکیه شنبه این هفته با یک هیئت حماس به سرپرستی اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در استانبول دیدار کرد.

به گفته عباس ولی، استاد علوم سیاسی، ترکیه تحت رهبری اردوغان حماس را بر تشکیلات خودگردان فلسطینی ارجح می‌داند.

آلومینیوم، فولاد، محصولات ساختمانی، سوخت جت، و کود‌های شیمیایی از جمله محصولاتی هستند که ترکیه صادرات آن‌ها به اسرائیل را محدود کرده است.

اسرائیل نیز در واکنش به این اقدام ترکیه، برخی محصولات این کشور را ممنوع کرده است.

دیگر خبرها

  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع ایران: آماده گسترش همکاری های نظامی هستیم
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد