Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارکرد دیگر سامانه‌ های نظارت تصویری، بخش نظارتی آنهاست که برای نمونه به مدیران اجازه می‌دهد از این طریق بر روند کار نیروهای خود نظارت داشته باشند. مؤسسه «خدمات مدیریت و فناوری رشد قلم‌چی» از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعال در حوزه نظارت تصویری است.

محمد قلم‌ چی، بنیان‌گذار و مدیرعامل موسسه «رشد قلم‌چی» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او هدف از راه‌اندازی این مجموعه، بومی‌سازی دانش و فناوری برای توسعه ثروت در کشور بوده است.

این شرکت در سال 86 به‌طور رسمی شروع به‌کار کرده است و فعالیت آن به دو بخش تقسیم می‌شود؛ در بخش اول که مربوط به مطالعات مدیریت نوین است، خدمات مشاوره، طراحی و نظارت با استفاده از یک روش اختصاصی که شرکت رشد قلم‌چی آن را به‌شکل ویژه‌ای طراحی کرده، انجام می‌شود و به این طریق از حصول بهترین نتیجه برای پروژه‌ها اطمینان پیدا می‌کند.

در این روش پروژه‌ها به هیچ عامل خارجی وابستگی نخواهند داشت و هزینه طول‌عمر آنها کاهش پیدا می‌کند. همچنین در این فرآیند از روش‌های به‌روز دنیا، مانند مهندسی ارزش، مطالعات ریسک و... استفاده می‌شود.

در بخش دوم که مربوط به یکپارچه‌سازی و هوشمندسازی می‌شود، شرکت رشد قلم‌چی اقدام به تولید محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کرده که باعث افزایش بهره‌وری و ارتقای سطح عملکرد سازمان‌ها می‌شود.

گفتنی است این موسسه سال 98 موفق به کسب تأییدیه دانش‌بنیان از معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری شده است.

محصولات «رشد قلم‌چی» در یک نگاه «امن‌پایش»

این سامانه که در حوزه ویدئو و نظارت تصویر به‌کار گرفته می‌شود، از سیستم خاصی برای کاهش‌دادن حجم تصاویر استفاده می‌کند که درنهایت به ضبط و انتقال سریع‌تر آنها منجر می‌شود.

در این سیستم از تکنیک فشرده‌سازی منحصربه‌فردی استفاده می‌شود که می‌تواند حجم تصاویر را تا 10 برابر بیشتر از روش‌های مرسوم فشرده‌سازی تصاویر در دنیا کاهش دهد! با این‌کار علاوه‌بر بالارفتن سرعت انتقال تصاویر، فضای مورد نیاز برای نگهداری آنها نیز کاهش یافته و هنگام انتقال آنها، پهنای باند کمتری استفاده شده و هزینه‌های مربوط به اینترنت نیز کاهش پیدا می‌کند.

به گفته مدیرعامل این مجموعه، شرکت رشد قلم‌چی اولین تولیدکننده در جهان بوده که استانداردهای امنیت فناوری اطلاعات را در حوزه محصولات ویدئویی و نظارت تصویر پیاده‌سازی کرده است.

«هزاربین»

یکی دیگر از محصولات موسسه رشد قلم‌چی، یک سوئیچ نرم‌افزاری برای پخش ویدئوی زنده است که بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا (مانند نِت‌فلیکس) نیز اکنون مشغول کار روی آن هستند. این سامانه می‌تواند امکان پخش ویدئو به‌صورت زنده را در بستر اینترنت یا اینترانت و همچنین برای تعداد بسیار زیادی از مخاطبان ایجاد کند.

«رُخ‌پایش»

محصول دیگر شرکت رشد قلم‌چی در حوزه احراز هویت به‌کار گرفته می‌شود و اخیرا در پروژه «سجام» که به‌منظور احراز هویت اینترنتی برای متقاضیان ورود به بورس صورت گرفت نیز کاربرد داشته است.

سامانه رخ‌پایش با استفاده از «زیست‌سنجی» (Biometric) چهره، هویت اشخاص را تأیید یا رد می‌کند. در همین راستا و با بهره‌گیری از این محصول، شرکت رشد قلم‌چی اقدام به تولید سامانه‌های حضوروغیاب براساس تشخیص چهره کرده که در دوران همه‌گیری کووید-19 حتی امکان احراز هویت کارکنانی که از ماسک صورت استفاده می‌کنند را نیز دارد.

«فَرجا»

این محصول یک سامانه پلاک‌خوان است که بیشتر برای کنترل ترافیک و مدیریت پارکینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

«تیدا»

از این محصول در تأمین امنیت سامانه‌های نظارت تصویری استفاده می‌شود. این سامانه‌ها معمولا از پروتکل‌های ویژه‌ای پیروی می‌کنند که در اغلب موارد، ضعف‌های امنیتی خاصی را برای سیستم به‌وجود می‌آورند.

به گفته قلم‌چی، تیدا یک محصول فوق‌تخصصی است که در دنیا مشابهی ندارد.

«سیمنا»

سیمنا از سرواژه‌های عبارت «سامانه یکپارچه مدیریت و نظارت بر اشعه‌ایکس» تشکیل شده، محصول دیگری از مجموعه رشد قلم‌چی است که یک سامانه «نظارت عالیه» (Supervision) محسوب می‌شود.

این سامانه برای اماکن و سازمان‌هایی که تعداد زیادی دستگاه اشعه‌ایکس دارند (مانند گمرک) مورد استفاده قرار می‌گیرد و علاوه‌بر ایجاد نظارت ارشد، می‌تواند در مواردی مانند افزایش امنیت دستگاه‌های اشعه‌ایکس، کنترل کالیبراسیون این دستگاه‌ها، نظارت بر عملکرد اپراتورها و... نیز مؤثر باشد.

به‌گفته قلم‌چی، استفاده از این سامانه در گمرک باعث شد ایران به اولین کشور دنیا تبدیل شود که می‌تواند بر کل دستگاه‌های اشعه‌ایکس موجود در گمرکاتش نظارت عالیه داشته باشد؛ همین امر از مهم‌ترین عواملی بود که توانست به کسب رتبه نخست اداره گمرکات ایران در زمینه نظارت گمرکی در جهان منجر شود.

«آتِن»

«آتن» از سرواژه‌ عبارت «آزمایشگاه تجهیزات نظارت تصویری» تشکیل شده که کیفیت، پایداری، اصالت و امنیت تجهیزات نظارت تصویری، ازجمله دوربین‌های مداربسته و دوربین‌های عکاسی و تصویر‌برداری را اندازه‌گیری می‌کند.

این آزمایشگاه باعث می‌شود اشخاصی که قصد خرید یک ابزار تصویربرداری را دارند، تنها به کاتالوگ‌های آن محصول که از سوی شرکت سازنده‌اش ارائه می‌شوند، محدود نباشند.

از طرف دیگر، پارامترهای متعددی در ویدئو وجود دارد که هنوز در دنیا حتی تعریف هم نشده‌اند! موسسه رشد قلم‌چی با بهره‌گیری از آزمایشگاه پیشرفته‌اش موفق به تعریف برخی از این پارامترها و همچنین اندازه‌گیری آنها شده است.

همچنین از آتن در تعیین اصالت ویدئوها نیز می‌توان بهره گرفت؛ زیرا امروزه ترفندهایی مانند «جعل عمیق» (Deepfake) به‌وجود آمده‌اند که فقط با استفاده از یک عکس، ویدئوهایی تقلبی تولید می‌کنند که تشخیص اصل‌نبودن آنها کار بسیار دشواری است.

مدیرعامل موسسه «رشد قلم‌چی» اشاره می‌کند این مجموعه برای اولین‌بار در دنیا ابزاری ارائه داده است که توانایی تشخیص این‌گونه موارد و تأیید یا رد اصالت
ویدئوها را دارد.

جامعه هدف «رشد قلم‌چی»

قلم‌چی درباره مخاطبان ایرانی و بازار عرضه محصولات ویدئویی در کشور می‌گوید: «مشتری اصلی ما شرکت‌های خارجی هستند، زیرا محصولات تولیدی ما بسیار جدید بوده و از فناوری‌های پیشرفته‌ای برخوردارند که متأسفانه هنوز در کشور نیاز به این حوزه به‌درستی درک نشده است؛ بنابراین تنها کاری که در حال حاضر می‌توان برای دسترسی به ظرفیت‌های بازار داخلی انجام داد، اجرای طرح‌های رایگان به‌صورت پایلوت است تا توجه مشتریان به این حوزه جلب شود.»

این کارآفرین تصریح می‌کند: «خوشبختانه تا به‌حال هیچ موردی نبوده که یک مشتری پس از آشنایی با محصولات و خدمات ما، علاقه‌مند به استفاده از آنها نشود و از این محصولات استقبال نکند.»

ویژگی‌های منحصربه‌فرد موسسه «رشد قلم‌چی»

بنیانگذار شرکت رشد قلم‌چی، در خصوص مزایا و قابلیت‌های خاصی که مجموعه تحت مدیریتش دارد، به جام‌جم می‌گوید: «طبق استانداردهای بین‌المللی مهندسی، هر پروژه‌ای که منجر به تولید یک محصول می‌شود، از چهار بخش اصلی تشکیل شده است؛ بخش نخست که می‌تواند مهم‌ترین مرحله باشد، مربوط به «شناخت و امکان‌سنجی» است.

این که ما صورت مسأله را به‌درستی متوجه شویم و نیازهای پروژه را مشخص کنیم، بسیار مهم است؛ زیرا باعث می‌شود ببینیم پروژه ما صرفه اقتصادی کافی را دارد، از نظر شرایط اجتماعی چه اثراتی خواهد داشت، مباحث فرهنگی و امنیتی آن چگونه خواهد بود و... .

در این مرحله معمولا «طراحی مفهومی» (Conceptual Design) صورت می‌گیرد تا روش‌ها و تکنیک‌های قابل استفاده برای انجام پروژه تعیین شود.»

قلم‌چی می‌افزاید: «بخش دوم «طراحی تفصیلی» (Detail Design) نام دارد؛ در این مرحله مشخصات کامل پروژه و ریز تمام اتفاقاتی که در آن صورت می‌گیرد، باید به‌شکل دقیق تشریح شود. بخش سوم مرحله تأمین، نصب، راه‌اندازی و اجراست و در بخش چهارم که بخش پایانی است، موارد مربوط به بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری قرار می‌گیرد.»

وی در ادامه، ویژگی‌های منحصربه‌فرد موسسه رشد قلم‌چی را این‌گونه برمی‌شمارد: «کاری که در مجموعه رشد قلم‌چی صورت گرفته تعریف روش مخصوصی است که از طریق آن در پایان هر بخش، می‌توان مطمئن بود همه موارد و نیازهای مربوط به آن بخش به‌طور کامل و دقیق انجام شده است. ضمنا ما علاوه‌بر تدوین روش‌شناسی (Methodology) خاصی که در این خصوص انجام داده‌ایم، ابزار مناسب این کار را نیز درنظر گرفته‌ایم تا با بهره‌گیری از این ابزار، بتوانیم تضمین کنیم پروژه‌هایی که برای کارفرمایان مختلف طراحی یا اجرا می‌کنیم در کوتاه‌ترین بازه زمانی ممکن، با کمترین هزینه، حداکثر کیفیت، پایین‌ترین هزینه، طول عمر بالا و درصد خطای انسانی نزدیک به صفر، قطعا به نتیجه مطلوب خواهد رسید. حتی عوامل بیرونی مانند تحریم‌های اقتصادی ناجوانمردانه‌ای که از طرف کشورهای غربی علیه کشورمان وضع شده نیز نمی‌توانند خللی در موفقیت این پروژه‌ها ایجاد کنند.»

راه‌های ارتباط با موسسه «خدمات مدیریت و فناوری رشد قلم‌ چی»

وبسایت:gmtii.com 
ایمیل:info@gmtii.com  
فکس:02122967769
تلفن:02122948868
کدپستی: 1694833713
آدرس: تهران، اقدسیه، بزرگراه ارتش، نرسیده به ورودی بزرگراه امام علی (ع)، 16متری ولیعصر، نبش خیابان پروین، پلاک 2، طبقه اول، واحد 3

فراز سهیلی‌ آزاد - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: نشان ایرانی 2 نظارت تصویری نظارت تصویری اشعه ایکس پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۴۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ ملی‌پوش واترپلو که پس از طلسم‌شکنی حذف شد!

نیما خوشبخت، واترپلوئیست ملی‌پوش اصفهانی را می‌توان از جمله مهره‌های تاثیرگذار این رشته قدرتی سرعتی و تجربه‌محور دانست که می‌تواند با تکیه به تجربه و تکنیک، نتیجه بازی را تغییر دهد. اما خوشبخت پس از طلسم‌شکنی در رقابت‌های آسیایی و در فاصله یک ماهه بازی‌های آسیایی با تجربه تلخی در مسیر تنها هدف باقی مانده‌ ورزشی‌اش روبه رو شد.

دریافت 125 MB

                   

دیگر خبرها

  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • ویدیو/ ملی‌پوش واترپلو که پس از طلسم‌شکنی حذف شد!
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • (ویدئو) تجربه فریدون زندی از دلار هزار تا ۶۰ هزار!