Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعلی میرقاسم‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با تبریک هفته حج و تقارن این ایام مبارک با دهه کرامت اظهار کرد: هر ساله یکم الی هفتم ذیقعده به عنوان هفته حج نامگذاری شده است، شعار محوری امسال «حج، خودسازی، انسجام، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجدالاقصی» نام گرفت و برنامه‌های متعددی در این راستا برای مردم استان گلستان ترسیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح برنامه‌های هفته حج در استان گلستان تصریح کرد: دیدار با خانواده‌های شهدای منا، پیاده‌روی کارگزاران دفاتر زیارتی، غبارروبی گلزار شهدای گمنام، تقدیر از پیشکسوتان حج، سخنرانی مسوول بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت پیش از خطبه‌های نماز جمعه از جمله برنامه‌های این هفته است.

مدیر حج و زیارت استان گلستان از برگزاری مسابقه اینترنتی با موضوع حج، توزیع بسته‌های معیشتی و برگزاری چهارمین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه به مناسبت هفته حج در استان خبر داد و افزود: نمایشگاه عکس در این ایام راه‌اندازی می‌شود.

میرقاسم‌پور با اشاره به اینکه در سطح استان گلستان ۵۱ دفتر زیارتی فعال است، گفت: در هفته حج قرار است از کاربر فعال دفتر زیارتی نیز تقدیر شود.

وی در خصوص وضعیت اعزام زائرین حج تمتع استان گلستان بیان کرد: امسال دومین سال متوالی است که به دلیل شیوع کرونا شرایط اعزام حج تمتع با تعطیلی مواجه شده است، امسال نیز حج تمتع تحت تاثیر این ویروس منحوس قرار دارد.

مدیر حج و زیارت استان گلستان افزود: تا این لحظه وزارت حج عربستان پذیرش زائران خارجی را اعلام نکرده است، اما ما همچنان امیدوار هستیم.

میرقاسم‌پور با اشاره به اینکه سازمان حج و زیارت به عنوان متولی امر زیارت آمادگی کامل خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای فریضه حج تمتع اعلام کرده است، گفت: زائران گلستانی نیز آمادگی لازم برای مشرف شدن به این سفر معنوی را دارند.

وی ابراز کرد: با توجه به توافق سازمان حج و زیارت و وزارت بهداشت کشورمان شرط برگزاری حج تمتع امسال با اولویت زائرانی است که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.

مدیر حج و زیارت استان گلستان افزود: ماه رمضان امسال وزارت حج عربستان چراغ سبزی برای برگزاری حج تمتع نشان داد که البته با توجه به شیوع کرونا به صورت محدود انجام شود ولی خبر قطعی این مهم را قرار بود بعد از عید سعید فطر اعلام کنند که تا به امروز در این زمینه اظهار نظری نشده است.

میرقاسم‌پور بیان کرد: آنچه مهم است اعلام آمادگی سازمان حج و زیارت و زائران عزیز است که بالغ بر ۷۴ هزار نفر در کشور کاملا آماده عزیمت به این سفر معنوی هستند، گرچه سهمیه ۸۶ هزار نفر است.

به گفته وی؛ متوسط پرداختی هر زائر حج تمتع در استان گلستان با احتساب ارز نیمایی ۳۵ میلیون تومان است، ثبت‌نام کنندگان سال ۱۳۸۶ و ماقبل که نزدیک به ۱۴ سال در صف انتظار برای تشرف به این سفر زیارتی هستند.

* ۲ هزار و ۸۳۵ زائر گلستانی آماده تشرف به حج تمتع هستند

مدیر حج و زیارت استان گلستان با اشاره به اینکه از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون آموزش زائران تمتع قطع نشده است، گفت: به محض اینکه شرایط پذیش حج زائران اعلام شود اقدامات لازم و اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

میرقاسم‌پور بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی، اولویت تشرف به سفر حج برای زائران زیر ۶۰ سال است که بیماری زمینه‌ای نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۸۳۵ زائر گلستانی آماده تشرف به حج تمتع هستند، گفت: ۲۱ کاروان در قالب ۱۵ کاروان اهل سنت و ۶ کاروان تشیع آمادگی لازم برای اعزام زائران به سرزمین وحی را دارند.

انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: حج استان گلستان زیارت شهدای منا 35 میلیون تومان 21 کاروان سازمان حج و زیارت حج تمتع هفته حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۳۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد

شورای برنامه‌ریزی بعثه و سازمان حج و زیارت، سهمیه ارز سفر حج ۱۴۰۳ را برای هر زائر ۵۰۰ یورو اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، ایمان شمسایی ـ سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج ـ در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت گفت: با موافقت بانک مرکزی هر یک از زائران حج ۱۴۰۳ می‌توانند مبلغ ۵۰۰ یورو به نرخی که این بانک اعلام خواهد کرد، از شعب بانک عاملی که در سراسر کشور معرفی می‌شود دریافت کنند.

به گفته سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج، این مبلغ در سهمیه ارز سالانه افرادی که به خارج از کشور سفر می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ نیز در این نشست، درباره آخرین روند ثبت‌نام کاروان‌های حج تمتع گفت: عملیات ثبت‌نام حج در استان‌ها نزدیک به پایان است و فرآیند امور اجرایی دریافت روادید زائران حج ۱۴۰۳ تاکنون مطلوب بوده است؛ «رقم طلب» برای ۷۴ هزار زائر حج دریافت شده و دریافت «رقم طلب» بیش از ۱۰ هزار نفر دیگر هم درحال انجام است و پس از آن، دریافت روادید انجام خواهد شد.

نصرالله فرهمند ـ مدیرعامل موسسه فرهنگی عمره سعادت، که اجرای عملیات عمره را برعهده دارد، درباره برنامه‌ریزی اعزام عمره‌گزاران ایرانی به عربستان قبل و بعد از عملیات حج گزارش داد و گفت: هماهنگی با هواپیمایی در این خصوص انجام شده است و انتظار می‌رود پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش‌بینی شده از ۲۰ ایستگاه پروازی، زائران به دو فرودگاه مدینه و جده (برای عمره پس از حج تمتع) منتقل شوند.

اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه از سوم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و بازگشت آن‌ها به کشور تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در این بازه قرار است حدود پنج هزار نفر به عمره اعزام شوند. بنابر اعلام سازمان حج و زیارت کم‌تر از ۶ میلیون نفر در نوبت عمره هستند.

عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ نیز قرار است از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز شود و پروازهای رفت زائران تا ۱۸ خردادماه ادامه خواهد داشت. سهمیه حج ایران حدود ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر است. سازمان حج و زیارت اعلام کرده است حدود ۹۰۰ هزار نفر در نوبت حج تمتع هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند
  • همایش هفته حج در سنندج برگزار می‌شود
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲
  • سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات
  • سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد
  • عزیمت ۳ کاروان از مازندران به عمره مفرده