Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@15:22:07 GMT

«اسطرلاب» وارد تئاتر می‌شود/ تراژدی یک خانواده

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۸۱۹۶

«اسطرلاب» وارد تئاتر می‌شود/ تراژدی یک خانواده

به گزارش خبرنگار مهر، براساس اطلاعات گروه کارگردانی، کمدی_تراژدی «اسطرلاب»، نگاهی است دوباره به بنیان خانواده و پدید آمدن وضعیت‌هایی که معناباختگی این واژه را تداعی می‌کنند. این نمایش قصد دارد در روزهای منجمد و ویروسی تعاملی دگربار برقرار کند بین بازیگران و تماشاگران. تلاشی در جهت بازنمایی شادی و مصیبتی که همزمان و بدون هشدار امکان وقوع دارد؛ بازتاب پارودی زندگی بر صحنه تئاتری که آیینه زندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایش، داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند درگیر بر سر میراثی که در پی مرگ عموی‌شان باید به آن‌ها برسد. عمویی که قرار بوده نباشد اما هست و همین وضعیت بر روابط افراد تاثیری تیره و تار گذاشته و سرنوشت همه را تغییر می‌دهد.

نویسنده، طراح و کارگردان، صدرا صباحی؛ تهیه‌کننده، یاسمن اسمعیل‌زادگان؛ دراماتورژ، صبا نجاتی.

گروه بازیگران‌: مهدی سقا، محمد صادقی، زهرا بهروزمنش، مژده قربانی و الناز اسمعیل‌زادگان. بر اساس طرحی از علی نرگس نژاد.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از آهنگساز، ترانه‌سرا و خواننده، ونداد خائفی؛ هویت بصری، سینا سرمدی؛ گروه عکاسی، اردلان آشناگر، غزل اسدزاده رج؛ طراح نور، حسن محمدی فرانی؛ طراح لباس و منشی صحنه، ارغوان مروتی؛ دستیار اول و برنامه‌ریز، پیام رضوانی؛ گروه کارگردانی، جلیل محمودی، یوسف محمودی؛ تبلیغات، ایران تئاتر رسانه مستقل هنر؛ مشاور امور رسانه‌، بابک احمدی.

در خلاصه داستان «اسطرلاب» آمده است: بزرگ خاندان در سن ۱۰۰ سالگی پس از سکته سوم و بعد از قطع امید کردن پزشکان از او به خانه می‌آید. ورثه او دورش گرد آمدند و منتظر رو به احتضار رفتن او هستند اما بر خلاف پیش‌بینی پزشکان حال او رو به بهبودی می‌رود که این وضعیت به مزاج برخی ورثه خوش نمی‌آید و….

انتخاب به‌عنوان نمایش برگزیده بخش رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران و کاندیدای بهترین «نمایشنامه» بخش مسابقه صحنه بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران از افتخارات این نمایش محسوب می‌شود.

این نمایش در سال ۹۹ به‌عنوان پرمخاطب‌ترین اجرای سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی معرفی شد.

اطلاعات تکمیلی مرتبط با تاریخ و همچنین سالن اجرای نمایش به زودی منتشر می‌شود.

کد خبر 5232731 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر ایران هنرمندان تئاتر جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران انتخابات 1400 مناظره انتخاباتی شبکه پنج سیما تئاتر ایران فیلم کوتاه برنامه تلویزیونی مهران مدیری جشنواره فیلم کن سینمای مستند حضور هنر ایران در جهان فیلم مستند شبکه دو سیما شبکه سه سیما فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، روز‌های پایانی اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش در بخش دانشجویی چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هئیت داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.

«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» به‌عنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.

خاکزاد پیش از این در نمایش‌های «بک تو بلک»، «تن‌هایی و تنهایی وطن‌هایی»، «هرکسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.

اطلاعات بیشتر و بلیت‌فروشی نمایش «بیرون پشت در» به‌زودی اعلام می‌شود.

عکس: امیرحسین میرزائی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • آغاز پیش‌ فروش بلیت اجرا‌های «امشب به صرف بورش و خون»
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • آغاز پیش‌فروش بلیت اجراهای خرداد «امشب به صرف بورش و خون»
  • نمایش و نقد فیلم‌تئاتر «شهر آفتاب مهتاب» در سینماتک خانه هنرمندان
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم