Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@12:46:42 GMT

۱۷۵ روستای گلستان با محدودیت آب مواجه هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۴۳۶۴

۱۷۵ روستای گلستان با محدودیت آب مواجه هستند

ایسنا/گلستان قائم مقام شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: با کاهش بیش از ۳۰ درصدی بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته، امسال ۱۷۵ روستا در استان با محدودیت آبی مواجه هستند.

ابوالفضل رحیمی با اعلام این خبر اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در بدترین شرایط ۱۱۰ روستا طی تابستان سال جاری نیاز به آبرسانی سیار داشته باشند که شرکت آبفا در این زمینه تمهیدات لازم را اندیشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اخیراً در پی قطعی‌های مکرر برق، قطعی‌های آب در استان نیز افزایش یافته است که این به دلیل قطع برق تاسیسات آب بوده و ارتباطی به کمبود و یا افت فشار آب در شبکه توزیع استان ندارد.

قائم مقام شرکت آبفا گلستان تصریح کرد: وجود انشعاب‌های غیرمجاز آب در روستاهای استان و استفاده از آب آشامیدنی برای آبیاری درختان، باغچه‌ها و احشام نیز جزو چالش‌های جدی بر سر راه تامین آب شرب پایدار در استان گلستان است.

به گزارش ایسنا به نقل از آبفا گلستان، رحیمی با تاکید بر اهمیت نقش مردم در کمک به استمرار ارائه خدمات به تمام مشترکان در تابستان پیش‌رو، گفت: کاهش مصرف آب، ترویج مصرف بهینه، رعایت الگوی مصرف و گزارش انشعاب‌های غیرمجاز از جمله اقداماتی است که مردم می‌توانند به شرکت آب و فاضلاب کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: مشترکان با گزارش انشعاب‌های غیرمجاز به سامانه تلفنی ۱۲۲ و مشترکان روستایی با پرهیز از آبیاری درختان، باغچه‌ها و احشام توسط آب آشامیدنی و استفاده از آب های  غیر شرب به جای آن می‌توانند کمک شایانی به خادمان خود در شرکت آب و فاضلاب داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گلستان خشكسالي شرکت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۴۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از آزادسازی حدود ۱۵ هزار متر مربع از اراضی ملی جنگلی در دهنه توسکستان گرگان خبر داد و گفت: سه بنا و اعیانی غیر مجاز در این منطقه قلع و قمع شدند.

حمید سلامتی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: در منطقه جنگلی توسکستان و حومه آن شاهد قطعه بندی اراضی کشاورزی ، تصرف منابع ملی و ساخت و ساز های غیر قانونی ‌در آن بودیم که با دستور دادستان مرکز استان گلستان کلیه ساخت و سازها غیرقانونی تخریب و اراضی مورد نظر به چرخه کشاورزی و طبیعت بازگشتند.

وی افزود: با توجه به قطعیت دادنامه صادره از شعبه دوم حقوقی گرگان نسبت به یک قطعه زمین واقع در اراضی ملی توسکستان به مساحت حدود ۱۴ هزار متر مربع، عملیات خلع ید و قلع و قمع کامل اعیانی با وسیله لودر و بیل میکانیکی اجرایی شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان همچنین گفت: در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت ۲ قطعه زمین از عرصه های منابع ملی واقع در توسکستان معروف به باغ سرهنگ به مساحت تقریبی ۱۰۰۰ متر مربع که در ان اعیانی (خانه بنا شده ) بنا شده بود؛ توسط بیل مکانيکي تخریب گردید.

سلامتی ادامه داد: سال های گذشته برخی آرای قلع و قمع صادر شده بود اما به علت برخی نگرانی ها امکان اجرای آن را وجود نداشت که در چند ماه اخیر با حمایت قاطع دادگستری اداره‌کل منابع طبیعی استان جسارت بیشتری برای اجرای این آرا و برخورد با متخلفان پیدا کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از تمام دستگاه‌های اجرایی و مردم استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تعرض به منابع ملی و طبیعی مراتب را با شماره تماس‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.

زمین‌های زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۴۴ هکتار است که ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار آن جنگل، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، حدود ۲۰ هزار هکتار ساحل و ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار زمین‌های مستحدث و موات است.

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان 
  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان یزد
  • روستای ساسنگ در استان گلستان
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • آب‌دزدی در مازندران با سه‌هزار انشعاب غیرمجاز
  • واگذاری بیش از ۹ هزار فقره انشعاب آب در استان مرکزی
  • کشف ۸ دستگاه ماینر غیرمجاز در روستای دودهک دلیجان
  • انهدام باند قمار و شرط بندی آنلاین در گلستان
  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه