Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@03:24:58 GMT

ثبت‌نام مدارس، فقط بر اساس محل سکونت

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۱۳۱۴

ثبت‌نام مدارس، فقط بر اساس محل سکونت

ثبت‌نام مدارس، فقط بر اساس محدوده جغرافیایی محل سکونت انجام می‌شود.

به گزارش برنا؛ بهروز منصورکیایی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت: ثبت‌نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس از یکم خرداد ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

اوبا اشاره به اینکه اولیاء برای ثبت نام فرزندشان هر چه زودتر اقدام کنند افزود: هر دانش آموز باید به مدارس محدوده محل سکونت خود مراجعه کند تا شاهد تراکم جمعیتی در یک مدرسه نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران گفت: مدارک لازم برای ثبت نام در پایه اول دبستان، رؤیت اصل شناسنامه یا مدرک معتبر، کارت سلامت، سنجش بدو ورود، تکمیل فرم گواهی تطبیق شناسنامه با قید تاریخ و امضا و مهرمدرسه و گواهینامه گذراندن دوره‌ی یکساله پیش‌دبستانی می‌باشد.

منصور کیایی با بیان اینکه دانش آموز ابتدا در مدرسه بطور موقت ثبت نام و بعد به پایگاه سنجش معرفی می‌شود افزود: سنجش نوآموزان در پایگاه‌های سنجش استان از اول تیرماه آغاز می‌شود.

او برگزاری هرگونه آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین سطح عملکردی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در دوره ابتدایی را ممنوع دانست و تأکید کرد: هیچ دانش‌آموزی بنا به دلایل مذکور نباید از ثبت نام محروم شود.

همچنین گرفتن هرگونه وجه هنگام ثبت نام ممنوع است و فقط پول کتاب و بیمه از دانش آموز گرفته می‌شود.

ثبت‌نام مدارس، فقط بر اساس محدوده جغرافیایی محل سکونتمعاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: سن مجاز برای ثبت نام در پیش‌دبستانی یک، حداقل ۴ سال تمام (حداکثر تا نیمه اول ۱۳۹۶ به استثنای ۱/۷/۱۳۹۶) و پیش‌دبستانی دو، حداقل ۵ سال تمام (حداکثر تا نیمه اول ۱۳۹۵ به استثنای ۱/۷/۱۳۹۵) و در پایه اول ابتدایی حداقل سن ثبت نام ۶ سال تمام نیمه دوم سال ۱۳۹۳ و نیمه اول ۱۳۹۴ (حداکثر تا ۰۱/۰۷/۱۳۹۴) است.

منصور کیایی افزود: حداکثر سن ثبت نام در پایه اول برای بازماندگان از تحصیل در مناطق شهری ۹ سال تمام و در مناطق روستایی ۱۱ سال تمام می‌باشد. همچنین حداکثر سن ثبت‌نام در دوره ابتدایی در مناطق شهری ۱۵ سال تمام و در مناطق روستایی ۱۷ سال تمام می‌باشد.

او خاطرنشان کرد: هرگونه جابجایی و انتقال دانش‌آموزان که موجب ایجاد نگرانی و مزاحمت برای والدین می‌گردد، ممنوع بوده و با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران افزود: ثبت‌نام به شیوه غیر حضوری از طریق سامانه الکترونیکی پادا (pada. medu.ir) و در صورت ضرورت ثبت نام به شیوه حضوری در مناطق کم برخوردار و فاقد زیر ساخت‌های اینترنتی از طریق سیستم نوبت‌دهی به منظور پیشگیری از ازدحام خانواده‌ها و دانش آموزان صورت می‌پذیرد.

او یاداور شد ۲۷۰ هزار دانش آموز، سال تحصیلی جاری در مدارس استان مازندران تحصیل می‌کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون آموزش و پرورش دانش آموزان دانش آموز مدرسه مصاحبه پول والدین استان مازندران دانش آموزان محل سکونت ثبت نام مدارس آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران برای ثبت نام ثبت نام سال تمام پایه اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد،حمید طریفی حسینی افزود: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از 19 اردیبهشت آغاز می‌شود و والدین باید برای پیش ثبت‌نام الکترونیک به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند.

او اضافه کرد: ابتدا پیش ثبت‌نام به صورت الکترونیک انجام می‌شود پس از آن خانواده‌ها بر اساس اطلاعات ثبت شده، مستندات لازم را به مدرسه برده و به صورت حضوری ثبت‌نام می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: برای ثبت‌‌نام دانش‌آموزان در پایه اول دبستان باید سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام شود و شرط ثبت‌نام است.

وی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی و ایجاد مشکلاتی در فصل ثبت‌نام به دلیل محدوده‌بندی مدارس بیان کرد: محدوده بندی جغرافیایی در بسیاری از مناطق کشور مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند برای برخی مدارس خاص که در مرز بین مناطق آموزشی قرار دارند طی هماهنگی با استان‌ها مقرر شد که همراهی لازم با خانواده‌ها انجام شود و تا یک شعاع خاصی از مدرسه امکان ثبت‌نام خارج از محدوده وجود داشته باشد.

 وی در پایان گفت: ثبت‌نام از دانش آموزانی که والدین آنان هردو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، بلامانع است و  ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی بعد از پایان امتحانات نوبت دوم و دریافت کارنامه انجام می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • علم و دانش‌پایه و اساس سعادت و اقتدار یک کشور است
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی چمعالی بعد از ۱۸ سال
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات به هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود