Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی/ حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات دولت دهم روز گذشته، تأثیر و نقش خود در ماجرای رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری 1392 را تأیید و اعلام کرد که بررسی‌های من در دوران وزارت، بویژه در کف خیابان نشان می‌داد که این آقا اگر بیاید، رأی می‌آورد و شورای نگهبان هم براساس هزینه - فایده برای نظام تصمیم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام مصلحی که اکنون نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری است، روز گذشته در یک نشست خبری، در پاسخ به سؤالاتی درباره مسائل دوره مسئولیتش در وزارت اطلاعات از جمله اختلافات با رئیس دولت دهم گفت: احمدی‌نژاد اصلاً برای نظام تهدید نیست، بیخود مسأله را بزرگ نکنیم. آن رأیی که در سال ۸۴ و ۸۸ به ایشان دادند به‌خاطر تبعیت از رهبری بود، به خاطر اعتبار آقا بود و اینکه حرف ایشان پیاده شود. بعد از همان قهر ۱۱ روزه که سر ماجرای من پیش آمد، این عقبه به مشکل خورد.
او با تأکید بر اینکه احمدی‌نژاد عقبه‌ای ندارد که بخواهد با آن کف خیابان بیاید و فتنه ایجاد کند، افزود: ایشان فکر می‌کرد من باید تمام مسائل وزارتخانه را با ایشان هماهنگ کنم، در حالی وزارت اطلاعات برای نظام است نه برای دولت، یعنی اینکه باید در گزارش‌ها تقسیم‌بندی و رده‌بندی داشته باشند، اما احمدی‌نژاد می‌خواست همه گزارش‌ها را داشته باشد و اصلاً به رده‌بندی در ارائه گزارش‌ها اعتقادی نداشت.
وزیر اطلاعات دولت دهم درباره ماجرای رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات 1392 نیز با اشاره به اینکه شورای نگهبان براساس کلان نظام تصمیم‌گیری می‌کند و به همین دلیل جاهایی هزینه‌ - فایده را در نظر می‌گیرد، افزود: در دوران وزارتم در مورد یکی از شخصیت‌ها بررسی‌هایی در کف خیابان انجام دادم که نشان می‌داد اگر این آقا بیاید، رأی می‌آورد. در بررسی‌هایم تأیید صلاحیت و رد صلاحیت آن فرد و هزینه فایده هرکدام از آنها را مشخص کردم، سپس جمع‌بندی کردم و این جمع‌بندی را به دستگاه‌هایی که باید، ارائه کردم و در نهایت شورای نگهبان از من دعوت کرد بیایم و این هزینه- فایده را توضیح دهم که رفتم و در دو صفحه این موضوع را به آنان گفتم. مصلحی با اشاره به اینکه در این جلسه، فقط یکی از آقایان حقوقدان شورای نگهبان از من پرسید شخصیت این فرد چه می‌شود؟ افزود: گفتم من با شخصیت کاری ندارم من دارم هزینه- فایده برای نظام می‌کنم.
او این را نیز اضافه کرد که در یک مقطع وضعیت به شکلی بود که احساس می‌شد شورای نگهبان نیاز به جمع‌آوری اطلاعات دارد که نمی‌تواند از دستگاه‌های امنیتی بگیرد، از این‌رو قرار این شد که در شورای نگهبان مجموعه‌ای به وجود آید تا جدای از گرفتن اطلاعات از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، خودش هر فرد را در بعد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بررسی کند.
مصلحی درباره ماجرای مازیار ابراهیمی (بازداشت افرادی به اتهام عاملان ترور دانشمندان هسته‌ای که بعداً مشخص شد نادرست بوده) که در زمان وزارت وی رخ داد نیز تأکید کرد: در موضوع ترور دانشمندان هسته‌ای ما دستاوردهای قابل‌ توجهی در شناسایی این گروه داشتیم که بعد از دوران وزارت، برخی شیطنت کردند تا آن را خراب کنند.
وزیر اطلاعات دولت دهم درباره اسفندیار رحیم مشایی نیز گفت: یک‌ بار به جلسه‌ای مشترک با رئیس دولت و آقای مشایی دعوت شدم، در عالم طلبگی انگشتر «حرز»ی از امیرالمؤمنین به دست داشتم که طبق مستندات، می‌تواند جلوی سحر و جادو را بگیرد و همیشه هم با آن توطئه‌ها نقش بر آب شده است. در آن جلسه، رئیس جمهوری رفت و من فکر کردم این آقا (مشایی) می‌خواهد بیاید و برای من خط و نشان بکشد، اما مدتی نشست، چیزی نگفت و رفت. بعد شنیدم که گفته بود مصلحی یک جوری است که نمی‌شود با او صحبت کرد. این موضوع به نظرم به دلیل همان انگشتری حرز است که نگذاشت بهره‌ای بگیرند.


 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شورای نگهبان برای نظام رد صلاحیت دولت دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۷۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

به گزارش دیده‌بان ایران؛ پس از اجرای طرح «نور» و بازگشت مجدد گشت ارشاد، مناقشات حقوقی را مبنی براینکه وقتی لایحه حجاب و عفاف در مرحله رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان قرار دارد، چگونه نیروی انتظامی گشت‌های ارشاد را دوباره به خیابان‎ها آورده، ایجاد کرده است.

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

وی در واکنش به بازگشت مجدد گشت ارشاد عنوان کرد: «قانون دارند. بر اساس قانون می‌توانند.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه گشت ارشاد براساس کدام قانون است گفت: «قانونی که مصوب کردند ... (مکث می‌کند) فکر می‌کنم شورای عالی انقلاب فرهنگی، دقیق یادم نیست.»

این نماینده مجلس درخصوص اینکه چرا با وجود تصویب نشدن لایجه حجاب و عفاف، گشت ارشاد مجدد بازگشته است، اظهار کرد: «از خودشان بپرسید.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه آیا مخالف گشت ارشاد است، گفت: «خیر، هرچه قانون بگوید باید به آن عمل کنیم.»

دیگر خبرها

  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد
  • غریب‌آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر ندارد
  • آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند
  • تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا مشکلات دارویی برطرف شود