Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد قریب در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: قانون بیمه بیکاری تغییری نکرده و فقط در مورد افرادی که متأثر از کرونا، شغل خود را از دست داده بودند در اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹ کمی تغییر کرد و این افراد به صورت جداگانه مستمری بیکاری دریافت کردند که این موضوع نیز مصوبه اقتصادی ستاد ملی کرونا بود و فقط برای آن سه ماه تصمیم جداگانه گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی افزود: ۹۵ درصد افرادی که بیکار شدند و در سامانه ثبت‌نام انجام دادند، پس از پالایش انجام شده، مستمری سه ماهه بیمه بیکاری را دریافت کردند.

وی ادامه داد: از آن تاریخ به بعد، بیمه بیکاری همچنان شامل حال همه افرادی که شغل خود را از دست می دهند شد وبیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی بر اساس سابقه کار و پرداخت حق بیمه و همچنین متأهل و مجرد بودنشان، مستمری بیکاری دریافت می‌کنند.

قریب با اشاره به اینکه ثبت‌نام برای دریافت بیمه بیکاری به صورت غیرحضوری انجام می‌شود، گفت: نیازی به مراجعه به وزارت کار و شعب تأمین اجتماعی وجود ندارد و درخواست‌هایی که از طریق سامانه انجام می‌شود، مورد بررسی قرار گرفته و تائید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱۵ هزار نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری هستند، اظهار داشت: افراد بر اساس سوابقشان بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و در نهایت طی ۴۵ روز و در صورت کامل بودن مدارک بیمه‌ای‌شان، مقرری به آنها تعلق می‌گیرد.

وی گفت: اعتباری که امسال برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری در نظر گرفته شده ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

کد خبر 5232978 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمه بیکاری تامین اجتماعی مقرری بگیران بیمه بیکاری انتخابات 1400 شورای شهر تهران روز دختر شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا سازمان تامین اجتماعی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیش بینی وضعیت هوا وضعیت معابر توسعه گردشگری سازمان محیط زیست صنایع دستی گردشگری بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۸۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پشت نوبتی در حوزه مستمری وجود ندارد، گفت: هیچ بانوی سرپرست خانوار و فرد دارای معلولیتی پشت نوبت مستمری نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی گفت: ۹۶۰ هزار نفر در دولت قبل تحت پوشش مستمری قرار داشتند که اکنون یک میلیون و ۵۲۴ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در استاندارد جهانی بین ۸ تا ۱۵ درصد جامعه دارای معلولیت هستند، گفت: در حوزه سالمندی در ۳۴ سال آینده ۳۰ درصد افراد جامعه سالمندان هستند که باید شرایط لازم برای بسته نشدن پنجره زیستی جمعیتی انجام گیرد.

** اقدامات دولت سیزدهم برای معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در دولت سیزدهم، قانون حمایت از حقوق معلولان پیگیری شد.

قادری افزود: همچنین برای اولین بار آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت برای جذب ۴۳۰۰ نفر در ۴۶ دستگاه دولتی از مقطع لیسانس تا دکتری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پیشتر استانداردسازی خودرو برای افراد دارای معلولیت پیش بینی شده بود و لی آئین نامه‌ای تدوین نشده بود که با پیگیری صورت گرفته در دولت برای اولین بار استاندارد خودرو تدوین شد.

** پوشش ۹۵ درصدی اورژانس اجتماعی در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در کشور ۲ اورژانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ و فوریت‌های اجتماعی ۱۲۳ فعالیت می‌کنند، گفت: بیش از پنج هزار نیروی متخصص در این حوزه فعالیت می‌کنند و بیش از ۹۰ درصد پوشش در کشور را دارد.

قادری افزود: برای اولین بار بیش از ۲۵۰۰ مرکز مردم پایه در کشور ایجاد شد و بعد از تصویب در هیات دولت می‌توانیم مسیر حرفه‌ای گام دوم انقلاب را در خصوص حلقه‌های میانی و اتصال و ارتباط با مردم را انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • محمدخانی: هیچ هزینه‌ای برای عملیات‌های امداد و نجات دریافت نمی‌شود