Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@05:12:54 GMT

اجرای 35 کیلومتر از خط انتقال آب ارس به تبریز

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۲۳۱۱

اجرای 35 کیلومتر از خط انتقال آب ارس به تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از تکمیل عملیات اجرایی 35 کیلومتر از خط انتقال آب ارس به تبریز خبر داد.

 یوسف غفارزاده با اعلام این خبر، اظهار کرد: این پروژه به طول 140 کیلومتر و با ظرفیت پنج متر مکعب  با لوله‌های 2000 فولادی اجرا می‌شود که 35 کیلومتر از دشوارترین مسافت آن از سد ارس تا ایستگاه پمپاژ با مخزن 64 هزار متر مکعبی با هزینه ای بالغ بر 2500 میلیارد تومان اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که آب به ارتفاعات هرزندات رسیده و انتقال آب از این نقطه به بعد به صورت ثقلی انجام خواهد یافت، اضافه کرد: 105 کیلومتر باقی مانده این خط، شامل یک ایستگاه پمپاژ و یک تصفیه خانه بزرگ بوده و با تأمین آب مورد نیاز شهرستان های مرند، شبستر و شهرهای اطراف، 4 متر مکعب از نیاز آبی کلانشهر تبریز را تأمین خواهد کرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان اظهار کرد: این طرح جزو زیرساخت های اساسی و پایدار برای تأمین آب شرب تبریز و شهرهای مسیر، صنایع و محیط زیست خواهد بود. از 150 میلیون متر مکعب آب مربوطه 100 میلیون متر مکعب، معادل 70 درصد آب شرب، به پساب تبدیل می شود که به نوبه خود ظرفیتی قابل توجه برای تحقق حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی، وی افزود: اعتبار کلی مورد نیاز برای اجرای این طرح 510 میلیون یورو است.

انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تبريز انتقال آب متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۲۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم

ایسنا/بوشهر  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم و افزایش دوبرابری ظرفیت انتقال آب به این شهرستان خبرداد.

 ابوالحسن عالی گفت: خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم به طول ۹.۷ کیلومتر و با هفتصد میلیارد ریال اعتبار در دست احداث است.

وی بیان کرد: از مجموع عملیات پروژه یاد شده ۷.۷ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ میلیمتر چدن داکتیل و ۲ کیلومتر آن با لوله ۴۰۰ فولادی اجرا خواهد شد.

عالی ادامه داد: پروژه خط انتقال مجتمع آبرسانی دیلم با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و در قالب پروژه جهاد آبرسانی در دست احداث است و براساس برنامه باید تا تیرماه امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر یادآور شد: در اجرا پروژه یاد شده تاکنون 400 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و روند اجرا آن با سرعت قابل قبولی در حال اجراست.

وی اظهار کرد: اتمام این پروژه در ارتقاء سطح کمی و کیفی آب شرب روستاهای شهر دیلم نقشی قابل توجه ایفا می‌کند و قادر است ظرفیت انتقال آب به این شهرستان را به دو برابر مقدار کنونی افزایش دهد لذا بر همین اساس تلاش می‌شود در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

عالی افزود: امید است با نقش‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری بیشتر مشترکان دیلمی شاهد تقویت پایداری آب شرب در این مناطق باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است