Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@21:55:11 GMT

چگونه شکم تخت داشته باشیم؟

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۷۹۷۳

چگونه شکم تخت داشته باشیم؟

اگر از طرفداران چای نیستید، مصرف مکمل عصاره چای سبز یک گزینه خوب برای دریافت اپیگالوکاتچین گالات است. این ترکیب گیاهی که در چای سبز به میزان زیاد وجود دارد در کاهش چربی شکم نقش دارد. ناطقان: به نقل از "ایت دیس"، در شرایطی که ورزش، کاهش مصرف نمک، حفظ سلامت روده و مصرف یک رژیم غذایی متعادل بهترین روش‌های پشتیبانی از شکمی تخت هستند، برخی مکمل ها نیز وجود دارند که ممکن است به کاهش چربی شکم و حفظ ظاهر تخت و صاف آن کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه آنها گزینه هایی جادویی برای بهره‌مندی از شکمی تخت نیستند، اما در ترکیب با یک سبک زندگی سالم ممکن است مفید باشند.


توجه: پیش از استفاده از هر گونه مکمل غذایی ابتدا با پزشک خود مشورت کنید زیرا برخی مکمل ها ممکن است با داروهایی که مصرف می کنید، تداخل داشته باشند یا در صورت ابتلا به برخی بیماری ها نباید آنها را مصرف کنید.
عصاره چای سبز


اگر از طرفداران چای نیستید، مصرف مکمل عصاره چای سبز یک گزینه خوب برای دریافت اپیگالوکاتچین گالات است. این ترکیب گیاهی که در چای سبز به میزان زیاد وجود دارد در کاهش چربی شکم نقش دارد.

سوزاندن کالری بیشتر می تواند به کاهش چربی شکم و در نتیجه کاهش وزن کمک کند. مطالعات نشان داده اند که مکمل های عصاره چای سبز یا اپیگالوکاتچین گالات می تواند به سوزاندن کالری بیشتر حتی هنگام استراحت کمک کند و در نتیجه به کاهش وزن و چربی های بدن کمک می کند.

افزون بر این، مصرف کاتچین چای سبز که یک فلاونوئید طبیعی است با کاهش هرچه بیشتر چربی شکم در بزرگسالان دارای اضافه وزن و چاق که ورزش می کنند، پیوند خورده است.
روغن کریل


مصرف اسیدهای چرب به منظور کاهش وزن و بهره‌مندی از شکمی تخت شاید خنده‌دار به نظر برسد، اما مصرف اسیدهای چرب امگا-3 که در غذاهای دریایی، از جمله روغن کریل وجود دارند، ممکن است به تحقق هدف شکمی تخت کمک کنند.

روغن های ماهی با فواید بسیاری از جمله مدیریت قند خون، پیوند خورده اند. زمانی که قند خون افزایش می یابد، بدن انسولین ترشح می کند. زمانی که سطوح انسولین به طور مداوم بالا باشد، تحقق هدف کاهش وزن دشوار می شود، از این رو، دستیابی به شکم تخت دور از دسترس به نظر می رسد.

افزون بر کمک به کاهش وزن و چربی شکم، روغن کریل برای سلامت قلب، مغز، چشم ها، مفاصل، پوست و سیستم ایمنی بدن نیز مفید است.
زنجبیل



زنجبیل تنها یک گزینه درمانی برای مقابله با حالت تهوع نیست. این ریشه مفید حاوی آنزیمی گوارشی به نام زینجیبین ممکن است به مبارزه با نفخ و گاز ناشی از برخی مواد غذایی کمک کند. مصرف زنجبیل، به ویژه زمانی که در یک وعده غذایی حاوی پروتئین استفاده می شود، ممکن است به کاهش نفخ و تورم شکم کمک کند.
پروبیوتیک ها



روده شما می تواند محل زندگی انواع مختلفی از باکتری ها باشد. برخی باکتری ها در موارد بسیاری گاز تولید می کنند و می توانند موجب نفخ و تورم شکم شوند.

یک روش برای مقابله با این باکتری ها ایجاد محیطی با pH پایین‌تر یا اسیدی‌تر در روده است. بسیاری از این باکتری ها در محیطی رشد و تکثیر می شوند که کمتر اسیدی باشد.

برای تحقق این هدف می توانید مصرف پروبیوتیک ها یا باکتری های زنده که فواید سلامت مختلفی را ارائه می کنند، مد نظر قرار دهید. برخی سویه ها، به ویژه سویه های لاکتوباسیلوس می توانند به کاهش pH در روده کمک کنند. از این رو، محیط روده اسیدی‌تر شده و شرایط برای رشد و تکثیر برخی باکتری های تولیدکننده گاز نامناسب می شود. شکم بدون گاز اضافه می تواند به معنای شکمی تخت باشد.
لاکتاز


محصولات لبنی به دلایل مختلف طرفداران زیادی دارند. اما گوارش قند طبیعی موجود در بسیاری از محصولات لبنی به نام لاکتوز می تواند برای برخی، به ویژه با افزایش سن، چالش برانگیز باشد.

برای تجزیه قند لاکتوز، آنزیمی به نام لاکتاز نیاز است. با افزایش سن، ما با خطر کاهش میزان این آنزیم در بدن خود مواجه می شویم، از این رو، لاکتوز گوارش نشده در روده باقی مانده و در برخی موارد موجب نفخ شکم می شود.

اگر با کمبود لاکتاز مواجه هستید، مصرف یک مکمل حاوی این ماده هنگام مصرف محصولات لبنی می تواند به تجزیه قندهای طبیعی موجود در این محصولات کمک کرده و تورم شکم را تجربه نکنید.
هیبیسکوس



اگر مایعات زیادی در قسمت میانی بدن شما جمع می شود، هیبیسکوس ممکن است به دفع مایعات اضافه بدن بدون آن که اثری منفی بر سطوح الکترولیت ها داشته باشد، کمک کند. در شرایطی که به انجام مطالعات بیشتر با حضور سوژه های انسانی نیاز است، اما اگر با چالش احتباس مایع در بدن خود مواجه هستید، افزودن هیبیسکوس به زندگی روزمره ممکن است به تحقق هدف شکم تخت کمک کند.
بربرین



بربرین در پزشکی سنتی چینی سالهاست که استفاده می شود و به تازگی در دنیای غرب نیز شاهد افزایش محبوب خود است.

از میان فواید اشاره شده برای آن، بربرین ممکن است به کاهش مقاومت به انسولین کمک کند و از رشد ذخایر چربی بدن جلوگیری کند.

مصرف بربرین همراه با عصاره انگور اورگن ممکن است از طریق ترکیب فواید بربرین با فواید پشتیبانی از گوارش انگور اورگن به مبارزه با چربی شکم کمک کند.
پودر پروتئین



دریافت پروتئین می تواند به چند روش در تحقق هدف شکم تخت موثر باشد. پروتئین در تقویت احساس سیری نقش دارد، از این رو، می تواند به مصرف کمتر غذا در بلند مدت کمک کند.

به طور خاص، پروتئین وی (Whey) ممکن است اشتهای کوتاه و بلند مدت را کاهش دهد و ترکیب بدنی زنان را از طریق افزایش توده بدون چربی بدون اثرگذاری در تغییرات توده چربی بهبود ببخشد. نتایج یک متاآنالیز نشان داده است که مصرف 500 میلی لیتر محصولات لبنی که حاوی کازئین و وی هستند می تواند احساس سیری را تقویت کند.

پودر پروتئین حاوی کازئین و وی یک افزودنی ساده به زندگی روزانه شما محسب می شود. شما می توانید آن را به اسموتی ها یا حتی دستورالعمل های کلاسیک اضافه کنید که به تقویت احساس سیری و کاهش خطر پرخوری که ممکن است در بروز نفخ نیز نقش داشته باشد، کمک می کند.
منبع: عصر ایران برچسب ها: شکم ، ناطقان ، تخت ، چای ، کاهش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شکم ناطقان تخت چای کاهش کاهش چربی شکم عصاره چای سبز محصولات لبنی باکتری ها شکمی تخت کاهش وزن تحقق هدف شکم تخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۷۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا منجمد کردن نان آن را سالم‌تر می‌کند؟

آیا منجمد کردن نان آن را سالم‌تر می‌کند و به همان خوبی است که در رسانه‌های اجتماعی پیشنهاد می‌شود؟

به گزارش همشهری آنلاین، دوین میلر (Duane Mellor) سرپرست بخش پزشکی و تغذیه دانشکده پزشکی استون در دانشگاه استون (Aston) به این پرسش پاسخ داده است.

به گفته وی، دلیل علمی پشت این موضوع در واقع صحیح است، هرچند کمی گیج کننده به نظر می‌رسد. اما اثرات واقعی سلامتی این کار به اندازه‌ای که گفته می‌شود قابل توجه نیست.

میلر می‌گوید: هنگامی که نان پخته می‌شود، خمیر مرطوب و پر از حباب را به یک نان نرم تبدیل می‌کند. حرارت فر به همراه آب خمیر باعث می‌شود نشاسته موجود در آرد منبسط شده و ژلاتینه شود. وقتی آرد را به سس اضافه می‌کنیم و آنقدر می‌پزیم تا غلیظ شود نیز همین اتفاق می‌افتد.

این نشاسته‌های ژلاتینه شده راحت‌تر هضم می‌شوند و پردازش گلوکز (قند) موجود در این نشاسته‌ها را برای سلول‌های ما آسان‌تر می‌کند. این امر در مورد بسیاری از غذا‌های نشاسته‌ای تازه پخته شده صادق است، به ویژه آن‌هایی که فیبر کمی دارند مانند سیب زمینی یا مانند نان سفید که از آرد‌های ریز آسیاب شده تهیه می‌شوند.

برخی شواهد نشان می‌دهد که این نوع گلوکزِ به سرعت در دسترس ممکن است سطح انسولین را درست بعد از خوردن غذا افزایش دهد. اگرچه انسولین مهم است، زیرا به سلول‌های ما کمک می‌کند از گلوکز برای انرژی استفاده کنند یا آن را برای انرژی بعدی ذخیره کنند، اما انسولین بیش از حد می‌تواند باعث احساس گرسنگی و احتمالاً افزایش وزن شود.

نکته اینجاست که هنگامی که غذا‌های حاوی این نشاسته‌های ژلاتینه شده خنک می‌شوند، نشاسته‌های منبسط شده دوباره جمع می‌شوند و به چیزی تبدیل می‌شوند که به عنوان نشاسته مقاوم شناخته می‌شود. شکستن این نشاسته‌های جمع شده برای آنزیم‌های دستگاه گوارش ما سخت‌تر است، به این معنی که سلول‌های ما به سختی می‌توانند قند موجود در این نشاسته‌ها را کنترل کنند. این بدان معناست که نشاسته‌های مقاوم پس از خوردن کمتر باعث افزایش قند خون و انسولین می‌شوند.

میزان توانایی تشکیل نشاسته مقاوم به دمای پخت نان و نگهداری آن در یخچال یا فریز کردن آن بستگی دارد. سرعت انقباض در فریزر تقریبا دو برابر یخچال است، به این معنی که نشاسته مقاوم‌تری تشکیل می‌شود.

افزون بر این، انجماد نان، آب را به دام می‌اندازد و آن را تازه‌تر و نرم‌تر از زمانی که آن را در یخچال نگهداری می‌کنیم، نگه می‌دارد، چرا که در یخچال یا محیط خانه، آب موجود در نان از دست می‌رود و باعث سفت و خشک شدن نان می‌شود.

آیا باید نان خود را منجمد کنید؟

یک مطالعه بر روی ۱۰ فرد سالم به تأثیر منجمد کردن نان سفید پرداخت. آن‌ها نان‌های خریداری شده در فروشگاه را با نان خانگی مقایسه کردند.

برای نمونه‌های نان خانگی، انجماد و دوباره گرم کردن نان میزان افزایش قند خون را طی ۲ ساعت تا ۳۱ درصد کاهش داد. جالب اینجاست که حتی برشته کردن نان تازه نیز افزایش گلوکز را تا ۲۵ درصد کاهش داد.

این تأثیر زمانی که نان خانگی و سنتی منجمد، یخ‌زدایی و سپس برشته شد حتی بیشتر بود و قند خون را تا ۳۹ درصد کاهش داد. این اثر به طور بالقوه می‌تواند به کاهش احساس گرسنگی کمک کند، زیرا سطح گلوکز و انسولین پس از خوردن نان یخ‌زده افزایش نمی‌یابد.

اما هنگامی که از نان سفید تجاری و فروشگاهی استفاده شد، انجماد قبل از برشته کردن، واکنش قند خون بدن را بهبود نبخشید. این می‌تواند منعکس کننده روش‌های مختلف تولید نان تجاری در مقایسه با نان خانگی و سنتی باشد. مواد مورد استفاده یا روش پخت و سرد شدن نان ممکن است اثر انجماد را بر تشکیل نشاسته مقاوم کاهش دهد. در هر حال دلایل آن کاملاً روشن نیست.

سایر تحقیقات جدیدتر نیز نتایج مشابهی را نشان داده‌اند؛ بنابراین اگرچه برخی از مطالعات کوچک هستند، اما تأثیری که انجماد بر نان دارد، ثابت به نظر می‌رسد و به طور کامل در آزمایشگاه بررسی شده است.

اما شایان ذکر است که این اثرات تنها تا چند ساعت پس از خوردن نان وجود دارد؛ بنابراین در حالی که منجمد کردن نان قبل از خوردن ممکن است به کاهش سطح قند خون در یک وعده غذایی کمک کند و تأثیر کمی در وعده غذایی بعدی داشته باشد، اثرات طولانی مدت آن بر اشتها، افزایش وزن یا خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند دیابت نوع ۲ شناخته شده نیست و احتمالاً بسیار اندک است.

نشاسته مقاوم را می‌توان در بسیاری دیگر از غذا‌های نشاسته‌ای پخته شده و سرد مانند سیب زمینی، ماکارونی و برخی (نه همه) انواع برنج یافت. به نظر می‌رسد که برنج باسماتی نسبت به انواع برنج‌های دیگر نشاسته مقاوم‌تری دارد.

نشاسته مقاوم علاوه بر اینکه تجزیه سخت‌تری نسبت به نشاسته تازه پخته شده دارد، مواد مغذی را برای میکروب‌های ساکن در روده بزرگ ما فراهم می‌کند. این به حفظ تعادل سالم باکتری‌ها در روده ما کمک می‌کند. سپس این باکتری‌ها مواد شیمیایی را بر روی سلول‌های پوشش روده بزرگ آزاد می‌کنند که به ما در حفظ متابولیسم سالم کمک می‌کند.

همچنین نشان داده شده است که نشاسته مقاوم با افزایش حساسیت به انسولین به عملکرد بهتر انسولین کمک می‌کند. این می‌تواند به بدن ما کمک کند تا قند خون را به طور موثرتری استفاده کند که با سلامتی بیشتر مرتبط است، زیرا می‌تواند به طور موثرتری به عنوان سوخت توسط عضلات ما استفاده شود.

مزایای نشاسته مقاوم حتی ممکن است به سایر جنبه‌های متابولیسم ما نیز گسترش یابد، زیرا ممکن است به کاهش کلسترول نیز کمک کند. تصور می‌شود که این اثر ناشی از اسید‌های چرب با زنجیره کوتاه است که باکتری‌های روده هنگام تخمیر نشاسته‌های مقاوم تولید می‌کنند. سطوح پایین کلسترول می‌تواند به معنای کاهش خطر بیماری قلبی باشد.

در مجموع، در حالی که این تغییرات ممکن است کاملاً چشمگیر به نظر برسند، اما کوتاه مدت هستند؛ بنابراین تأثیر آن‌ها بر سلامت بلندمدت ما کمتر است. اما این بدان معنا نیست که نان مصرفی خود را منجمد نکنید.

قرار دادن یک قرص نان در فریزر می‌تواند مضرات مواد غذایی را با مزایای اضافی برای سلامتی حتی اگر اندک باشد، کاهش دهد.

دیگر خبرها

  • آیا منجمد کردن نان آن را سالم‌تر می‌کند؟
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • نوشیدن آب داغ باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید