Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیران خارجه آمریکا و کره جنوبی در حاشیه نشست گروه ۷ بر خلع سلاح هسته‎ای شبه جزیره کره تاکید کردند.

خبرگزاری میزان - وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا و «چونگ ایو یونگ»، وزیر خارجه کره جنوبی بر تعهد واشنگتن، سئول و همچنین ژاپن برای همکاری نزدیک در جهت خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره، تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «رویترز»، این بیانیه که پس از دیدار وزیر خارجه دو کشور در حاشیه نشست گروه ۷ صادر شد، بدون نام بردن از کره شمالی، به تلاش‌هایی اشاره داشت که در جهت کنار گذاشتن زرادخانه هسته‌ای پیونگ یانگ پیشرفت کمی داشته یا هیچ پیشرفتی نداشته است.

بیشتر بخوانید: بلینکن: صد‌ها تحریم علیه ایران باقی می‌مانند بلینکن: بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس الزامی است

کره شمالی پیشتر با انتشار بیانیه‌ای به آمریکا و کره جنوبی در مورد «از کنترل خارج شدن بحران»، هشدار داده بود.

«جونگ گون»، مدیرکل دفتر امور آمریکا در وزارت امور خارجه کره شمالی، ضمن توصیف اظهارات «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا، در مورد کشورش، به عنوان اشتباهی بزرگ که نشان دهنده سیاست منسوخ جنگ سردی است، گفت «اظهارات وی به وضوح نشان دهنده اجرای سیاست‌های خصمانه علیه کره شمالی به سیاق نیم قرن گذشته است، اما ما مجبور به پاسخگویی به اقدام‌های مربوطه هستیم که با گذشت زمان آمریکا را در وضعیت بسیار سختی قرار خواهد داد.»

همچنین «بلینکن» و «چونگ» با اشاره به کودتای نظامی در میانمار، بر اهمیت همکاری چند جانبه برای رسیدگی به سایر موضوعات منطقه‎ای، تاکید کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا کره جنوبی کره شمالی تحولات بین الملل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا کره جنوبی کره شمالی تحولات بین الملل کره جنوبی کره شمالی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۱۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری الجزیره، وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که فیصل بن فرحان آل سعود وزیر خارجه این کشور در ریاض با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش در این دیدار موضوع غزه و گذرگاه رفح و آتش‌بس و ورود کمک‌های انسانی به غزه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش یکی از مهم‌ترین حامیان رژیم صهیونیستی در حمله به غزه و استمرار جنایات آن به شمار می‌رود، مدعی شد که برای تامین مطالبات انسانی در غزه نیاز به آتش بس وجود دارد. این ادعا در حالی مطرح شده که واشنگتن تاکنون ۳ بار به تنهایی قطعنامه‌های آتش بس مطرح شده در شورای امنیت را وتو کرده است.

وی خواستار تقویت تلاش‌ها برای ایجاد ثبات و منع گسترش درگیری‌ها در منطقه شد و گفت که بهترین کار برای بهبود شرایط انسانی در غزه رسیدن به آتش بس است.

بلینکن ادامه داد که استمرار کمک‌های انسان‌دوستانه طی روزهای آینده محور مذاکرات وی با دیگر طرف ها خواهد بود. وی همچنین از تلاش های نخست وزیر و وزیر خارجه قطر برای رسیدن به آتش بس تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 6092017

دیگر خبرها

  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند