Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها-نامزد ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر همدان گفت: مهم‌ترین روش برای مبارزه با فساد ایجاد سازوکاری جهت شفافیت عملکرد، مصوبات، معاملات، مناقصات، آراء کمیسیون‌ها و دیگر موارد است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سعید حاجی بابایی نامزد ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و نامزد منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان همدان برای این دوره از انتخابات شورای شهر در گفت‌وگو با تسنیم به تشریح مواضع و دیدگاه خود پیرامون شورای شهر، اختیارات اعضا، مسئله نظارت بر شهردار و خدمات ارائه‌شده از سوی شهرداری‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه این نهاد، جایگاه شورا در نگاه مردم و برخی دیگر از مسائل مربوطه پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامزد ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همدان بابیان اینکه برای حل مشکلات ابتدا نیاز است مسائل به‌درستی شناسایی شوند و پس‌ازآن بر اساس اقتضائات هر موضوع راهکارهای پیشنهادی ارائه شود اظهار داشت: این مسئله زمانی محقق می‌شود که با پردازش داده‌ها، بتوانیم به اطلاعات دست پیدا کنیم، ضمن آنکه نگاه جامع‌نگر به مسائل هم حتماً باید وجود داشته باشد تا این‌گونه مبتلابه رویکرد تک‌بعدی به موضوعات شهری نشویم.

تا زمانی که شهرداری و شورای شهر هدف مشترکی را دنبال نکنند اصطکاک بین این دو نهاد هرروز بیشتر می‌شود و منافع عموم قربانی آن خواهد شد

مهم‌ترین روش برای مبارزه با فساد ایجاد سازوکاری جهت شفافیت عملکرد، مصوبات، معاملات، مناقصات، آراء کمیسیون‌ها و دیگر موارد است

وی  با اشاره به اینکه رابطه بین شورای شهر و شهرداری باید در جهت تأمین منافع مردم تعریف شود و نه روابط سیاسی و اقتصادی عنوان کرد:تا زمانی که شهرداری و شورای شهر هدف مشترکی را دنبال نکنند اصطکاک بین این دو نهاد هرروز بیشتر می‌شود و منافع عموم قربانی آن خواهد شد.

حاجی بابایی با این توضیح که شورای شهر باید از شهرداری جهت اجرای سیاست‌ها حمایت کند ضمن آنکه بر عملکرد آن‌هم نظارت داشته باشد بیان کرد:معتقدم نگاه کارشناسی باید در برنامه‌ریزی شهری اصل باشد.

وی بابیان اینکه اصولاً مدیریت شهری خیلی سیاسی هم نبوده و غالباً تصمیم‌گیری‌ها باید خروجی کارهای مطالعاتی باشد، ادامه داد: اگر در شورای شهر نگاه سیاسی به رویکرد کارشناسی غلبه پیدا کرد تأمین منافع مردم با چالش مواجه خواهد شد.

نامزد منتخب لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی همدان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر  با اشاره به لزوم برخورد با فساد اداری و اقتصادی اظهار داشت: مهم‌ترین روش برای مبارزه با فساد ایجاد سازوکاری جهت شفافیت عملکرد، مصوبات، معاملات، مناقصات، آراء کمیسیون‌ها و دیگر موارد است.

علت تضعیف شدن مدیریت محلی، کاهش سطح کیفی خدمات‌رسانی، وجود رانت و تبعیض، فساد و غیره است به همین دلیل درصورتی‌که مردم تغییر رویکرد را در فرآیند مدیریت شهری ببینند طبعاً جلوی تضعیف شدن آن گرفته می‌شود

وی با تشریح سازوکارهای مناسب برای مبارزه با فساد اداری و اقتصادی افزود: روش دیگر از بین بردن فساد در شهرداری و شورای شهر فراهم کردن بستر برای ایجاد شهرداری الکترونیک باهدف کاهش ارتباط ارباب‌رجوع با کارمندان است.

حاجی بابایی در ادامه با تشریح جایگاه مهم شوراهای اسلامی شهر و روستا در پیشرفت یک منطقه درباره عوامل تضعیف این نهاد در جامعه مطرح کرد: علت تضعیف شدن مدیریت محلی، کاهش سطح کیفی خدمات‌رسانی، وجود رانت و تبعیض، فساد و غیره است به همین دلیل درصورتی‌که مردم تغییر رویکرد را در فرآیند مدیریت شهری ببینند طبعاً جلوی تضعیف شدن آن گرفته می‌شود.

وعده‌هایی که نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به مردم می‌دهند باید منطبق بر وظایفی باشد که قانون برای آن مشخص کرده است

تأثیرات اجتماعی وعده‌های داده‌شده توسط نامزدها باید ارزیابی‌شده باشد؛یک نماینده به‌تنهایی نمی‌تواند تصمیم گیر باشد و باید اکثریت نمایندگان هم موافق باشند

وی بابیان اینکه وعده‌هایی که نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به مردم می‌دهند باید منطبق بر وظایفی باشد که قانون برای آن مشخص کرده است ادامه داد: وعده‌ها باید با توجه به منابع مالی مدیریت شهری باشد.

تزریق پول‌های کثیف برای تعیین نتیجه انتخابات شورای شهر در استان البرز /نظارت بر انتخابات تشدید می‌شوداولتیمام دادستان قزوین به متخلفان انتخابات شورای شهر / در صورت آلوده‌سازی فضای عمومی محاکمه می‌شویدلیست شورای مرکزی اجماع نخبگان برای انتخابات شورای شهر تهران + اسامی

نامزد ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی همدان با اشاره به اینکه تأثیرات اجتماعی وعده‌های داده‌شده توسط نامزدها باید ارزیابی‌شده باشد عنوان کرد: یک نماینده به‌تنهایی نمی‌تواند تصمیم‌گیر باشد و باید اکثریت نمایندگان هم موافق باشند. بنابراین قاعدتاً نماینده در جهت تصویب راهکار مدنظر تلاش خواهد کرد اما به‌صورت صد درصد نمی‌تواند قولی به مردم بدهد.

انتهای پیام/742/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نامزد ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای مبارزه با فساد انتخابات شورای شهر مدیریت شهری تضعیف شدن وعده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود

نائب رئیس شورای عالی استان‌ها گفت:براساس قوانین و احکام اسلامی، قانون شوراها باید اصلاح شود، این تکلیف ما به عنوان قانون‌گذار است که شرایط را برای عمل مؤثرتر شوراها فراهم کنند - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو شامگاه پنجشنبه در همایش روز ملی شوراها در مشهد با تأکید بر ضرورت اصلاح قوانین شورایی کشور اظهارداشت: براساس قوانین و احکام اسلامی، قانون شوراها باید اصلاح شود. این تکلیف ما به عنوان قانون‌گذار است که شرایط را برای عمل مؤثرتر شوراها فراهم کنیم و عمل مؤثر نیز در گرو افزایش ضریب تأثیرگذاری بر دستگاه‌های مجری قانون است.

وی افزود: این نیاز مبرم نه‌فقط در سطح نهادهای عالی در نظام شورایی بلکه حتی شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز وجود دارد تا بتوانند نمایندگی شایسته و مطلوبی از مردم داشته باشند.

کنش‎گری دوطرفه شوراها میان مردم و حاکمیت

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر،رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی پنیز در این مراسم بیان کرد: از روستاهای با 20 خانوار جمعیت گرفته تا کلانشهرهای چندمیلیون نفری، این شوراهای اجتماعی شهر و روستا هستد که در مقام حلقه واسطه میان حاکمیت و مردم عمل می‌کنند. بر همین اساس، از آن‌جا که تکلیف ما ناظر بر تقویت امیدواری در مردم است، شما عزیزان باید به موازات پیگیری مطالبات مردم، انعکاس‌دهنده خدمات قابل توجهی باشید که امروزه از طرف دولت درحال انجام است.

وی افزود: این یک حقیقت غیرقابل انکار است که دولت سیزدهم در عرصه اجرای قوانین، مجلس در حوزه قانون‌گذاری و قوه قضاییه در راستای رسیدگی به شکایات، تحول چشمگیر و اراده قابل توجهی از خود نشان داده‌اند و اینجاست که شوراها می‌توانند به میدان بیایند و همانطور که حرف مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند، خدمت نظام را هم به اطلاع مردم برسانند.

شوراها از ارکان اصلی تصمیم‌گیری کشور هستند

سید ابراهیم علیزاده، رئیس شورای اسلامی شهرستان مشهد نیز گفت: معلمی شغل انبیا است و روز همه معلمان که وظیفه انسان سازی را برعهده دارند گرامی داریم؛ همچنین روز کارگر را به تمام کارگران زحمتکش و شریف تبریک می‌گوییم.

وی افزود: قدردان همه شوراها که بی منت به مردم خدمت می‌کنند؛ هستیم. در قانون اساسی نیز آمده که برای تحقق کامل قانون، نیاز به تشکیل شوراها است و شوراها از ارکان اصلی کشور نیز هستند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • پخش فیلم های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس ۱۲ از قاب شبکه همدان
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶مرحله اخذ رای الکترونیک/نشست رئیسی با استانداران
  • با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید
  • آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد