Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله تحریری گفت: رییس جمهور یک کشور مسلمان باید توجه و همت خاصی برای حفظ ایمان و تقوای خود و جامعه داشته باشد که این مساله تنها در صورت اطاعت از دستورات دین ممکن است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت الله محمدباقر تحریری در سومین جلسه از شرح نامه امیرمومنان امام علی(ع) خطاب به مالک اشتر در تبیین ویژگی های رییس جمهور و کابینه او گفت:
 رییس جمهور یک کشور مسلمان باید توجه و همت خاصی برای حفظ ایمان و تقوای خود و جامعه داشته باشد که این مساله تنها در صورت اطاعت از دستورات دین ممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله تحریری در ادامه فرمایش امیرمومنان امام علی (ع) افزود: اگر یک رییس جمهور بخواهد در چنین مسیری باشد باید همیشه با افراد صادق و اهل ورع که قصد خدمت به مردم دارند ارتباط برقرار کند.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: آنها در شعار دم از مردم نمی زنند که در عمل به مشکلات مردم توجه نکنند، بلکه او در ارتباط تنگاتنگ با مردم دنبال حل مشکلات آنها است.

وی بیان کرد: مسوول با تقوا در جامعه اسلامی اعم رییس جمهور و غیر آن از تعریف و تمجید بی جای دیگران کنندگان خوشحال نمی شود و اجازه چنین کاری به چاپلوسان نمی دهد چراکه چاپلوسی ها و تملق گویی ها بدی ها را پوشانده و کارهای انجام نشده را جلوه می دهد.

آیت الله تحریری با بیان اینکه چاپلوسی در زندگی مادی دنیا رخ می دهد و ما از فریب خوردن در امان نیستیم، ابراز کرد: یک مسلمان واقعی در دیدگاه علوی و دینی به چنین مسایلی توجه کامل دارد.

 تولیت حوزه علمیه مروی با بیان اینکه جمهوری اسلامی نمودی از حکومت علوی است، گفت: افراد زیادی با جمهوری اسلامی به مکتب حق ائمه معصومین(ع) ایمان آوردند چراکه فهمیدند طالبان حق  در این حکومت تابع امیرمومنان امام علی(ع) هستند.

وی افزود: بنابراین ما وظیفه داریم در عمل فرهنگ درست علوی را نشر دهیم تا اشخاصی که با نگاه مثبت به این فرهنگ جذب شدند را بدبین نکنیم.

آیت الله تحریری با بیان اینکه مرم کشور ما سالها طولانی است که به مکتب اهل بیت(ع) گرویده است اما همه مردم از مکتب اهل بیت(ع) آگاه کامل نیستند، عنوان کرد: رسیدن به این آگاهی تنها در سایه حکومت دینی ممکن است به همین دلیل امام راحل در نخستین اقدام نهضت سواد آموزی را راه اندازی کردند که مردم با سواد شده و عالمانه درباره فرهنگ دینی آگاهی کسب کنند. 

تولیت حوزه علمیه مروی ادامه داد: پیش از انقلاب دین باوری وجود داشت که همین امر سبب شد به ندای نجات بخش امام راحل پاسخ مثبت داده و در حمایت از آرمان های ایشان جان بر کف وارد میدان شوند.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد انتخابات انتخابات ریاست جمهوری رییس جمهور انتخابات آیت الله تحریری رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۲۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند

دبیر شورای نگهبان با اشاره به ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق (ع) گفت: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله احمد جنتی در ابتدای جلسه روز چهارشنبه این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره) اظهار داشت: برای معلمان که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس درخصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتا سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ما است، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را براساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تاثیرگذار داشت.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه شهید مطهری معلم تراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

وی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • تهران از استان‌های محروم کشور است
  • احزاب ویژگی‌های حزب‌الله را از آیات و روایات استخراج و به‌ کار بندند
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است