Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@11:19:55 GMT

طعنه چین به اجلاس گروه هفت

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۷۵۳۰

طعنه چین به اجلاس گروه هفت

سفارت چین در انگلیس با صدور بیانیه‌ای به اجلاس گروه هفت که با تمرکز بر احیای اقتصاد جهان پس از همه‌گیری ویروس کرونا جریان دارد واکنش نشان داد و اعلام کرد: خیلی وقت است که از روزگاری که تصمیم‌های جهانی به یک گروه کوچکی از کشورها اختصاص داشت می‌گذرد.

 

به گزارش پول نیوز، این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای سفارت چین در انگلیس منتشر شده آمده است: تنها یک نظام در جهان وجود دارد تحت عنوان نظام بین‌الملل که سازمان ملل متحد در مرکز آن قرار دارد و نظامی که بر پایه قوانین بین‌المللی استوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اجلاس سران هفت کشور صنعتی برتر جهان دیروز (جمعه) با حضور نخست‌وزیران و روسای جمهوری گروه هفت (انگلیس، ایالات متحده آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا و ژاپن) به عنوان اعضای اصلی و شمار دیگری از رهبران کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله استرالیا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و روسای کمیسیون و شورای اروپا در انگلیس آغاز به کار کرد.

در این نشست سه روزه که در دهکده ساحلی "کورنوال" جریان دارد دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس سازمان بهداشت جهانی بهداشت هم حضور دارند.

نشست امروز گروه هفت در حالی از سر گرفته شد که شرکت کنندگان روی مقابله با آنچه افزایش نفوذ جهانی چین می‌نامند متمرکز هستند. جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خواستار اتحادی جدید برای رقابت با هزینه‌هایی است که چین صرف زیرساخت‌ها در کشور‌های در حال توسعه می‌کند.

چین میلیارد‌ها دلار در سراسر جهان در زمینه عملی کردن "ابتکار کمربند و راه" سرمایه گذاری کرده است.

طرح یک کمربند و یک جاده شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین که به طرح راه ابریشم جدید هم معروف است، می‌خواهد دو سوم جمعیت جهان در هفتاد کشور را از طریق شبکه‌ای از خطوط زمینی (کمربند) و مسیر‌های دریایی (جاده) به هم متصل کند.

اما منتقدان می‌گویند که این طرح چین کشور‌های فقیر را با بدهی‌هایی که قادر به بازپرداخت آن نیستند، روبرو می‌کند.

این در حالیست که چین نشست رهبران گروه هفت را به دقت زیر نظر دارد و در هفته گذشته، یک سخنگوی دولتی در پکن، به طرح آمریکا برای گنجاندن چین در دستور جلسه گروه هفت اشاره کرد.

اجلاس گروه هفت روز یکشنبه به پایان می‌رسد و بایدن از آنجا راهی بروکسل می‌شود تا روز دوشنبه در نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شرکت کند. آمریکا در اجلاس ناتو نیز از راهبردی برای مقابله با نفوذ جهانی چین دفاع خواهد کرد.

با این همه، انتظار می‌رود که بایدن با چالش‌هایی در بروکسل مواجه شود که شامل بی میلی بسیاری از کشور‌های اروپایی به معرض خطر قرار دادن روابط اقتصادی عمیق خود با پکن هستند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: چین سازمان ملل متحد سازمان جهانی بهداشت آمریکا پول نیوز گروه هفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۷۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد

وزیر دفاع در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگ‌های با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگ‌های با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

در جریان دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان که برای نخستین بار پس از ۳۰ سال در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگ‌های در آستانه قزاقستان صورت گرفت، طرفین بر افزایش ظرفیت‌ها و آمادگی‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های دفاعی تاکید کردند.

در این ملاقات ژنرال «روسلان ژاک سیلیکوف» وزیر دفاع قزاقستان نخستین حضور وزیر دفاع ایران در اجلاس وزرای دفاع شانگ‌های پس از عضویت کامل ایران را تبریک و ابراز امیدواری کرد: حضور ایران در این سازمان موجب تقویت و پیشبرد برنامه‌ها و ماموریت‌های این سازمان گردد.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با یادآوری برخی ابعاد همکاری‌های دفاعی فعلی دو کشور در زمینه‌های آموزشی و طب نظامی خواستار گسترش این همکاری‌ها شد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات ضمن دعوت از همتای قزاقستانی خود برای سفر به تهران تاکید کرد: ایران کاملاً آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی است.

در پایان این دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان تشکیل کارگروه جهت ساماندهی و پیشبرد همکاری‌های دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

دیگر خبرها

  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • تاکید پاکستان بر توقف جنگ غزه و حل مساله فلسطین در اجلاس سازمان شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • امیر آشتیانی عازم قزاقستان شد
  • وزیر دفاع به قزاقستان سفر کرد
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند