Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-04-26@05:33:13 GMT

به خدا این کلمات خوب نیستند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۰۲۹۷

به خدا این کلمات خوب نیستند



در روزهایی که فوتبال و والیبال پا‌به‌پای هم درحال پیشروی هستند و شور و حال عجیبی را بر فضای کشور حاکم کرده‌اند، بار دیگر ادبیات نامناسب برخی گزارشگران تلویزیونی در مورد برتری تیم‌های کشورمان برابر رقبا محل بحث شده است. چه در والیبال و چه در فوتبال به‌طور مکرر شاهد استفاده از الفاظی همچون در هم کوبیدن، تحقیر کردن، له کردن و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. هستیم.

وقتی تیم والیبال کشورمان سه بر صفر آمریکا را می‌برد یا تیم فوتبال‌مان با سه و ۱۰ گل بحرین و کامبوج را از پیش رو برمی‌دارد، به‌طور مکرر از چنین واژگانی استفاده می‌شود. آش آنقدر شور شده که حالا صدای مردم در شبکه‌های اجتماعی هم در آمده و خیلی‌ها خواهان تعدیل این ادبیات هستند.

شاید ما با برخی از این کشورها در حوزه سیاسی مشکلاتی داشته باشیم، اما بحث رقابت در میدان ورزش متفاوت است. اینجا قرار است آدم‌ها و ملت‌ها به هم نزدیک شوند. به علاوه حتی اگر از جنبه انسانی به این ماجرا نگاه نکنیم، از بعد منطقی هم «عقل» حکم می‌کند هنگام پیروزی آهسته‌تر کری بخوانیم، چرا که بالاخره یک روز هم نوبت شکست ما می‌رسد. اگر فکر می‌کنیم یک پیروزی سه‌بر‌صفر در والیبال به معنای تحقیر تیم حریف است، پس لابد زمانی که ما هم سه‌بر‌صفر یک بازی را می‌بازیم تحقیر شده‌ایم؛ آیا این نگاه درست است؟ خوب است که از پیروزی‌ها‌ خوشحال و مسرور باشیم، اما حفظ مرز بین این شعف با تحقیر و سرکوفت زدن به تیم بازنده بسیار ضروری است. در همین فوتبال تیم شریف و زحمتکش کامبوج با وجود دریافت چند ده گل، تا آخرین ثانیه از آخرین بازی جنگید و زحمت کشید. آنها هم می‌توانستند مثل کره‌شمالی انصراف بدهند و خیال خودشان را راحت کنند، اما مردانه جنگیدند و حتی بعد از هفت گل عقب بودن از ایران، روی یک ضربه ایستگاهی بازیکن آنها پشت دیوار دفاعی دراز کشید. اتفاقا این روحیه جنگجویی قابل ستایش است، نه اینکه گزارشگر ما صرفا به‌خاطر بضاعت کم کامبوج در فوتبال آنها را تحقیر کند.

دنیای‌اقتصاد

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت صدرنشینی آرسنال با تحقیر چلسی

به گزارش قدس آنلاین، در دیداری معوقه از هفته بیست‌ونهم لیگ برتر انگلیس، شب گذشته (سه‌شنبه) تیم فوتبال آرسنال در ورزشگاه امارات پذیرای رقیب همشهری‌اش، چلسی بود و موفق شد آبی‌های لندن را با نتیجه سنگین ۵ بر صفر در هم بکوبد.

آرسنالی‌ها خیلی زود برتری‌شان را رقم زدند و تنها پس از ۴ دقیقه با گلی که لئاندرو تروسا به ثمر رساند از حریف پیش افتادند. نیمه نخست به لطف همین گل با برتری توپچی‌ها به پایان رسید. در نیمه دوم اما شاگردان میکل آرتتا طوری برتری‌شان را تثبیت کردند که بازگشت به بازی برای چلسی غیرممکن شد. بن وایت در دقیقه ۵۲ گل دوم را برای آرسنالی‌ها زد و تنها پنج دقیقه بعد کای هاورتز اختلاف را به سه گل افزایش داد. گلزنی این دو بازیکن یک بار دیگر و این بار هم در فاصله پنج دقیقه‌ای از یکدیگر تکرار شد. هاورتز در دقیقه ۶۵ و وایت در دقیقه ۷۰ دبل کردند و به این ترتیب آرسنال پنج بر صفر از تیم تحت هدایت مائوریسیو پوچتینو پیش افتاد.

پیروزی بیست‌وچهارم آرسنال در این فصل لیگ جزیره، ‌جایگاه این تیم را با ۷۷ امتیاز در صدر جدول تثبیت کرد. این در حالی است که لیورپول با ۷۴ امتیاز، یک بازی کمتر و ۱۲ گل کمتر از حیث تفاضل گل در جایگاه دوم قرار دارد و منچسترسیتی هم با ۷۳ امتیاز و البته دو بازی کمتر در جایگاه سوم ایستاده است.

از هفته بیست‌ونهم لیگ برتر انگلیس پنج بازی معوقه دیگر باقی مانده است که چهار تای آنها امشب برگزار می‌شوند و برنامه آنها به شرح زیر است:

ولورهمپتون - بورنموث، ساعت ۲۲:۱۵
کریستال پالاس - نیوکاسل، ساعت ۲۲:۳۰
منچستریونایتد - شفیلدیونایتد، ساعت ۲۲:۳۰
اورتون - لیورپول، ساعت ۲۲:۳۰

فردا شب هم در آخرین بازی معوقه این هفته از ساعت ۲۲:۳۰ برایتون پذیرای منچسترسیتی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • گواردیولا: منچسترسیتی و آرسنال از وضعیت لیورپول در امان نیستند
  • پیروزی فاینورد در حضور کوتاه مدت جهانبخش
  • پیام وحید امیری برای سرمربی تیم ملی/ ستاره پرسپولیس قصد خداحافظی ندارد
  • حزباوی و السد بر بام فوتبال باشگاهی قطر
  • لیست پائز برای لیگ ملت‌های والیبال/ موسوی و غفور نیستند
  • تثبیت صدرنشینی آرسنال با تحقیر چلسی
  • خلاصه بازی آرسنال ۵ - ۰ چلسی؛ برد با چاشنی تحقیر و صدرنشینی + ویدئو
  • آرسنال چلسی را تحقیر کرد و در هم کوفت
  • تیم هورسان رامسر انصراف داد/ سایپا به لیگ برتر والیبال بازگشت
  • والیبالیست‌های ایرانی ۳۰۰ درصد گران شدند!