Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گیز مو چاینا؛ ظاهراً شرکت TSMC (شرکت تولید کننده نیمه هادی‌ها در تایوان) در حال بررسی ساخت اولین کارخانه تولید تراشه در ژاپن است. این خبر در حالی منتشر می‌شود که توکیو از شرکت‌های ژاپنی می‌خواهد تولید نیمه هادی خود را در داخل کشور گسترش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

شرکت TSMC از ارائه فناوری‌های جدید خبر داد احداث اولین کارخانه تولید تراشه در ژاپن

بر اساس گزارش NikkeiAsia، شرکت TSMC که بزرگترین سازنده تراشه در جهان و یکی از تأمین کنندگان اصلی غول فناوری ژاپنی سونی است، در حال حاضر در حال بررسی ساخت یک کارخانه در استان کوماموتو در ژاپن است. این شرکت در حال ارزیابی طرح ساخت یک کارخانه در غرب ژاپن است. منابع نزدیک به این شرکت موقعیت مکانی این کارخانه تراشه سازی را نزدیک به یکی از کارخانه‌های شرکت سونی اعلام کرده اند.

احتمالاتی وجود دارد که ممکن است این کارخانه برای پاسخگویی به تقاضای زیاد سنسور‌های تصویر، میکروکنترلر‌های خودرو و تراشه‌های دیگر، از کارخانه قبلی کمک بگیرد. یکی از منابع اظهار داشت که TSMC در حال بررسی پیشنهاد دولت ژاپن برای ساخت یک کارخانه تولید تراشه پیشرفته در ژاپن است، اگرچه هنوز به طور کامل نهایی نشده است. قابل ذکر است که این کارخانه اولین سایت تولید تراشه TSMC در ژاپن خواهد بود. پیش‌تر این کشور برای حل مشکل تراشه از این شرکت و شرکت سونی خواسته بود تا اولین کارخانه تولید تراشه ۲۰ نانومتری را در ژاپن با بودجه‌ای حدود ۹.۲ میلیارد دلار بسازند.

احداث این کارخانه همچنین یک تغییر عمده در استراتژی شرکت TSMC برای حفظ تولیدات در کشور تایوان محسوب می‌شود. همچنین این شرکت به دلیل فشار‌های واشنگتن برای تولید تراشه در آمریکا، در حال ساخت کارخانه پیشرفته‌ای در آمریکا است. علاوه بر این منبع دیگری گفت که یکی از دلایل اصلی TSMC برای ساخت کارخانه جدید در ایالات متحده این است که مشتری بزرگ ژاپنی آن‌ها یعنی سونی در این کشور کارخانه دارد. "

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تراشه هوشمند تراشه الکترونیکی کارخانه تولید کارخانه تولید تراشه اولین کارخانه شرکت TSMC

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۳۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی

به گزارش خبرنگار مهر، چیپ یا همان تراشه ها، یک قطعه الکترونیکی حیاتی و کوچک اند که وظیفه پردازش اطلاعات را عهده دار است. تراشه ها در صنایع مختلف خودروسازی، پزشکی، انرژی و همچنین تولیدات مبتنی بر فناوری اطلاعات همانند کارت‌های هوشمند ملی، کارت‌های بانکی و یا در تولید قطعات خودرو و هواپیما، دستگاه‌های اینترنت اشیا و بسیاری از تجهیزات مخابراتی کاربرد دارند.

در یک دهه اخیر بسیاری از کشورها برای بومی سازی و تولید «ریزتراشه‌های خاص» ورود کرده اند و اصطلاحاً وارد یک «جنگ فناوری» در حوزه ساخت تراشه‌های پیشرفته شده اند.

کد خبر 6089735 ندا نظری

دیگر خبرها

  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • ببینید | اولین تصاویر از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای