Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@06:31:13 GMT

برنامه‌های مجازی دهه کرامت در البرز

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۰۹۹۴

برنامه‌های مجازی دهه کرامت در البرز

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش پرورش گفت: دهه کرامت زمان مناسبی برای عرض ارادت به ساحت اهل بیت(ع) است، چنانچه مقام معظم رهبری فرمود این دهه را پاس بداریم.

 معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز به محدودیت برگزاری برنامه‌های دهه کرامت به دلیل تداوم شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: این محدودیت نمی‌تواند بن‌بستی برای پیروان اهل بیت (ع) ایجاد کند به همین دلیل برنامه‌ها در بستر فضای مجازی تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فهمیده گفت: دهه کرامت در ماه ذی‌القعده از میلاد حضرت معصومه (س) آغاز و با گرامیداشت احمد بن موسی الکاظم (ع) و امامزادگان ادامه پیدا می‌کند و درنهایت با میلاد امام رضا (ع) به پایان می‌رسد.

او  برگزاری زیارت مجازی، حفظ احادیث و داستان رضوی، مدیحه سرایی، خاطره نویسی، سفرنامه نویسی، مشاعره، محفل انس با قرآن، مسابقه کتابخوانی، نماز درفرهنگ رضوی، دلنوشته، نمایشگاه مجازی حجاب و عفاف وهمایش دختران را از جمله برنامه‌های ویژه دهه کرامت درمدارس، کانون‌های فرهنگی تربیتی و دارالقرآن‌های استان به مناسبت دهه کرامت  دانست.

فهمیده گفت: این برنامه‌ها با هدف گسترش فرهنگ رضوی و زمینه سازی و التزام عملی به ارزش‌های اخلاقی، شناخت ابعاد مختلف زندگانی اهل بیت (ع) به ویژه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) برنامه ریزی و اجرایی شده است.

او افزود: برگزاری زیارت مجازی، حفظ احادیث و داستان رضوی، مدیحه سرایی، خاطره نویسی، سفرنامه نویسی، مشاعره، محفل انس با قرآن ، مسابقه کتابخوانی، نماز در فرهنگ رضوی، دلنوشته، نمایشگاه مجازی حجاب از جمله برنامه های ویژه دهه کرامت در مدارس کانون های فرهنگی تربیتی و دارالقرآن های استان به مناسبت دهه کرامت عنوان کرد.

انتهای پیام/ر. ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش آموزان آموزش و پرورش دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۰۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای صد‌ها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از اجرای صد‌ها برنامه طی دهه کرامت در این استان خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بعد از ظهر سه شنبه در جلسه دهه کرامت استان تهران با اشاره به مقاومت فلسطین و غزه و حرکت اعتراضی اساتید و دانشگاهیان در آمریکا و اروپا اظهار امیدواری کرد این اتفاقات پیروزی ملت مظلوم فلسطین را تسریع کند.

وی دهه کرامت را فرصتی مناسب جهت تبیین سیره رضوی و فاطمی دانست وخواستار برنامه ریزی و اقدام مناسب دستگاه‌ها و فعالان مردمی جهت گرامیداشت این ایام شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران برگزاری برنامه‌های ویژه در مدارس، دانشگاه ها، ورزشگاه ها، مساجد، کارخانجات و شهرک‌های صنعتی، پارک‌ها و بوستان‌ها با حضور و اجرای برنامه توسط خادمیاران رضوی، اجرای برنامه‌های دهه کرامت در ایستگاه‌های راه آهن استان خاصه مسیر مشهد مقدس، اعزام اردو‌های زائران به قم و مشهد مقدس خاصه زائر اولی‌ها توسط نهاد‌های حمایتی، اجرای برنامه‌های مختلف در ایام دهه کرامت در استان تهران دانست.

محمودی ادامه داد: اکران فیلم اخت الرضا و نشست شاعران آیینی، برگزاری مراسم یادواره شهدای استان تهران در ۱۰ شهرستان طی ایام دهه کرامت، اجرای برنامه‌های ویژه در بقاع متبرکه خاصه آستان مبارک حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، حوزه‌های علمیه، برنامه‌های ویژه کودکان ونوجوانان، برنامه‌های ویژه در مجموعه‌های قضایی و خانواده‌های ارتش، برگزاری جشن‌های دهه کرامت توسط هیئات مذهبی، جشن بزرگ با حضور خادمیاران رضوی از میدان امام حسین (ع) تا میدان خراسان، پخش صلوات خاصه امام هشتم علیه السلام توسط سیستم‌های صوتی ادارات و سازمانها، مسابقات فرهنگی، اجرای سرود، حمایت از خانواده‌های محروم و آزادی زندانیان، برگزاری جشن‌های ویژه دختران و تجلیل از دختران شهیدان و شهدای مدافع حرم از جمله برنامه‌های دهه کرامت در استان تهران است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تهران افزود: با توجه به هجمه وحشیانه دشمنان به جایگاه زنان و دختران باید همه دستگاه‌ها و فعالان جهادی و فرهنگی با استفاده از فرصت نورانی دهه کرامت به الگو دهی مناسب به جوانان جهت صیانت از جایگاه رفیع دختران و زنان تلاش مضاعف کرد.

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه با حضور دو کاروان خدام رضوی همزمان با دهه کرامت
  • اجرای صد‌ها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • اجرای صدها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت