Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@19:14:29 GMT

صادرات بخش معدن 193 درصد صعود کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۰۱۶۰

صادرات بخش معدن 193 درصد صعود کرد

بررسی آمارهای رسمی حاکی از صادرات بیش از ۶۶۷ میلیون دلاری محصولات حوزه معدن و صنایع معدنی در نخستین ماه سال ۱۴۰۰ است که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۹۳ درصدی نشان می‌دهد.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از ایرنا، در نخستین ماه سال جاری بیش از چهار میلیون و ۳۹۳ هزار تن انواع محصولات حوزه معدن و صنایع معدنی به ارزش ۶۶۷ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۳۴۷ دلار صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بیشترین میزان صادرات در این مدت مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط با ۴۰۶ میلیون و ۳۴۸ هزار دلار بود که ۶۰.۸ درصد صادرات را به خود اختصاص داد.

صادرات زنجیره فولاد در مقایسه با فروردین‌ماه پارسال رشد ۲۰۳ درصدی داشته است.

رتبه دوم صادرات در این مدت به مس و محصولات پایین‌دستی رسید. کارخانجات ایرانی در فروردین‌ماه بیش از ۵۵ میلیون و ۶۸۰ هزار دلار مس و محصولات پایین‌دستی صادر کردند که حاکی از رشد ۱۷۷ درصدی است.

همچنین «سایر معدن و صنایع معدنی» با ۵۴.۸ میلیون دلار (رشد ۲۵۶ درصدی)، زنجیره سیمان با ۴۴.۵ میلیون دلار (رشد ۶۵ درصدی)، زنجیره آلومینیوم و محصولات با ۲۷.۵ میلیون دلار (رشد ۲۴۸ درصدی)، زنجیره روی با ۲۴ میلیون دلار (رشد ۲۷۷ درصدی)، آهن اسفنجی با ۱۵.۷ میلیون دلار (رشد ۲۹۲ درصدی)، سنگ آهن دانه‌بندی با ۱۴.۶ میلیون دلار (رشد ۶۰۲ درصدی)، انواع سنگ و محصولات مرتبط با ۱۱.۲ میلیون دلار (رشد ۲۳۰ درصدی) و زنجیره سرب با ۳.۴۸ میلیون دلار (رشد ۴۶۱ درصدی) در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین بیشترین میزان رشد صادرات با ۲ هزار و ۳۸ درصد متعلق به انواع محصولات سفال، آجر، سرامیک و کاشی بود. در فروردین‌ماه امسال بیش از چهار هزار و ۱۷۱ تن از این محصولات به ارزش ۲.۵ میلیون دلار صادر شد.

ایران از نظر ذخایر شناسایی شده که سابقه آن مربوط به نیم قرن گذشته است، در بین ۱۵ کشور شاخص جهان جای دارد و نزدیک به ۶۰ میلیارد تن ذخیره معدنی که نزدیک به ۴۰ میلیارد تن آن قطعی و بقیه احتمالی است، شاخصی که به عنوان یک کشور معدنی محسوب می‌شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: محصولات فولادی صادرات فولاد پول نیوز بخش معدن سرب میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری شامگاه جمعه پس از بازدید از کشتارگاه صنعتی ساوانا گلوگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه روز کارگر این روز را تبریک گفت و این مجموعه بزرگ ساوانا به واسطه ایجاد زنجیره تأمین، ارزش آفرینی بسیار خوبی داشته است.

وی افزود: مجموعه ساوانا ۴۰ هزار تن در سال تولید دارد و امسال با مشارکت‌مردم به ۶۰ هزار تن هدف گذاری شد.

استاندار مازندران یادآور شد: با جدیت و پیگیری مدیر ارشد و مدیران مجموعه، زنجیره تأمین را کامل ایجاد کرده و تا انتهای زنجیره و پساب برای زنجیره بعدی بهره برداری می‌کنند.

نوری گفت: این صنعت از اهمیت بالایی در اقتصاد مقاومتی برخوردار است و با توجه به شعار سال با مشارکت مردم این مجموعه مواد اولیه جوجه یک روزه، خوراک دام و خرید تضمینی را از تولیدکننده اصلی و مردم تأمین می‌کنند.

به گفته استاندار مازندران، موانع قیمت‌های دستوری و صادرات برای مجموعه وجود دارد که باید پیگیر باشیم تا زمینه صادرات این مجموعه که استانداردها و کنترل کیفیت جهانی را تأمین کند، را فراهم کنیم.

وی افزود: نیازهای ارزی و دریافت ارز برای خرید تجهیزات و همچنین صادرات از نیازهای مهم مجموعه است.

به گفته استاندار مازندران، این مجموعه باید تکثیر شود که البته سخت است و با مشارکت مجموعه‌ها، تلاش شود تا در این صنعت که استان مازندران رتبه اول و تأمین کننده است، نقش ممتازتری داشته باشیم.

نوری با برشمردن ظرفیت‌ها و مزیت‌های کشاورزی استان و قابلیت صادرات گسترده محصولات تولیدی مازندران به خارج از کشور، خواستار برنامه‌ریزی دقیق برای تحقق شعار سال همراه با رفع موانع تولید و تسهیل در امر جهش تولید محصولات کشاورزی استان و نیز جهش در صادرات محصولات کشاورزی استان شد.

استاندار مازندران همچنین به ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بخش کشاورزی محقق می‌شود.

وی در ادامه بازدید از مراحل مختلف کشتار و بسته‌بندی گوشت مرغ در گروه تولیدی ساوانا، اظهار داشت: راه‌اندازی واحدهای زنجیره تولید در محصولات مختلف کشاورزی استان در دستورکار قرار گیرد.

یوسف نوری استاندار مازندران با همراهی بابک مؤمنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان و فرماندار گلوگاه از مجموعه تولیدی ساوانا در شهرستان گلوگاه بازدید کرد.

کد خبر 6089324

دیگر خبرها

  • جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • افزایش ۵۱ درصدی صادرات مشتقات نفتی ایران به قاره آفریقا
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش