Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-05@22:02:33 GMT

برپایی نماز وحدت شیعه و سنی در اعظمیه بغداد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۲۴۸۷

برپایی نماز وحدت شیعه و سنی در اعظمیه بغداد

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، مسجد جامع ابوحنیفه در منطقه اعظمیه بغداد شب گذشته شاهد برپایی نماز وحدت میان شیعه و سنی بود و این نماز به دنبال دیدار هیئتی از شهر الکاظمیه(کاظمین) با برادرانشان در منطقه الاعظمیه اقامه شد.

مسئولان محلی تأکید کردند که دیدار مذکور با هدف خاموش‌کردن آتش فتنه تفرقه‌افکنانه میان این دو منطقه صورت گرفت که برخی به دنبال شعله‌ور کردن آن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اعظمیه و كاظمین دو منطقه‌ در شمال بغداد هستند كه در طول تاریخ چند صد ساله اخیر همواره به خاطر اینكه یكی محل تمركز اهل سنت و دیگری محل تمركز شیعیان است، شاهد تحولات مختلف بوده و حتی در مسائل سیاسی نظیر انتخابات نیز این دو منطقه رقابت جالب توجهی با همدیگر داشته‌اند.

اعظمیه در بخش شرقی رودخانه دجله در بخش الرصافه واقع شده و در برگیرنده مرقد ابوحنیفه النعمان بن ثابت، مشهور به ابوحَنیفه فقیه و متکلم نامدار کوفه و پایه‌گذار مذهب حنفی و كاظمین در غرب دجله در بخش الكرخ واقع شده و مراقد امام موسی کاظم و امام محمد تقی علیهما السلام در آنجا واقع است.

گروه‌های تکفیری و بعثی بارها با هدف ایجاد فتنه بین شیعیان و اهل تسنن و بسترسازی برای تشدید اختلافات قومی ـ طائفه‌ای در عراق اقدام به حملات تروریستی علیه اهالی اعظمیه یا کاظمیه کرده‌اند.

منطقه اعظمیه که با نخلستان‌ها و باغستان‌های انبوه احاطه شده در طول سال‌های گذشته یکی از مخفیگاه‌های مهم برای گروه‌های تروریستی و مسلح بوده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۲۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۷۸ موقوفه در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،حجت الاسلام محمد کاروند با اعلام این مطلب افزود: بیشترین این تعداد مربوط به شهرستان سقز با ۳۱ مورد بود.
وی یادآور شد: امسال نیز دو وقف جدید در سطح استان به ثبت رسیده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان، اظهار کرد: این موقوفه‌ها شامل یک دانگ مغازه واقع در چهارراه اصلی مریوان و دومی یک باب مغازه با حق سرقفلی واقع در در همین شهر به مساحت هفت متر مربع است.
در استان کردستان ۲ هزارو ۵۲۹ موقوفه وجود دارد که از این تعداد، ۲ هزار و ۴۰۲ مورد وقف متصرفی و ۱۲۷ مورد دیگر نیز موقوفه غیرمتصرفی است.

دیگر خبرها

  • شهادت و زخمی شدن چند لبنانی در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی
  • بمباران سراسر نوار غزه طی بامداد امروز
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • برگزاری میز خدمت در مصلی نماز جمعه شهرکرد
  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • برپایی میز خدمت دانشگاه آزاد اسلامی رودسر و املش در نماز جمعه 
  • ثبت ۷۸ موقوفه در کردستان
  • دانشگاه آزاد اسلامی نخبگان منطقه را در مسئله تقریب مذاهب جمع کند
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه