Web Analytics Made Easy - Statcounter

با نزدیک شدن به ساعت آغاز جلسه کنست برای رای گیری بر سر دولت تغییر، یک تحلیلگر صهیونیستی در گزارشی نوشت، دولت جدید اسرائیل پس از تایید از سوی پارلمان زمان زیادی در اختیار ندارد و بلافاصله باید بررسی‌ها را درمورد انتقال پول قطر به نوار غزه، مذاکرات پیرامون تبادل اسرا با حماس، تدوین بودجه و تخلیه کانون‌های شهرک سازی در کرانه باختری و دیگر پرونده‌های داغ روی میز نخست وزیر شروع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا انتظار می‌رود نخست وزیر جدید بلافاصله پشت میز نشسته و از همان ابتدا تصمیمات تعیین کننده‌ای بگیرد.

ایتمار آیخنر، تحلیلگر صهیونیستی در این گزارش در روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: در هفته اول از دولت جدید خواسته می‌شود با راهپیمایی پرچم‌ها در مسجدالاقصی موافقت کرده و بعد رئیس جدید سرویس امنیت عمومی "شاباک" را انتخاب کند.

وی گفت، نفتالی بنت، نخست وزیر جدید در دولت ائتلافی اسرائیل پس از تحلیف وارد دفتر نخست وزیری خواهد شد تا یکی از پیچیده‌ترین دولت‌ها در جهان را اداره کند و اگر خودش را فریب دهد که صد روز استراحت خواهد داشت( روال معمولی که همه نخست وزیران اسرائیل پشت سر می‌گذارند)اشتباه می‌کند؛

بنت باید بلافاصله به قسمت عمیق آب بپرد و از همان لحظات نخست تصمیمات سرنوشت ساز و دراماتیکی و موثر  در زندگی اسرائیلی ها را بگیرد.

در دو روز اول نخست وزیری، بنت باید دوشادوش وزیر امنیت داخلی در مورد راهپیمایی شهرک نشینان در روز سه شنبه تصمیم بگیرد، گرچه دولت آمریکا اصلا از این سناریو خوشش نمی‌آید و پیام‌هایی را عمدتا از طریق بنی گانتس، وزیر جنگ که در دولت جدید هم ابقا می شود، فرستاده است مبنی بر اینکه در این زمان با راهپیمایی موافق نیست.

دولت جدید اسرائیل با پرونده‌های داغی روبرو است، یکی از این مسائل، موضوع دفتر نخست وزیر و امور شخصی اوست زیرا بنت گفته نمی‌خواهد به مقر رسمی نخست وزیری نقل مکان کند و می‌خواهد در منزل شخصی خود بماند اما اصلا مطمئن نیست که نهاد مسئول امنیتی به دلایلی چون امنیت، هزینه بالا و ناراحتی همسایه‌ها به او اجازه بدهد برای مدت طولانی در منزل خود اقامت داشته باشد.

بنت در دفتر نخست وزیری که از بحران سازمانی و اداری بسیار شدیدی رنج می برد فلج خواهد شد، زیرا نمایندگان موقت همه مناصب مهم را اشغال کرده‌اند و هیچ پستی متصدی دائم ندارد.

دولت جدید باید در مورد سفیر جدید اسرائیل در آمریکا یا ابقای گلعاد آردن، سفیر اسرائیل در این سازمان و آمریکا هم تصمیم‌گیری کند و یکی از احتمالات این است که بنت، آردن را در سازمان ملل ابقا کرده و سفیر جداگانه‌ای برای آمریکا انتخاب کند.

در مورد آمریکا هم بنت باید فورا یک نشست با جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ترتیب دهد و در مورد مسائل حساسی از جمله برجام، مساله فلسطین، شهرک ها با او هماهنگ شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جدید اسرائیل نخست وزیری نخست وزیر دولت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات صهیونیست: اسرائیل در جنگ غزه به بن‌بست خورده است

رسانه‌های صهیونیست گزارش دادند که مسؤولان این رژیم به این نتیجه رسیدند که در مذاکرات باید امتیاز بدهند و در جنگ غزه به بن‌بست خورده‌اند.

به گزارش ایسنا، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت گزارش داد که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، روسای ستاد ارتش، موساد و شاباک چند روز پیش به این توافق رسیدند که دادن امتیازات در مساله مذاکرات تبادل‌ اسرا امری ضروری است و پیشرفت در مذاکرات کنونی بعد از نشست این مقامات بوجود آمد.

طبق این گزارش، هرتزی هالوی رئیس ستاد کل ارتش به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به اسرائیل و به عنوان کسی که نتوانست شکست را به پیروزی تبدیل کند، به یاد خواهد ماند.

در این گزارش آمده است مسؤولان امنیتی و نظامی اسرائیل به این نتیجه رسیدند که رژیم‌شان در جنگ غزه به بن‌بست خورده است.

این در حال است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرده که اگر توافقی برقرار نشود این رژیم وارد شهر رفح خواهد شد. او همچنین مدعی شده که این حمله «با یا بدون یک توافق» انجام می‌شود.

همچنین تبعات سیاسی چنین حمله‌ای برای تل‌آویو در سطح بین‌المللی به شدت افزایش یافته و به دنبال گسترش موج اعتراضات در همبستگی با فلسطین در نقاط مختلف جهان این رژیم هر چه بیشتر منزوی می‌شود.

دولت آمریکا به اسرائیل هشدار داده بدون داشتن آنچه «طرح واقع‌بینانه برای خارج کردن غیرنظامیان از حوزه آسیب» خوانده به رفح حمله نکند و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا گفته که واشنگتن هنوز چنین طرحی را مشاهده نکرده و تل‌آویو را تحت فشار گذاشته که این حمله را اجرا نکند.

به نوشته نشریه آمریکایی، دولت بایدن تلاش داشته تبعاتی را متوجه روابطش با رژیم صهیونیستی همچون قطع کمک‌های نظامی یا وتو کردن‌ها به ضرر این رژیم در سازمان ملل، نکند اما در صورت اجرای عملیات صهیونیست‌ها در رفح بدون کسب تایید از واشنگتن، این دولت مجبور به برخورد خواهد شد. همچنین چنین حمله‌ای روابط رژیم صهیونیستی با مصر و به اصطلاح فرآیند «عادی سازی روابط» این رژیم با عربستان سعودی را به خطر خواهد انداخت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • نتانیاهو: پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • نتانیاهو : پیش‌شرط‌های حماس به معنای تسلیم شدن مقابل ایران است
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را به پرتگاه می‌کشاند
  • نشست اضطراری رئیس سیا با نخست وزیر قطر با محوریت حماس و اسرائیل
  • نتانیاهو: پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • مقامات صهیونیست: اسرائیل در جنگ غزه به بن‌بست خورده است