Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با اشاره به اینکه باید با زبان گویا در راستای تعمیق معارف و مفاهیم مختلف دینی برای نسل جوان تلاش کنیم، افزود: دهه کرامت بهترین فرصت برای تبلیغ نظام اسلامی برای این قشر به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا،«حسن بلخاری قهی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) اظهار کرد: گرامیداشت این دهه اهمیت فراوانی دارد،در طول سال فرصت 10روزه‌ای به‌دست می‌آید که در ابعاد مختلف، سیره و فرهنگ معصومین(ع) تبیین و روشن شود؛ به‌ویژه دو بزرگوار یعنی حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه طاهره(س)که مضجع شریف‌شان در ایران قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ادامه داد:گسترش و ارتقای هر ساله مراسم مربوط به این دهه که حقیقتاً تمامی کشور را در برمی‌گیرد مهم‌ترین فرصتی است که نظام تبلیغات اسلامی در طول یک سال در دست دارد. به‌روز کردن برنامه‌ها و به‌ویژه انتخاب زبان گویا برای نسل جوان، در تعمیق و گسترش این ایام اهمیت فراوانی دارد.

وی در مورد نقش امام رضا(ع) و جایگاه  آن حضرت در فرهنگ ایرانیان خاطرنشان کرد: وجود معنوی حضرت رضا(ع) در ایران بدون تردید نگاهبان مجدد و عظمت ایرانیان خواهد بود و نیز مایه برکت و سعادت؛ اما همین که در طول مسیر ایشان از مدینه تا طوس در نیشابور مردمانی با قلم و دوات به استقبال موکب ایشان آمدند تا مطالب‌شان را بشنوند و یادداشت کنند خود نشان از فهم و شناخت و درایت مردم ایران نسبت به جایگاه امامت دارد. 

بلخاری تاکید کرد: قطعاً چنین استقبال از روی علم و خرد ایرانیان، در طول زمان تأثیر فرهنگی حضور آن حضرت در ایران را آشکار نمود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دهه كرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۱۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی

دبیر جشنواره «زیر سایه خورشید» استان کرمان گفت: هم‌زمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت امام رضا (ع)، استان کرمان میزبان کاروان رضوی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حسن محمدی‌پور، امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران از حضور کاروان رضوی و برگزاری جشنواره «زیر سایه خورشید» در استان کرمان برای هفدهمین سال متوالی خبر داد و اظهار کرد: دهه کرامت و ولادت امام هشتم شیعیان (ع) فرصت مغتنمی برای گسترش و نشر معرفت و معنویت دینی و ترویج معارف رضوی در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره «زیر سایه خورشید» به همت مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی و تشکل‌های عضو شبکه جوانان رضوی برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره در استان کرمان با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در قالب ستاد برگزاری جشنواره «زیر سایه خورشید» برنامه‌ریزی می‌شود.

دبیر جشنواره «زیر سایه خورشید» استان کرمان شعار برنامه‌های سال‌جاری جشنواره را «با شما سربلندیم» اعلام کرد و گفت: استان کرمان از جمعه بیست‌ویکم اردیبهشت تا دوشنبه سی‌ویکم اردیبهشت به مدت ۱۱ روز میزبان چهار کاروان متشکل از خادمین حرم امام رضا (ع) برای برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی، مذهبی است.

وی با بیان اینکه این کاروان‌ها به منظور شرکت در ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی ویژه ولادت امام رئوف به ۱۰۰ شهرستان، شهر بخش و روستای استان سفر می‌کنند، بیان کرد: جشن «زیر سایه خورشید» در شهرستان کرمان با حضور کاروان رضوی و کرسی تلاوت قرآن توسط استاد حاج‌احمد ابوالقاسمی، سخنرانی حجت‌الاسلام فرحزاد، شعرخوانی صابر خراسانی و مولودی‌خوانی حاج‌سیدمهدی میرداماد بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه ثارالله کرمان برگزار می‌شود.

محمدی‌پور برافراشتن و اهتزاز پرچم گنبد منور امام رضا (ع) را از دیگر برنامه‌های این جشنواره دانست و گفت: در جشن «زیر سایه خورشید» به شرکت‌کنندگان به قید قرعه جوایزی ارزنده از جمله کمک هزینه سفر زیارتی عتبات عالیات و مشهد مقدس اهدا می‌شود.

وی دیدار با ائمه جمعه، علما و مسئولان استان، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، دیدار با کارکنان ادارات، دیدار با صنعتگران، دیدار با اصناف و بازاریان، دیدار و عیادت از جانبازان، بیماران و سالمندان، دیدار با ایتام و کودکان بی‌سرپرست، غبارروبی مزار شهدا، شرکت در دعای ندبه و نماز جمعه، حضور در جشن «شکوفه‌های نور» ویژه دختران، حضور در مراکز اصلاح و تربیت و زندان‌ها، حضور در مراکز آموزشی نیروهای مسلح و حضور در بقاع متبرکه را از دیگر برنامه‌های کاروان رضوی در استان کرمان برشمرد.

کد خبر 751332

دیگر خبرها

  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • بهترین بروکر بازار فیوچرز برای ایرانیان
  • بهترین سایت تبلیغات کسب و کار (لیست کامل سایت‌های زودبازده داخلی و خارجی)
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • فال حافظ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ کرامت است
  • بیرق دهه کرامت بر سر در خانه‌ها نصب شود
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ی کرامت است
  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر