Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین نوش آبادی به مذاکرات انجام شده از سوی ایران و عربستان و تاثیر آن در معادلات منطقه ای اشاره کرد و گفت: مذاکرات ایران و عربستان به صورت رسمی شکل نگرفته است؛ ضمن اینکه رابطه ما و عربستان در سالیان اخیر کم رنگ بوده؛ لذا به سختی می شود روابط را بهبود بخشید.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس افزود: تلاش هایی برای بهبود روابط ایران و عربستان از سوی برخی از کشورهای دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران در حال انجام شدن است تا اختلافات میان دو کشور به حداقل برسد و حل و فصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: واقعیت این بوده که سعودی ها تا به حال نقش نیابتی در منطقه ایفا می کردند، به هر حال راهبردشان را کشورهای فرا منطقه ای و دشمنان مردم منطقه ترسیم می کردند؛ البته عربستانی ها نقش مطلوبی را در منطقه اجرا نکردند.

وی اظهار کرد: ایران همواره از توسعه روابط با همسایگان استقبال کرده تا بتواند روابط خود را براساس منافع متقابل تنظیم کند، در حقیقت راهبرد ما در بخش بین الملل ارتباط با همسایگان است چرا که دارای اولویت هستند.

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: اگر تلاش شود این سو تفاهماتی که در سالیان اخیر ایجاد شده، البته این اتاقات از سوی ایران اتفاق نیفتاده و  براساس تحریک کشورهای بیگانه شکل گرفته که نگذاشتند روابط همسایگان با هم حفظ شود.

نوش آبادی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال توسعه روابط با همسایگان است و این را با اعتقاد دنبال می کنیم و مجلس هم بر توسعه روابط با همسایگان جدیت دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر برخی از کشورهای منطقه که تحت تاثیر بیگانگان بودند به ارتباط با همسگان سوق داده شوند ما استقبال خواهیم کرد، زیرا ما کشوری مستقل هستیم لذا کشورهایی که می‌خواهند روابط را توسعه دهند باید از زیر بار کشورهای فرا منطقه ای بیرون بیایند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: توسعه روابط با همسایگان مجلس نوش آبادی توسعه روابط با همسایگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۳۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری ظهر پنجشنبه در جمع ائمه جماعت استان قم در سالن همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رژیم اشغالگر قدس خطری جدی نه تنها برای امت اسلام بلکه برای تمام بشریت است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: اسراییل غده سرطانی است و ریشه صهیونیست نیز قبل از یهودیت در مسیحیت بوده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز دولتمردان آمریکایی و برخی کشورهای اروپایی به صهیونیسم مسیحی، باور و اعتقاد دارند و حمایتی که امروز از سوی آنان از رژیم اشغالگر قدس صورت می گیرد ناشی از همین امر است.

ذالنوری بیان کرد: دولت های غربی نه به دلیل نفوذ یهودیان، بلکه به دلیل نگاه اعتقادی آنان به صهیونیسم مسیحی، از اسراییل حمایت همه جانبه ای دارند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط قبل از عملیات طوفان الاقصی گفت: قبل از این عملیات کشورهای به ظاهر اسلامی منطقه، برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس با هم دیگر رقابت داشتند.

وی ادامه داد: با عملیات طوفان الاقصی هیمنه اسراییل شکسته شد و جنایات های بی شمار این رژیم منحوس موجب شد تا روند عادی سازی روابط کشورهای منطقه با رژیم اشغالگر قدس متوقف شود و این امر از جمله دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی بود.

ذالنوری ابراز کرد: معامله قرن از توطئه های آمریکا و غرب و ترامپ در منطقه بود که این حربه نیز به واسطه طوفان الاقصی به شکست انجامید و با اجرا شدن معامله قرن نه تنها فلسطین، بلکه بلاد اسلامی نیز در خطر قرار می گرفتند.

نماینده قم در خانه ملت گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران، جبهه مقاومت و تفکر مبارزه با رژیم اشغالگر قدس در منطقه تقویت شده و مردم کشورهای دیگر نیز نسبت به ماهیت و جنایت های رژیم صهیونیستی اعلام تنفر و برائت می کنند.

وی عنوان کرد: امروز شاهدیم که مقاومت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس مقتدرانه ایستاده است و قدرت و توان نظامی اسراییل و عدم اتحاد در بین کشورهای اسلامی در این امر خللی وارد نکرده است.

کد خبر 6088615

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است