Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرعلی باران چشمه، رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مجمع انتخاباتی این فدراسیون اظهار کرد: مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در روز نوزدهم خردادماه با حضور روسای هیئت‌های ۲۸ استان و سرپرستان ۳ استان به اضافه نمایندگان نهادها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته سرپرستان هیئت‌های استانی بر اساس قانون در مجمع انتخابات فدراسیون حق رای ندارند. خوشبختانه من توانستم اعتماد اعضای مجمع فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی را جلب کنم و امیدوارم پاسخگوی این اعتماد باشم.

او درباره برنامه هایش در فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، کهن ترین ورزش ها در کشورمان محسوب می‌شوند. در استان کرمان زورخانه‌ای داریم که قدمت آن بالای ۹۰۰ سال است. این رشته ورزشی ریشه در اعتقادات دینی و مذهبی ما دارد. پهلوانان بزرگی همچون پوریای ولی و جهان پهلوان تختی با رفتار و اخلاق پهلوانانه در تاریخ این ورزش جاودانه شده اند، اما در سال‌های اخیر ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی دچار بی مهری‌هایی شده است؛ در حالی که این ورزش ها به ورزشکاران مرام پهلوانی و رفتار‌های اخلاقی و جوانمردانه را آموزش می‌دهند.

او ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید کرده اند که باید این ورزش در کشورمان احیا و به مردم کشورهای دنیا نیز آموزش داده شود. مهم‌ترین برنامه من در ۴ سال ریاستم در این فدراسیون، ترویج این ورزش باستانی بین نونهالان و نوجوانان کشور است. ما باید با کمک وزارت آموزش و پرورش، نیرو‌های مسلح، بسیج و دیگر نهادها این رشته را در جامعه  توسعه دهیم.

بسیاری از زورخانه های کشور در معرض تخریب هستند

باران چشمه درباره بودجه فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: بودجه فدراسیون در سال ۱۳۹۹ نزدیک به یک میلیارد و نهصد میلیون تومان بوده است که این بودجه فقط کفاف پرداخت حقوق کارکنان فدراسیون را می داد؛  اما با کمک وزیر ورزش و جوانان و علی نژاد، معاون او، بودجه فدراسیون  در سال جاری چند برابر افزایش یافته است.

او بیان کرد: من قبل از انتخابات فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، ۳ ماه سرپرست این فدراسیون بودم و به استان‌های مختلف سفر کردم. متاسفانه به دلیل همه گیری ویروس کرونا در کشور بسیاری از زورخانه‌ها تعطیل و مرشدان نیز بیکار شده اند. این اتفاق ضربه سختی را به این ورزش و ورزشکاران آن وارد کرده است. بسیاری از زورخانه‌های کشور در معرض تخریب هستند و باید به طور جدی بازسازی شوند. امیدوارم با جذب حامیان مالی که علاقه مند به این ورزش باستانی هستند، بتوانیم این رشته ورزشی را هرچه بیشتر در کشور گسترش دهیم.

باید آیین های ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی را احیا کنیم

او در خصوص برنامه‌های این فدراسیون برای گسترش ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی بین نسل جوان کشورمان، اظهار کرد: ما باید آیین‌های زورخانه‌ای و پهلوانی که در جامعه از تب و تاب افتاده است را احیا کنیم. در این ورزش اصول اخلاقی و جوانمردی در راس قرار دارند. در برنامه عصر جدید یک تیم ورزش زورخانه ای با خلاقیت و نوآوری در اجرای این ورزش، توجه بسیاری از جوانان را به خود جلب کرد. متاسفانه به خیلی از ورزشکاران این رشته تسهیلات بیمه ای و حقوقی  تعلق نمی‌گیرد و فدراسیون تلاش می‌کند تا مشکلات را رفع کند.

او افزود: ما باید ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی را در کشور‌های اسلامی و کشور‌های حوزه اکو که با کشورمان اشتراکات فرهنگی زیادی دارند، گسترش دهیم. طبق اعلام فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی حدود ۳۰ تا ۴۰ کشور به صورت جدی این ورزش را در کشورشان آموزش می‌دهند، اما ما باید تعداد این کشور‌ها را افزایش دهیم. در مسابقات بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی که ۲ سال پیش در کشورمان برگزار شد، ۲۵ کشور در این مسابقات شرکت کردند.

باشگاه های نامدار باید در ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی فعالیت کنند

باران چشمه در خصوص برگزاری لیگ ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: در سال‌های اخیر هم لیگ این رشته با حضور ۱۲ تا ۸  تیم برگزار شده است؛ اما لازمه برگزاری یک لیگ با کیفیت این است که باشگاه‌های نامداری چون مقاومت تهران، سپاهان و دیگر باشگاه ها در لیگ ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی حضور یابند. در این سال‌ها افرادی که خود زورخانه داشته اند، با هزینه شخصی در این رقابت‌ها شرکت می‌کردند.

او خاطرنشان کرد: امیدوارم با کمک صدا و سیما و رسانه‌ها شاهد گسترش هرچه بیشتر ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در کشورمان باشیم.

بیشتر بخوانید

شعبانی بهار: وزارت ورزش برای تخصیص بودجه به یک فدراسیون اولویت‌های خاصی دارد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی مهرعلی باران چشمه اخبار ورزشی فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی باران چشمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۸۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شهری با ۱۷ گود مقدس/ پرحاشیه‌تر از فوتبال!
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • تجدید عهد با شهدای پهلوان
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • قدمت ۱۵۰ ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده
  • فرهنگ پهلوانی از گود زورخانه تا گرد جهان
  • ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود