Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@06:30:17 GMT

حضور ایران در نمایشگاه کتاب بغداد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۱۴۸۱

حضور ایران در نمایشگاه کتاب بغداد

جمهوری اسلامی ایران با نمایش ۱۲۰۰ عنوان کتاب به زبان‌های فارسی و عربی در بیست‌ودومین نمایشگاه کتاب بغداد حضور دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بیست‌ودومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد با شعار «کتاب میهن» با حضور ۲۲۸ انتشارات از ۱۴ کشور از جمله ایران، لبنان، مصر، سوریه، سودان و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. آغاز به کار کرد و به مدت ۱۰ روز دایر خواهد بود.

غرفه ناشران در چهار سالن مجزا که به نام فرهیختگان کشور عراق نام‌گذاری شده، قرار گرفته است و به گفته مسئولان برگزاری نمایشگاه در سالن‌های جانبی رویدادهای فرهنگی از قبیل سمینارهای فرهنگی و هنری، جشن امضای کتاب، شب شعر، میزگرد و سمینارهایی با عنوان‌های مختلف با حضور شخصیت‌های فرهنگی، هنری و سیاسی محلی و خارجی و همچنین نمایشگاه‌های مختلف هنری برگزار خواهد شد.

عمده کتاب‌های این نمایشگاه را کتاب‌های ادبی، هنری، دینی و تاریخی شکل داده و حضور جوانان قابل توجه است.

در این نمایشگاه با همکاری غرفه‌های رایزنی فرهنگی ایران در بغداد، خانه کتاب و ادبیات ایران و مؤسسه ابرار معاصران، غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در سالن چهار نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد افتتاح شد.

غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در مساحت ۷۵ متربع با حدود ۱۲۰۰ عنوان کتاب در قالب ۱۳۰۰۰ جلد با موضوعات مذهبی، فرهنگی، هنری، شعر و ادبیات، سیاسی، ایران‌شناسی و ... به زبان‌های فارسی و عربی پذیرای بازدیدکنندگان عراقی است.

از جمله کتاب‌های ارائه‌شده در غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه کتاب بغداد، جلد اول کتاب «الإمام الخمینی بأقلام عراقیة» است که توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تدوین و چاپ شده است.

این کتاب شامل مجموعه یادداشت‌های ۱۹ چهره سیاسی، مذهبی و علمی کشور عراق اعم از شیعه و سنی است که درباره شخصیت امام خمینی(ره) منتشر شده است. نوری مالکی، خالد  الملا، آیت‌الله سیدعلی‌اکبر حائری، شیخ همام الهمودی از چهره‌هایی هستند که در این کتاب یادداشت‌هایی از آن‌ها به چاپ رسیده است. این کتاب توسط حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ اسعد تمیمی گردآوری و تنظیم شده است.

"نقش امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در بیداری دولت‌های اسلامی منطقه، اهم اهداف نهضت امام خمینی(ره)، دلایل پیروزی انقلاب اسلامی، چگونگی روابط بین اخلاق معنوی و آثار اجتماعی در اندیشه و عمل امام خمینی(ره)، مهم‌ترین رهنمودهای امام خمینی(ره) در هدایت جوانان به پاسداری از ارزش‌های انسانی، اثرات عرفانی و فلسفی شخصیت امام خمینی(ره) در حرکت‌های جهانی مستضعفین و نظام مردم‌سالاری دینی به عنوان ثمره نهضت امام خمینی(ره)" از موضوعات اشاره‌شده در یاداشت‌های این کتاب است. جلد دوم این کتاب نیز تدوین شده و آماده چاپ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمايشگاه كتاب بغداد جمهوری اسلامی ایران امام خمینی ره کتاب بغداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۱۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف یارانه کتاب، امسال ۸۰۰ هزار تومان است

آفتاب‌‌نیوز :

محمد خلج، مدیر کمیته اداری و مالی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست‌های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، اقدام به توزیع یارانه اعتباری خرید سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای اعضای هیأت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور می‌کند. 

وی با اشاره به سقف یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان، طلاب و اعضای هیأت علمی گفت: سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب۷۰۰هزار تومان است که از این مقدار۴۲۰هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۲۸۰هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیأت علمی ۸۰۰هزار تومان است که از این مقدار معادل ۴۰۰هزار تومان سهم عضو هیأت علمی و ۴۰۰هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

مدیر کمیته اداری و مالی ادامه داد: یارانه اعتباری خرید کتاب (بُن کتاب) صرفا در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل استفاده است و به‌صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند. برای دریافت این یارانه در هنگام درخواست نیازی به واریز وجه نیست و یارانه اختصاصی در زمان خرید کتاب محاسبه و کسر خواهد شد.

محمد خلج در پایان گفت: اعضای هیأت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور در صورتی که اطلاعاتشان از سوی مراکز ذیربط (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و ...) به ستاد نمایشگاه ارسال شده باشد، می‌توانند ۳ روز قبل از آغاز سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (از ۱۶اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به نشانی اینترنتی ketab.ir مراجعه کنند و پس از ثبت‌نام ـ ورود به سامانه نمایشگاه مجازی کتاب در قسمت پروفایل، درخواست خود را برای دریافت یارانه اعتباری ثبت کنند.

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بهار کتاب ایران/از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود
  • نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود
  • «شمع محفل» در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • میزان بن کتاب دانشجویان اعلام شد
  • بهار کتاب ایران؛از افزایش اجاره غرفه‌ها تاابهامات حضور مهمان ویژه
  • سقف یارانه کتاب، امسال ۸۰۰ هزار تومان است
  • تصاویری از مهمانان خاص و پوشش متفاوت‌شان در حرم امام خمینی
  • کتاب بنیه فیلمساز را قوی می‌کند/ حتما به نمایشگاه کتاب تهران می‌روم
  • بیش از ۲ هزار مسؤول برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شدند