Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@13:39:53 GMT

در دیدار بارزانی و بن زاید چه گذشت؟

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۱۸۳۳

در دیدار بارزانی و بن زاید چه گذشت؟

«نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق شنبه شب (دیشب) با «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی دیدار کرد.

در این دیدار که در کاخ «الشاطئ» برگزار شد، راهکارهای تقویت روابط سیاسی، اقتصادی و توسعه زمینه‌های همکاری بین منطقه کردستان، بغداد و امارات مورد بررسی قرار گرفت.

دو طرف همچنین همکاری بین امارات، عراق و منطقه کردستان به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، توسعه‌ای و انسانی و بهداشتی را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش خبرگزاری امارات (وام)، مقابله با شیوع ویروس کرونا در منطقه کردستان عراق و تلاش‌های صورت گرفته برای جلوگیری از آثار آن در سطح انسانی و اقتصادی از دیگر محورهای گفت‌وگوی بارزانی و بن زاید بود.

دو طرف همچنین تحولات منطقه و تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه را بررسی کردند.

در این دیدار همچنین شماری از مقامات امارات و منطقه کردستان عراق از جمله «أنور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس امارات، «علی بن حماد الشامسی» معاون دبیرکل شورای عالی امنیت ملی، «فوزی حریری» رئیس دفتر ریاست منطقه کردستان، «فلاح مصطفی بکر» مشاور رئیس منطقه کردستان و «مظفر مصطفی الجبوری» سفیر عراق در امارات حضور داشتند.

بارزانی که روز جمعه وارد امارات شده است، روز شنبه (دیروز) از سفارت عراق در ابوظبی بازدید و با مظفر الجبوری سفیر عراق در امارات و کادر سفارت دیدار کرد.

در این دیدار روابط عراق و امارات و وضعیت اقلیت‌های عراقی مقیم امارات بررسی و بر اهمیت توسعه زمینه‌های شراکت و همکاری دو کشور تأکید شد.

سفر رئیس منطقه کردستان عراق به امارات در حالی است که تنش‌ها بین ترکیه و پ.ک.ک (حزب کردستان عراق) و عناصر وابسته به آن تشدید شده است و اربیل اخیرا اعلام کرد که عناصر پ.ک.ک با حمله به نیروهای پیشمرگه باعث کشته و زخمی شدن شماری از آن‌ها شده است.

310 310

کد خبر 1524817

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: نیچروان بارزانی کردستان عراق محمد بن زاید امارات متحده عربی منطقه کردستان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۱۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ و ساعت پخش فینال قهرمانان آسیا؛ العین و یوکوهاما

بازی رفت دو تیم فوتبال العین امارات و یوکوهاما در فینال جام باشگاه‌های آسیا در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ و ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه به وقت ایران برگزار خواهد شد. دیدار رفت دو تیم در ژاپن برگزار خواهد شد و بازی برگشت نیز ۵ خردادماه در امارات انجام خواهد شد.

تیم فوتبال العین امارات در نیمه نهایی توانست در دو بازی رفت و برگشت و با درخشش سفیان رحیمی تیم الهلال عربستان را حذف کند و به فینال برسد. همچنین تیم یوکوهاما توانست اولسان کره‌جنوبی را در نیمه نهایی طی دو دیدار رفت و برگشت شکست دهد و به فینال برسد. بازی رفت فینال در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه و دیدار برگشت در تارخ ۵ خرداد ماه برگزار خواهد شد.

سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • تاریخ و ساعت پخش فینال قهرمانان آسیا؛ العین و یوکوهاما
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • بررسی تحولات افغانستان در دیدار کاظمی قمی و حکمتیار