Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:42:43 GMT

دعوت از مردم فارس برای اهدای خون

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۱۴۴۳۴

دعوت از مردم فارس برای اهدای خون

ایسنا/فارس معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در مراکز درمانی به شکل مستمر نیاز به خون و فرآورده‌های خونی وجود دارد، از مردم دعوت کرد که برای اهدای خون، به پایگاه‌های موجود در فارس مراجعه کنند.

دکتر اورنگ ایلامی، یکشنبه ۲۳ خرداد، به خبرنگاران گفت: خون و فرآورده‌های خونی، نیاز روزانه و همیشگی مراکز درمانی و همراهی مردم در تامین این نیاز، یک ضرورت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت علمی علوم پزشکی شیراز با یادآوری اینکه، زمان نگهداری خون و فرآورده‌های خونی، طولانی نیست، خاطرنشان کرد: حضور مردم برای اهدای خون، یک نیاز مستمر بوده نباید در هیچ شرایطی متوقف شود.

ایلامی گفت: امیدوار هستیم که مردم فارس در این روزها نیز همانند گذشته، حضوری مستمر در مراکز انتقال خون استان داشته باشند و نظام سلامت استان را در تامین خون موردنیاز بیماران یاری کنند.

او با تاکید بر اینکه ذخایر خونی در چرخه درمان بیماران به ویژه موارد اورژانسی اهمیت بسیاری دارد، افزود: مصدومان حوادث ترافیکی، مادران باردار، بیماران تالاسمی، هموفیلی و سرطانی، نیاز بیشتری به خون و فرآورده‌ های خونی سالم دارند.

ایلامی گفت: مردم در هر شرایطی، خصوصا در این روزهای کرونایی می توانند خون اهدا کنند، اهدای خون علاوه بر کمک به سیستم سلامت در تامین نیاز بیماران، منجر به حفظ سلامت اهدا کننده نیز خواهد شد.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: مردم با رعایت مسایل بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی و استفاده مداوم از ماسک، می توانند برای اهدای خون به مراکز سازمان انتقال خون مراجعه کنند.

عضو هیئت علمی علوم پزشکی شیراز گفت: داشتن سن ۱۸ تا ۶۰، وزن بالای ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه بیماری های مزمن جدی، نداشتن سابقه تب و علایم تنفسی در یک ماه اخیر و نداشتن اعمال دندانپزشکی در یک هفته اخیر، از شرایط پذیرش خون اهداکنندگان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اهدا خون استان فارس برای اهدای خون خون و فرآورده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۴۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری

استاندار لرستان رسانه‌های این استان را به ایجاد وحدت و افزایش امنیت سرمایه‌گذاری دعوت کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، شامگاه چهارشنبه، در آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای بر بلندای حضور، اظهار داشت: ایجاد وحدت یکی از مؤلفه‌های توسعه در لرستان است.

وی با درخواست از رسانه‌های لرستان برای دعوت مردم و شخصیت‌های سیاسی به وحدت، اضافه کرد: تقویت وحدت در این استان باید رویکرد خبرنگاران باشد.

رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان

استاندار لرستان تأکید کرد: سرمایه‌گذاران در صورت وجود وحدت به سرمایه‌گذاری در این استان ترغیب می‌شوند و امنیت سرمایه‌گذاری در لرستان نیز افزایش می‌یابد.

شفقت با بیان اینکه ایجاد وحدت برای افزایش نظارت‌ها مؤثر است، خاطرنشان کرد: نظارت برخلاف تفرقه‌افکنی است و برای رشد و تعالی اثرگذار است.

وی بیان کرد: رویکرد نظارتی بر مبنای هدایت، راهبری، کمک و مشاوره است و اصحاب رسانه می‌توانند مردم را به مشارکت برای ایجاد دعوت کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه مهربانی مردم این استان مشقت را برای «شفقت» آسان می‌کند، اعلام کرد: من به مهربانی مردم اطمینان دارم و مأموریت ما پیشرفت و توسعه همه‌جانبه در لرستان است.

شفقت با اشاره به تصویب روز لرستان در اول خرداد ماه، گفت: روز عملیات حاج عمران و 300 شهید این عملیات به‌نام این روز تصویب شده‌ است.

وی دربارۀ مطالبات رسانه‌ها برای اجرای قانون م.‌الف، اضافه کرد: این موضوع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان مطرح می‌شود تا خبرنگاران از مزایای آگهی‌های دولتی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ 644/

دیگر خبرها

  • تجلیل از مقام معلمان در بوانات
  • دعوت چند بازیکن مازندرانی به اردوی تیم ملی فوتبال هفت نفره
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان