Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:03:57 GMT

۱۲۰ کودک کار و خیابانی در همدان ساماندهی شدند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۰۸۶۷۰

۱۲۰ کودک کار و خیابانی در همدان ساماندهی شدند

«زهره بختیاری» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح حمایت از کودکان کار و خیابانی از اواسط سال ۱۳۹۹ شروع شده و تاکنون این تعداد شناسایی و پذیرش شدند و برای آنها اسکن عنبیه چشم انجام شده است.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه تعهد سازمان در این مدت ۸۷ نفر بوده است گفت: با پذیرش این تعداد، ۱۴۰ درصد از تعهدات سازمان محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بختیاری خاطرنشان کرد: بودجه مشخصی در حدود ۷۰۰ هزار تومان برای هر نفر در اختیار یک کلینیک برای کمک های سرپایی به کودکان کار استان تامین شده که صرف خدمات آموزشی، تربیتی و حمایتی این کودکان می شود. 

وی با بیان اینکه این کودکان به خاطر شرایط خاص خانواده ها مجبور به فعالیت شده اند ادامه داد: خانواده های این کودکان نیز مورد حمایت و چرخه توانبخشی قرار گرفتند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: براساس قوانین و آیین‌نامه ساماندهی کودکان کار متولی اصلی کودکان کار سازمان بهزیستی است و در این مسیر دستگاه های مختلف از جمله شهرداری، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری همیار این سازمان هستند.

بختیاری با توصیه به اینکه مردم کمک های خود را از طریق بهزیستی به این کودکان اهدا کنند یادآور شد: مردم به جای کمک مالی به کودکان کار خیابانی از طریق اورژانس ۱۲۳ حضور این افراد را اطلاع دهند تا ساماندهی شوند. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در طرح ساماندهی کودکان کار، اقداماتی از جمله حمایت های روانی از کودکان، حمایت های مادی و معیشتی، خدمات آموزش و ایجاد اشتغال برای یکی از اعضای خانواده که منجر به توانمندی کودک و خانواده آنها شود، انجام می شود.

تعداد معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی در استان همدان ۴۵ هزار و ۵۳۰ نفر است که بیشترین تعداد مربوط به شهر همدان با ۱۷ هزار و ۶۳۶ و فامنین با هزار و ۳۳۲ نفر معلول است و ۶۰ درصد آنها را مرد و ۴۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها اداره کل بهزیستی استان همدان دانشگاه علوم پزشکی همدان کودکان کار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی همدان دانشگاه علوم پزشکی همدان کودکان کار استان همدان کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۸۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) اگر نقاشی کودکان واقعیت داشت جهان چه شکلی می‌شد؟

تام کورتیس (Tom Curtis)، پدری اهل لندن است که نقاشی کودکانش الهام‌بخش او برای ساختن مجموعه‌ای جذاب از تصاویر شدند. کورتیس نقاشی‌های بامزه‌ی کودکان را در فتوشاپ به واقعیت تبدیل می‌کند تا فیل‌هایی که روی سرشان خرطوم دارند و شترمرغ‌هایی که دندان درآورده‌اند، فرصت زندگی بیابند.

قوه‌ی تخیل کودکان و نگاهشان به دنیا به‌قدری خاص و دست‌نخورده است که اگر کمی زاویه‌ی دیدمان را عوض کنیم، می‌توانیم با لذتِ تمام وارد دنیایی جدید شویم.

کودکان بدون نگرانی از قضاوت شدن هرآنچه را که دوست دارند به‌شیوه‌ی خاص خودشان نقاشی می‌کنند. ما هم وقتی که کودک بودیم بدون، چون و چرا هر چیزی که را دوست داشتیم، روی کاغذ می‌آوردیم. کودکان دنیا را به‌شکلی دیگر می‌بینند و همین باعث می‌شود که نقاشی‌هایشان بیشتر اوقات فرسنگ‌ها با واقعیت فاصله داشته باشد.

تام کورتیس (Tom Curtis)، پدری اهل لندن است که نقاشی کودکانش الهام‌بخش او برای ساختن مجموعه‌ای جذاب از تصاویر شدند. کورتیس نقاشی‌های بامزه‌ی کودکان را در فتوشاپ به واقعیت تبدیل می‌کند تا فیل‌هایی که روی سرشان خرطوم دارند و شترمرغ‌هایی که دندان درآورده‌اند، فرصت زندگی بیابند.

 امیدواریم از تماشای این شاتر نهایت لذت را برده باشید. برای دیدن تصاویر بیشتر به صفحه اینستاگرام تام کورتیس سر بزنید. دیدگاه شما در مورد تصاویر چیست؟ آیا تاکنون سعی کرده‌اید نقاشی‌های کودکانه را به واقعیت تبدیل کنید؟

منبع: خبرآنلاین

tags # کودک سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  •  تلاش برای شاد کردن کودکان غزه
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • (تصاویر) اگر نقاشی کودکان واقعیت داشت جهان چه شکلی می‌شد؟
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل