Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خبرگزاری فارس- لیلا حسین‌زاده: وضعیت سخت معیشتی مردم در سال‌های اخیر به گونه‌ای بوده که رفته رفته موجب دلسردی و ناامیدی اقشار مختلف از کارآمدی مسوولان و تلاش‌های صادقانه آنها در جهت رفع مشکلات شده است؛ شاید برای بازگرداندن اعتماد به جامعه و بازسازی سرمایه اجتماعی ارائه گزارشی آماری- تحلیلی دقیق و صادقانه از وضع موجود به مردم از ضروریات اولیه دولت سیزدهم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان بسیاری از چهره‌های سیاسی و فعالان اقتصادی معتقدند کنترل تنش در روابط بین‌المللی و اتخاذ دیپلماسی اقتصادی سازنده با کشورهای دنیا و بر پایه واقعیت‌های موجود در حوزه ژئوپولتیک منطقه، اقدام عاجلی است که می‌تواند فرصت‌های ارزشمندی را در راستای جبران عقب ماندگی‌های تجاری و اقتصادی، ارتقای جایگاه ایران در زنجیره ارزش جهانی و افزایش امنیت اقتصادی کشور فراهم سازد.

اگر باور داریم که مسیر توسعه کشور از بخش خصوصی می‌گذرد، این بخش باید نسبت به سیاست‌های میان‌مدت اقتصادی اطمینان داشته باشد و بتواند در سرمایه‌گذاری‌های بزرگ با سرمایه‎‌گذاران خارجی مشارکت و از مدیران اقتصادی بین‌المللی در مدیریت کسب وکارهای خود استفاده کند و در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی جایگاه مناسب داشته باشد.

از طرف دیگر ظرفیت اداری، اجرایی، کارشناسی و مالی کشور به تحلیل رفته است و هر فردی به عنوان رئیس دولت باید با پذیرش این واقعیت در انتخاب وزرا، معاونان و مدیران سازمان‌ها و وزارتخانه‌های اقتصادی، اصل را بر شایسته‌سالاری قرار دهد.

باید هشدار داد تبدیل کابینه دولت به شرکت سهامی گروه‌های سیاسی با نگرش‌های مختلف اقتصادی قطعاً موجب ناهماهنگی خواهد شد و به‌ویژه انتخاب افراد هماهنگ برای وزارتخانه‌های اقتصادی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی بسیار مورد تاکید سیاستمداران کهنه‌کار است.

با دعوا و بحث‌های بیهوده مملکت پیشرفت نخواهد کرد

«رئیس جمهور آینده در قدم اول باید به ایجاد وحدت و انسجام داخلی بپردازد؛ چرا که تا زمانی که در داخل اختلاف وجود دارد مملکت امکان رشد و توسعه را نخواهد داشت.»

این جمله را یکی از خبرسازتری چهره‌های سیاسی کشور به زبان می‌آورد و به خبرنگار فارس می‌گوید: متاسفانه شاهد هستیم اختلافات و درگیری‌های لفظی بین چهره‌ها، گروه‌ها و جناح‌ها از حد فراتر رفته؛ باید بدانیم با دعوا و بحث‌های بیهوده مملکت پیشرفت نخواهد کرد.

مسعود پزشکیان که به منطقی‌ترین شکل با موضوع عدم احراز صلاحیت خود در انتخابات ریاست جمهوری کنار آمده، تصریح می‌کند: وحدت و انسجام امکان‌پذیر نیست مگر اینکه همه در چارچوب قانون عمل کنند.

پزشکیان ابراز می‎‌دارد: اگر وحدت لازم بین گروه‌ها و جناح‌ها ایجاد نشود راه به جایی نخواهیم برد؛ اما بعد از ایجاد وحدت داخلی باید با کشورهای همسایه هم اختلافات را کنار بگذاریم.

با دنیا باید بر اساس عزت، حکمت و مصلحت رفتار کرد

نائب رئیس پیشین مجلس ادامه می‌دهد: اگر می‌‌خواهیم قدرت تجارت بین‌المللی کشور افزایش یابد و در جذب سرمایه‎‌گذاری خارجی موفق باشیم، حتما باید با کشورهای اطراف و همسایه که اکثرا هم مسلمان و از لحاظ فرهنگی به ما نزدیک هستند، تعاملات خود را گسترش دهیم و ارتباطات بین‌المللی را تا جایی که امکان دارد اصلاح کنیم.

وزیر بهداشت دولت اصلاحات یادآور می‌شود: همانطور که مقام معظم رهبری هم تاکید دارند با دنیا باید براساس عزت، حکمت و مصلحت رفتار کرده و تعاملات خود را گسترش دهیم که تاکنون این اتفاق آنطور که باید نیفتاده و همواره با دنیا در اختلاف بودیم!

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو اذعان می‌دارد: اگر تعاملات خود را با دنیا درست تعریف نکنیم هیچگاه نخواهیم توانست به رشد و توسعه دست یابیم.

وی ادامه می‌دهد: ما نباید از تکنولوژی روز دنیا در تولید عقب بمانیم و رئیس جمهور باید به سرمایه‌گذاران میدان دهد تا با سرمایه‌گذاری‌های خود بسیاری از اتفاقات مثبت دیگر مثل ایجاد اشتغال و رونق تولید را رقم بزنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین از رئیس جمهور آینده می‎‌خواهد قدرت و مسوولیت‌های کشور را بر اساس جناح‌بندی و مسائل حزبی تقسیم نکند؛ بلکه بر مبنای توانمندی، لیاقت و شایستگی افراد اقدام کند.

پزشکیان متذکر می‌شود: وضعیت فعلی کشور به گونه‌ای است که روز به روز معیشت و رفاه مردم سخت‌تر می‌شود؛ اما اگر شایسته‌سالاری را به معنای واقعی به یک اصل تبدیل کنیم‌همه مسائل قابل حل خواهد بود.

وی معتقد است: مشکل اینجاست که افرادی در پست‌های کلیدی مملکت حضور دارند که توان و کفایت لازم برای حل مشکلات و اداره امور را ندارند!

عدالت گمشده ملت ایران!

دیگر چهره خبرساز این‌روزهای کشور گمشده ملت ایران را عدالت می‎‌داند و به خبرنگار فارس می‌گوید: عدالت باید در حوزه‌های مختلف اقتصادی، توزیع ثروت و فرصت‌ها برای آحاد ملت ایران نمود داشته باشد تا این ملت بتواند دلبستگی و علاقه گذشته خود به انقلاب و جمهوری اسلامی را حفظ کند.

احمد علیرضا بیگی، بهبود روابط بین‌المللی برای افزایش رفاه و بهبود وضعیت معیشتی مردم را مهم می‎‌داند و توضیح می‎‌دهد: برای تحقق این امر باید در داخل یک مصونیت اقتصادی ایجاد کنیم؛ چرا که وقتی محتاج دیگران هستیم‌، امکان ندارد بتوانیم در یک شرایط متعادل با نظام بین الملل ارتباط عادلانه برقرار کنیم و حتما این ارتباط بر اساس سلطه و مبتنی بر ظلم خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات احمدی‌نژاد که فرمایشات مقام معظم رهبری را فصل‌الخطاب رفتارهای سیاسی خود قرار داده، می‌افزاید: ما باید تولید ملی را به نهایت قدرت برسانیم که در صورت تکیه اقتصاد به واقعیت‌ها امکان‌پذیر است و تا وقتی از اقتصاد واقعی فرار می‎‌کنیم، تولید ملی ما رونق مورد انتظار را نخواهد داشت.

بیگی یادآور می‌شود: به دلیل غیرواقعی بودن قیمت دلار، قیمت تمام شده تولید در داخل در مقایسه با محصول مشابه خارجی بالا می‌رود و در نتیجه رغبت برای واردات بیشتر می‌شود.

استاندار پیشین آذربایجان‌شرقی ادامه می‌دهد: اگر قیمت دلار بر مبنای واقعیات بازار تنظیم شود خواهیم توانست در عرصه صادرات ایفای نقش کنیم و این صادرات به صرفه خواهد؛ اما از آنجایی که قیمت دلار واقعی نیست در داخل تولید محصولاتی رونق می‌گیرد که بر مبنای دخالت‌های دولت در قیمت‌گذاری مقرون به صرفه شده است.

فساد معلول اقتصاد دولتی است

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس معتقد است: اگر دخالت دولت را در قیمت‌گذاری به حداقل برسانیم و اجازه دهیم بازار قیمت‌ها را خود تنظیم کند، حتما وضعیت معیشتی مردم بهبود خواهد یافت؛ در واقع تکیه دولت آینده باید بر اقتصاد واقعی باشد؛ متاسفانه جمهوری اسلامی ایران با این همه ثروت و امکاناتی که دارد و یک کانون انرژی محسوب می‎ شود، حتی در اقتصاد منطقه نیز نقش چندانی ندارد!

وی فساد را معلول اقتصاد دولتی می‎‌داند و از کاندیداهای ریاست جمهوری می‌خواهد به جای کلی ‌گویی و تخریب همدیگر، از اقتصاد مبتنی بر مردم و خروج دولت از اقتصاد سخن بگویند و توضیح دهند برای به حداقل رساندن سهم دولت از اقتصاد و ارتقا معیشت مردم چه برنامه‌ای دارند.

ضرورت تفویض اختیارات وزرا به مدیران استانی

یکی از استانداران دولت تدبیر و امید در آذربایجان‌شرقی که قانون منع به کارگیری بازنشستگان در پست‌های مدیریتی مانع از ادامه کار او در استان شد، تفویض قابل توجه اختیارات وزرا به مدیران استانی و تفویض اختیار پروژه‌های ملی به استان‌ها را از رئیس‌جمهور آینده خواستار است.

مجید خدابخش که خواسته‌های او هم از رئیس جمهور آینده بیشتر رنگ و بوی عمرانی و اقتصادی دارد، به خبرنگار فارس می‌گوید: تشکیل صندوق (ارزی) توسعه استانی و افزایش سهم استان‌ها از بودجه عمرانی از ۱۵ درصد فعلی به ۴۰ درصد در توسعه متوازن کشور می‌‎تواند تاثیرگذار باشد.

وی از رئیس دولت سیزدهم می‌خواهد اختیار مدیران بانک‌ها در استان‌ها را به مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش دهد.

استاندار پیشین اردبیل، کاهش پلکانی سود بانکی متناسب با افزایش فاصله از تهران و بویژه در استان‌های مرزی به ۴ درصد را جهت جلوگیری از تخلیه استان‌های مرزی، ضروری می‌داند.

خدابخش همچنین از رئیس‌جمهور آینده می‌خواهد شرکت‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها را برای سرمایه‌گذاری در استان‌های مرزی موظف و مکلف کند.

رئیس جمهور به موضوع مالباختگان بورس رسیدگی کند

اما معاون رئیس جمهور دولت دهم به خبرنگار فارس می‌گوید: در این کشور نخبگان جوان زیادی هستند و انتظار ما از رئیس جمهور این است که یک دولت کارآمد تشکیل داده و در این دولت به جوانان میدان دهد.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی از رئیس جمهور سیزدهم توقع دارد یک برنامه مسئله محور و عملیاتی داشته باشد و آن را به مرحله اجرا درآورد.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو توضیح می‌دهد: مسائل و مشکلات مملکت احصاء شده و بر همه معلوم است؛ مردم از عدم توانایی در تامین مسکن، تورم افسارگسیخته، گرانی و بیکاری جوانانشان در رنج هستند.

وی به مسئله مالباختگان بورس هم اشاره و اضافه می‎‌کند: از رئیس جمهور آینده توقع می‌رود این مسئله را سامانی دهد.

میرتاج‌الدینی ابراز می‌‎دارد: رئیس جمهور باید در همان ماه‌های اول مسوولیت خود در جهت اصلاح نظام بانکی و گمرک برنامه‌ریزی و اقدامات موثری داشته باشد تا مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم حل شود.

مشکل مهم کشور ضعف مدیریت است

محمدحسین فرهنگی، دیگر نماینده اصولگرای مجلس مشکل مهم کشور را ضعف مدیریت می‌داند و به طور خلاصه به خبرنگار فارس می‌گوید: اگر در بخش‌های مختلف اقتصادی، سلامت، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، بخش‌های فرهنگی و سایر حوزه‌ها مدیریت مناسبی اعمال شود، می‌توانیم شاهد اتفاقات مثبت، مفید و تاثیرگذار زیادی باشیم.

فرهنگی از رئیس‌جمهور آینده انتظار دارد: با اعمال مدیریت اصولی، روحیه جامعه را بالا برده و از وضعیت یاس و ناامیدی فعلی خارج کند.

تا مسائل زیربنایی مملکت حل نشود راه به جایی نخواهیم برد

«ما در بدنه دولت، قوه قضائیه، مجلس و بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با نقص‌های ساختاری مواجه هستیم که باید این نقص‌ها برطرف شوند و تا این مسائل زیربنایی مملکت حل نشود راه به جایی نخواهیم برد.»

این توضیحات را سعید شبستری خیابانی، معاون سیاسی پیشین استاندار آذربایجان‌شرقی می‌دهد و به خبرنگار فارس می‌گوید: مشکلات کشور تا حدی اساسی و ریشه‌دار است لذا فرقی نمی‌کند آقای x  یا Y هرکدام رئیس جمهور شوند، زیرا به تنهایی قادر نخواهند بود ریشه این مشکلات را بخشکانند.

وی ادامه می‌دهد: متاسفانه وضعیت کشور در مسیری قرار گرفته که با تغییر چهره‌ها و جناح‌های مسوول،نمی‌توان انتظار داشت تغییر تام و تمام در وضعیت زندگی، معیشت و پیشرفت کشور حاصل شود؛ البته ممکن است بخشی از مشکلات حل شود اما برای حل مسائل اساسی و ساختاری کشور عزم و اداره آحاد مردم، تشکل‌ها، دولت، مجلس و قوه قضائیه لازم و ضروری است.

رئیس‌جمهور آزادی بیان و آزادی پس از بیان را حاکم سازد!

رحیم شهرتی‌فر، دیگر چهره سیاسی استان آذربایجان‌شرقی است که از رئیس جمهور آینده انتظار دارد ساختار دولت را نظام‌مند و پاسخگو سازد.

فرماندار پیشین تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار می‌دارد: به نظر می‎‌رسد انتصابات در کشور از وزرا گرفته تا مدیران سطوح پایین، تابع قانون و قاعده‌ای نبوده و دخالت نمایندگان مجلس و لابی‌‌های دیگر در این مورد تاثیرگذار است.

شهرتی‌فر معتقد است: نظام شایسته‌سالاری خیلی در کشور  حاکم نیست و جناح‌های مختلف دخالت مستقیمی در امور دارند و ادارت دولتی را سردرگم ساخته‌اند.

معاون سیاسی پیشین استاندار آذربایجان‌شرقی از رئیس جمهور آینده می‌خواهد آزادی قلم و بیان و آزادی پس از بیان را حاکم کرده و به رسمیت بشناسد.

در مجموع فعالان سیاسی از رئیس جمهور سیزدهم می‌خواهند چهره‌ای منعطف و سازگار با جامعه بین‌المللی داشته و سیاست‌‎های خارجی هوشمندانه‌تری را که مصلحت مردم و نظام جمهوری اسلامی در آن پررنگ‌تر از گذشته باشد، اتخاذ کنند. از طرف دیگر الزام و تعهد به ایجاد فرصت‌های برابر برای همه جامعه در راستای کاهش فقر، کاهش فساد مالی و دستیابی به رشد پایدار باید مورد اهتمام و توجه جدی دولت بعدی باشد.

مردم، نخبگان، فعالان اقتصادی و چهره‌های سیاسی همه بر روی یک کلمه یعنی«شایسته‌سالاری» تاکید داشته و ریشه اصلی اغلب معضلات موجود را در فقدان همین کلمه و در نتیجه ضعف شدید مدیریتی کشور می‌دانند.

 ما هم منتظر و امیدوار می‎‌مانیم تا رئیس دولت سیزدهم با اقداماتی اساسی مشکلات ساختاری کشور را اگر نتوانست حل کند لااقل کم‌رنگ‌تر و کم‌‎اثرتر نماید.

انتهای پیام/ 60026/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جمهور اقتصاد فعالان سیاسی مسعود پزشکیان احمد علیرضا بیگی مجید خدابخش رحیم شهرتی فر لیلا حسین زاده خبرگزاری فارس فارس تبریز احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۰۹۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت

رایزن فرهنگی پاکستان با اشاره به اینکه مردم این کشور، استقامت و مقاومت و شجاعت ملت ایران را ستایش می‌کنند، گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت و شجاعت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.

 رایزن فرهنگی پاکستان با تاکید بر این مطلب، افزود: مردم ایران روی مواضع خودشان محکم و پابرجا هستند و مردم پاکستان این استقامت‌ها و شجاعت‌ها را گرامی می‌دارند و بزرگ می‌دانند. به این خاطر است ملت ایران در چشم ملت پاکستان و مردم این کشور، ملتی بزرگ و قابل تقدیر و ستایش است.

عملیات وعده صادق این علاقه را بیشتر هم کرد

وی درباره خوشحالی مردم از انتقام سخت یا همان وعده صادق، نیز افزود: نماد و نمود این بزرگی و عظمت در روز‌های اخیر همان دفاع شجاعانه و پاسخ مقتدرانه عزیزان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی بود. اگر مردم پاکستان به ایران اسلامی و مردم ایران و رهبران ایران تا قبل از این پاسخ دندان‌شکن، علاقه‌مند بودند این علاقه‌مندی ظرفِ چند روز گذشته‌ای که از این پاسخ می‌گذرد ده‌ها برابر بیشتر شد و در ملاقات‌های مردمی که ما با مردم پاکستان و حتی با برخی از دولتمردان پاکستان داریم اولین نکته‌ای را که یادآوری می‌کنند همین است که آنچه آرزوی دیرینه جهان اسلام بود امروز توسط جمهوری اسلامی ایران محقق شد. با این نگاه مردم پاکستان و دولتمردان پاکستان میزبان ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران بودند.

چرا محدودیت استقبال پیش آمد؟

مشکی درباره دلیل محدودیت استقبال و اجازه ندادن به برخی از تجمعات خیابانی برای استقبال از رئیس‌جمهور ایران، تأکید کرد: طبیعی است در چنین فضایی با آن علاقه‌مندی که به زمینه‌هایش اشاره کردم چقدر می‌تواند استقبال از طرف مردم پاکستان، استقبال پرشور و هیجان‌انگیزی باشد. به‌رغم اینکه شرایط امنیتی در پاکستان شرایط به هر حال ویژه‌ای است و دولت عزیز پاکستان برای حفظ امنیت سفر رئیس جمهور کشور ایران و هیئت همراه مجبور بود تدابیری را اتخاذ کنند و نمی‌توانستند تجمعات خیابانی را اجازه بدهند، اما ما شاهد بودیم در مسیر کاروان ریاست محترم جمهور در شهر‌های لاهور و کراچی به ویژه کاروان‌های استقبال مردمی شکل گرفت و برخی از تصاویری که امکان انتشار آنها بود شاهد این مسئله است.

تصاویر شگفت انگیزی که هم در اخبار سراسری ایران و رسانه‌های جمعی ایران منتشر شد

وی ادامه داد: در شهر اسلام‌آباد که مقصد اول سفر رئیس‌جمهور ایران بود ما شاهد تلاش مردم برای استقبال عمومی بودیم که اشاره کردم به دلیل شرایط ویژه، این امکان فراهم نشد، اما در نشست‌های نخبگانی و نشست‌هایی که با شخصیت‌های تراز اول اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ادبی در محل اقامت ریاست محترم جمهور برگزار شد این علاقه، این عشق و ارادت به نمایش گذاشته شد که تصاویر آن در اخبار سراسری جمهوری اسلامی ایران و اخبار رسانه‌های جمعی کشور پاکستان منتشر شد. البته آن چیزی که به نمایش گذاشته شد قطره‌ای از دریایی بود که مردم پاکستان تلاش داشتند به نمایش بگذارند. اما به دلیل شرایط خاص امکان ظهور و بروز آن خیلی فراهم نشد.

استقبال از رئیس‌جمهور در کراچی و لاهور

رایزن فرهنگی پاکستان به شور مردم در لاهور و کراچی اشاره کرد و افزود: در شهر‌های لاهور و کراچی این فضا قدری فراهم‌تر شد، اما آنچه در واقعیت میدان بود شاید رسانه‌ها نتوانند به تصویر بکشند. بازتاب‌هایی که ما الان در حال رصد آنها هستیم در رسانه‌های مکتوب و مجازی و رسانه‌های دیداری و نوشتاری همه مملوء از شور، سپاس و تقدیر از انجام شدن سفر و مواضع بسیار خوب رئیس جمهور ایران در این سفر هستیم و همچنان موج خوشحالی همچنان که قبل از این سفر شروع شده بود همچنان بعد از گذشت یک روز از پایان سفر ادامه دارد و پیش‌بینی این است در روز‌های آینده این موج ادامه داشته باشد و حتماً این سفر یک نقطه عطفی برای گسترش روابط همه جانبه ایران و پاکستان خواهد بود.

این سفر افق‌های بلندتری را پیش‌روی دو کشور گذاشت

مشکی در پایان تاکید: ما در پاکستان شاهد بودیم که برخی از کشور‌های منطقه و برخی از قدرت‌های فرامنطقه‌ای خیلی تلاش داشتند برای این سفر محدودیت‌های فراوانی ایجاد کنند حتی اگر بتوانند اصل سفر را تحت‌الشعاع قرار دهند، اما با لطف خدای متعال سفر به خوبی انجام شد و هم دستاورد‌هایی که این سفر داشت چه دستاورد‌های اجتماعی و چه دستاورد‌های سیاسی و منطقه‌ای در همین مدت کوتاه بازتاب خودش را داشت و حتماً در ادامه و آینده پس از این سفر، شاهد بازتاب‌های بیشتر و گشوده شدن افق‌های بلندتری در روابط دو کشور خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • رییسی مطرح کرد؛کاهش نرخ بیکاری در کشور/ بر عهد خود با شما مردم باقی هستم
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد