Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@23:17:39 GMT

توسعه متوازن با تمرکز بر فرهنگ در اولویت باشد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۰۷۹۱

توسعه متوازن با تمرکز بر فرهنگ در اولویت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمدرضا احسانی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دفتر نمایندگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگزین با بیان اینکه فرهنگ، نوع اندیشه انسان است و در رفتار بروز پیدا می‌کند اظهار کرد: رفتار ناشی از اندیشه‌ها و نگرش افراد است که آداب، رسوم، خانواده و... را شامل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم تغییری در جامعه اتفاق بیفتد باید بر روی نگرش‌ها کار کنیم گفت: تغییر رفتار و توسعه فرهنگ، باعث توسعه همه‌جانبه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به انتخابات و دعوت از مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات خاطرنشان کرد: انتخابات پشتوانه یک ملت است و کسب حداکثری میزان مشارکت نیاز به فرهنگ سازی دارد. این مسأله هم یکی از مواردی است که برای تحقق آن به فرهنگ نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه زمانی محقق می‌شود که همه بخش‌ها متناسب با هم پیشرفت داشته باشند، گفت: با این ملاحظات که حوزه فرهنگ در اولویت باشد.

احسانی با بیان اینکه هزینه در حوزه فرهنگ سرمایه‌گذاری است تصریح کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری برنامه‌های ابتکاری ‌و تاثیرگذار فرهنگی و هنری در تمام شهرستان‌های استان حمایت می‌کند.

وی ضمن ابراز خرسندی از آغاز به کار دفتر نمایندگی این اداره کل در شهرستان درگزین، از ایجاد کارگروهی برای بررسی روند توسعه فرهنگی در این شهرستان خبر داد و افزود: انجمن‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، موسسات قرآن و عترت و... با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این شهرستان فعال خواهند شد.

احسانی صحبت‌های خود از پیگیری اجرایی شدن مصوبه مجتمع فرهنگی هنری درگزین ‌و رفع موانع و تأمین اعتبار برای احداث این پروژه خبر داد.

نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلات جامعه به نوعی ریشه در فرهنگ دارد اظهار کرد: اگر بتوانیم فرهنگ‌های اصیل را حفظ کرده و آن را توسعه دهیم بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

حسن لطفی با بیان اینکه هیات دولت سال ۹۷ در اجرای قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری با ارتقای شهر «قروه درجزین» رزن به شهرستان «درگزین» موافقت کرد؛ گفت: این شهرستان دارای غنای فرهنگی قابل توجهی است.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی دفتر نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان، برنامه های فرهنگی با قدرت و قوت بیشتری پیگیری می‌شود.

در  این مراسم با حکم احمدرضا احسانی، «الهام معصومی» به عنوان سرپرست نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان درگزین معرفی شد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: احمدرضا احسانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان همدان کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم

محمدمهدی اسماعیلی روز شنبه -هشتم اردیبهشت- در حاشیه نشست با مدیران و دبیران جشنواره بیست و یکم امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران بدون ذکر نام کارگردان فیلم سینمایی «اقبال لاهوری» شاعر ملی و مشهور پاکستانی اظهار داشت: کارگردان در حال آماده‌سازی فیلم‌نامه است، تا قرارداد بسته نشود، اسمش را نمی‌آورم. بنیاد سینمایی فارابی در حال منعقد کردن قرارداد آن است و تا آخر سال و یا اوایل سال آینده اثر ساخته می‌شود، می‌خواهیم یک فیلم با کیفیت و خوب بسازیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر پیگیری ویژه برنامه‌های زبان فارسی ادامه داد: ما ۶ خانه فرهنگ در پاکستان از جمله لاهور، کراچی و کویته و دیگر شهرها داریم که باید تقویت شود. در این سفر، آقای رئیس جمهوری عنایت ویژه‌ای روی بحث گسترش فرهنگی در پاکستان داشتند و ان‌شالله این کار را به سرانجام می‌رسانیم.

وی گفت: در سریلانکا هم با استقبال بسیار بالای هنرمندان و اهالی فرهنگ آنجا روبه‌رو بودیم. چهار تفاهم‌نامه همکاری از پنج تفاهم دو کشور در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه‌های رسانه‌ای، سینما، فرهنگی به معنای خاص خود و همچنین در زمینه تعاملات میان هنرمندان و برگزاری اجلاس‌های مشترک بود.

اسماعیلی اظهار داشت: در حال تجربه فضای ویژه‌ای در حوزه بین‌الملل هستیم، شاید برای اولین بار است که همزمان با حرکت در حوزه حل مسائل فرهنگی در داخل کشور، این دیپلماسی فرهنگی را به صورت برجسته پیش می‌بریم.

سفر به دو کشور همسایه در روزهای آینده

اسماعیلی گفت: در روزهای آینده نیز دو سفر به کشورهای منطقه خواهیم داشت، مقصد احتمالا جمهوری آذربایجان و یکی دیگر از کشورهای آسیای مرکزی است که برنامه‌های آن را هماهنگ می‌کنند.

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود