Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@00:33:27 GMT

شرکت در انتخابات مصداق بارز هم‌عهدی با ولایت است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۲۷۷۸

شرکت در انتخابات مصداق بارز هم‌عهدی با ولایت است

حجت‌الاسلام حشمتی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری در انتخابات، گفت: شرکت در انتخابات، مصداق بارز هم‌عهدی با ولایت و گره‌گشایی از مشکلات مردم است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، دهه کرامت از اول ذی القعده همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز و تا یازدهم این ماه سالروز ولادت امام رضا(ع) ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دومین روز این دهه با عنوان «هم‌عهدی در مسیرولایت گره گشایی از امت» نامگذاری شده است. به همین مناسبت با حجت الاسلام «حسن حشمتی»، استاد دانشگاه و کارشناس مذهبی در مورد عنوان دومین روز این دهه گفت وگویی ترتیب دادیم که در ادامه مشروح آن را می خوانید:

 

حجت الاسلام «حسن حشمتی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به عنوان دومین روز دهه کرامت با عنوان «هم‌عهدی در مسیر ولایت،گره‌گشایی از امت»، اظهار کرد: مطرح شدن دهه کرامت در انقلاب اسلامی ایران با این هدف بوده است که بدانیم که موالید این ایام، یعنی حضرت فاطمه معصومه(س)، حضرت امام رضا(ع) و حضرت شاهچراغ(ع) شخصیت های والایی هستند که لازم است در جامعه ما نسبت به شناخت هرچه بیشتر آنها اهتمام صورت گیرد.

 

این کارشناس دینی بیان کرد: مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) همواره مامن، ملجا و پناه عاشقان و ارادتمندان آن حضرت(ع) بوده است و با زیارت آن بزگواران مردم همواره به حوائج دنیوی و اخروی دست یافته اند و با نگاه به روایات اسلامی می بینیم که از لسان امام جعفرصادق(ع) سال‌ها قبل از تولد حضرت فاطمه معصومه (س) آمده است: «آگاه باشید که برای خدا حرمی است و آن مکه است؛ و برای پیامبر خدا(ص) حرمی است و آن مدینه است؛ و برای امیر مؤمنان(ع) حرمی است و آن کوفه است. بدانید که حرم من و فرزندانم بعد از من، قم است.» و همچنین فرمودند« آگاه باشید که قم، کوفه کوچک ماست، بدانید بهشت هشت دروازه دارد که سه مورد آن‌ها به سوی قم است. بانویی از فرزندان من به نام فاطمه، دختر موسی الکاظم(ع)، در آنجا رحلت می‌کند که با شفاعت و زیارت او، همه شیعیان ما وارد بهشت می‌شوند».

 

وی ادامه داد: همچنین، در مورد زیارت امام رضا(ع) در روایات آمده است زمانی می رسد که ملائکه به بقعه ای از خراسان رفت و آمد می کنند و هرکس آن بقعه را زیارت کند، گویی قبر مطهر پیامبر(ص) را زیارت کرده است.بنابراین می توان گفت با زیارت و توسل به این بزرگواران و امامزادگان مطهر گرفتاری ها و مشکلات بشریت حل می شود و لطف و ثواب بزرگی به انسان می رسد چراکه آنها در دنیا و آخرت شفیع بندگان خدا هستند.

 

امام جماعت مسجد جامع رسول اکرم(ص) واقع در تهرانسر با اشاره به ولایت مداری کریمه اهل بیت (ع) گفت: آن حضرت از همان کودکی به علت اینکه پدرشان بیشتر اوقات در زندان بودند، تحت تربیت برادرشان قرار گرفتند و از علوم اسلامی آگاه شدند، تا جایی که ایشان در بین راویان به عنوان محدثه معروف بوده است و به واسطه حضور در بیت امامت و ولایت به مقامی رسید که مورد اعتماد امام زمانش قرار گرفت و حجت زمین شد و در لبیک به ولی زمانش مسیر طولانی از مدینه تا ایران را برای دیدن برادرش امام رضا(ع) را پیمودند و در این مسیر جان خویش را از دست دادند که این امرمودت و ولایت مداری ایشان را به وضوح نشان می دهد.

 

وی اضافه کرد: کریمه اهل بیت (ع) از دانایان عصر خود بودند و با جهادی عظیم در کناراهداف امام موسی بن جعفر(ع) از حدود و ارزش‌های اسلامی حفاظت می‌کردند، ایشان اجازه ندادند، تا پشت نقاب‌های اندیشه دشمنان، اندیشه و تفکر حضرت موسی بن جعفر (ع) و امام رضا(ع) در جامعه به فراموشی سپرده شود و این ولایت مداری کریمه اهل بیت(ع) امروز باید برای درسی برای ما باشد که در مسیر ولایت قرار گیریم  و از ولی امر مسلمین که سکاندار کشتی انقلاب است، اطاعت کنیم. چراکه پشتیبانی از ولایت فقیه و هم‌عهدی در مسیر ولایت زمینه ساز گره‌گشایی ازامت می شود.

 

 این استاد دانشگاه با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری که مقام معظم رهبری نیز تاکید بر حضور حداکثری به عنوان وظیفه دینی و عقلی داشته اند، ابراز کرد: حضور حداکثری در پای صندوق رای به نوعی همعهدی با ولایت است و شرکت در انتخابات تکلیف شرعی و اجتماعی و نیز پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی است، زیرا که به گفته شهید بهشتی «سیاست ما عین دیانت ما» است. شرکت در انتخابات می تواند مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان انقلاب باشد و انتخاب فرد اصلح زمینه ساز رسیدگی و حل مشکلات مردم می شود.

 

حجت الاسلام حشمتی در مورد جایگاه کرامت در دین اسلام گفت: کرامت از ریشه کریم و کرم آمده که از اسماء الهی است و می بینیم که امیرالمومنین علی(ع) وقتی در دعای کمیل با پروردگار به مناجات می نشیند، می فرماید: «یا کریم، یارب». بنابراین می توانیم این گونه بگوییم که همان گونه که خداوند کریم است، بندگان خداوند متعال که در مسیر ایمان و تقوا حرکت می کنند، نیز دارای کرامت هستند و در جوامع بشری انسان هایی که روحیه بخشندگی دارند، انسان های باکرامتی هستند. انسان های با کرامت از محرومان و مستضعفان دلجویی می کنند.

 

وی ادامه داد: انسان های دارای کرامت تنها در بعد مادی این ویژگی را ندارند، بلکه در بعد روحانی نیزاین کرامت را دارا هستند. وقتی امام علی(ع) در دعای کمیل خداوند را می خواند، مقصودش این است که به دنبال کسب درجات عالی در عالم ملکوت و عالم والا و کسب تفرب از درگاه الهی هستند.

 

این کارشناسی دینی و استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: دهه کرامت، دهه بازگشت به خود و مرور کتاب زندگی است. این ایام بهترین فرصت برای اتحاد میان عقل و احساس و کرامت است و ضرورت دارد که در این روزهای مبارک با امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) عهد ببندیم و از آنان بخواهیم که ما را یاری کنند، تا عزت و کرامت خود را به بهایی کمتر از بهشت نفروشیم.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت ۱۴۰۰ سبک زندگی اسلامی حضرت فاطمه معصومه شرکت در انتخابات گره گشایی حجت الاسلام امام رضا ع دهه کرامت هم عهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۲۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی گفت: این ویژه برنامه با هدف تجلیل از کارگران به عنوان ارکان اصلی تولید و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مردم  برگزار می‌شود.

جعفر رئیسیان زاده افزود: این مراسم روز دوشنبه دهم اردیبهشت بعد از نماز مغرب و عشا در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار می‌شود و در آن از ۲۵ هزار کارگر مشهدی به همراه خانواده‌هایشان تجلیل خواهد شد و تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مدیران ارشد ملی و استانی نیز از مهمانان این مراسم هستند.

وی گفت: مدعوین به این مراسم از طریق کارفرمایان در کارخانه‌های مختلف شناسایی شده‌اند به طوری که سهمیه‌ای برای تجلیل از کارگران شاغل در هر کارگاه تولیدی و مجموعه فعال در امر تولید در نظر گرفته شده است.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی افزود: جشن خانوادگی، اجرای سرود و نماهنگ‌های مذهبی، برنامه‌های شاد برای کودکان، سخنرانی و نور افشانی از ویژه برنامه‌های این مراسم است و در پایان، غذای متبرک رضوی به خانواده‌ها اهدا خواهد شد.

رئیسیان زاده گفت: در این برنامه از تعدادی از کارگران نمونه که درزمینه  تولید کار ویژه و منحصر به فردی انجام داده‌اند نیز به نمایندگی ازهمه کارگران تجلیل خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج