Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-01@12:05:32 GMT

مسیر مطلوب نورد استریم 2 با دیدار مرکل و بایدن

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۰۹۳۸

مسیر مطلوب نورد استریم 2 با دیدار مرکل و بایدن

صدراعظم آلمان در نخستین دیدارش با رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه نشست سران گروه هفت در بریتانیا از جمله در مورد پروژه مناقشه‌برانگیز «نورداستریم ۲» مذاکره کرد. او از «فضای خوب» این گفت‌وگو سخن گفت.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در حاشیه نشست سران هفت کشور صنعتی (گروه هفت) در کورن‌وال بریتانیا با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا ملاقات و از جمله در مورد پروژه مناقشه‌برانگیز خط لوله گازی نورداستریم ۲ گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خط لوله قرار است گاز روسیه را به آلمان برساند.

صدراعظم آلمان که به‌زودی با دعوت جوبایدن به واشنگتن خواهد رفت فضای حاکم بر این گفت‌وگو را خوب و باز خواند و گفت که در این نخستین ملاقاتش با جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد یک رشته موضوع‌ها تبادل نظر کرده است.

آنگلا مرکل یادآور شد که در حال حاضر مذاکره‌کنندگان آمریکایی و آلمانی در باره خط لوله گازی نورداستریم۲ در حال بحث و گفت‌وگو هستند.

مرکل افزود گفت‌وگوها مسیر درستی را طی می‌کنند زیرا برای اوکراین بسیار مهم است که بعد از اتمام این خط لوله همچنان شریک ترانزیت گاز روسیه باقی بماند.

خط لوله نورداستریم ۲ می‌تواند اوکراین را دور بزند و موقعیت این کشور را از هزینه‌های سودآور ترانزیت محروم و در برابر روسیه تضعیف کند.

گاز روسیه در حال حاضر از طریق خطوط لوله ترانزیت اوکراین اتحادیه اروپا را تغذیه می‌کند و اوکراین از محل ترانزیت گاز از این کشور درآمدی میلیاردی دارد.

مرکل قرار است در دیدار کاری خود با بایدن در ۱۵ ژوئیه در کاخ سفید که احتمالا آخرین دیدار او به عنوان صدراعظم آلمان خواهد بود درباره این موضوع گفت‌وگو کند.

بایدن پیش از این برای نشان دادن حسن نیت خود تحریم‌های ایالات متحده علیه شرکت‌های درگیر در پروژه ساخت خط لوله نورداستریم۲ را لغو کرد تا به رابطه کشورش با آلمان بهبود ببخشد.

مرکل گفت، در دیدارش با بایدن در حاشیه نشست جی ۷ در بریتانیا علاوه بر این در مورد اوضاع افغانستان و ملاقات بایدن با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در روز چهارشنبه ۱۶ ژوئن در ژنو نیز گفت‌وگو کرده است.

سران جی 7

واشنگتن امیدوار است این دیدار به ثبات بیش‌تری در مناسبات دو کشور بینجامد و آن را بیش از پیش قابل پیش‌بینی‌ کند.

کاخ سفید پیش از این اعلام کرده بود قرار است در این ملاقات مسائلی مانند پاندمی  کرونا، مناقشه‌های منطقه‌ای، سلاح‌های هسته‌ای و روابط دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرند.

برچسب هاآنگلا مرکل جو بایدن نورد استریم

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آنگلا مرکل جو بایدن نورد استریم آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو صدراعظم آلمان خط لوله گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا،‌ احمد وحیدی عصر دوشنبه ضمن تقدیر از استانداران سراسر کشور در برگزاری مطلوب انتخابات، نکات تکمیلی را در برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت به حاضرین در جلسه یادآور شد.

وزیر کشور انتخابات مرحله اول مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در اسفند ۱۴۰۲ را از جهات مختلف قابل قبول و مطلوب دانست و افزود: با عنایت به راهبردهای چهارگانه انتخاباتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرحله دوم انتخابات نیز به یاری خداوند متعال به شکل مطلوب برگزار خواهد شد.

رییس شورای امنیت کشور با اشاره به مسئولیت توأمان استانداران در ستاد انتخابات و شورای تأمین استان اظهار کرد: همواره ممکن است اشکالات و خطاهای کوچکی در عرصه اجرا وجود داشته باشد، اما استانداران محترم باید فرمایش مقام معظم رهبری در حق الناس بودن رأی مردم را در نظر داشته باشند و تلاش کنند تا انتخابات پیش رو در مطلوب ترین وضع ممکن برگزار شود.

وحیدی افزود: انتخابات یکی از عرصه هایی است که معاندان و بداندیشان آن را فرصتی برای ایجاد بدبینی نسبت به نظام جمهوری اسلامی در جامعه می شمارند و از این رو تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات، باید پیش بینی های لازم را انجام دهند تا چنین افکاری همانند گذشته ناکام بماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • رفع مشکلات ارتباطی روستای گنجگان با نصب سایت جدید
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • شروع مذاکرات بایرن مونیخ و لروی سانه؛ پیش ما بمان!
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • دیدار وزیر دادگستری با رییس کانون فدرال سردفتران روسیه
  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • مسیر سپاهان و تراکتور سخت شد