Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس گفت لندن قصد دارد تنش با اتحادیه اروپا درباره  ایرلند شمالی را کاهش دهد.

وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه با اسکای نیوز در حاشیه نشست گروه هفت اعلام کرد: لندن می‌خواهد تنش با اتحادیه اروپا در مورد تجارت با ایرلند شمالی را کاهش دهد، اما باز هم تکرار می‌کنیم که اتحادیه اروپا باید متوجه شود ایرلند شمالی بخشی از انگلیس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ما می‌خواهیم تنش‌ها کاهش یابد، ما یک رویکرد انعطاف پذیر و عملی داریم. آنچه ما نمی‌توانیم همزمان داشته باشیم این است که هم پروتکل ایرلند شمالی به روشی بسیار انعطاف پذیر اجرا شود و هم توافق «جمعه خوب» در نتیجه آن تضعیف نشود.

چندی پیش، رئیس شورای اروپا قبل از دیدار با بوریس جانسون گفته بود: چنانچه انگلیس به توافقی که در خصوص ایرلند شمالی امضا کرده پایبند نباشد حاکمیت قانون را نقض کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس پیش از حضور در نشست اعضای گروه ۷ باید تصمیمی جدی در مورد ایرلند شمالی و حل و فصل اختلافات در این منطقه اتخاذ کند.

پیشتر هم، رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده بود که کاخ سفید از حقوق مردم در ایرلند شمالی حمایت می‌کند و خواسته آنان برای استقلال را کاملا به حق می‌داند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دومنیک راب ایرلند شمالی اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا ایرلند شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۴۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان

رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد اتحادیه اروپا پیشنهاد یک بسته مالی به ارزش یک میلیارد یورو به لبنان را مطرح کرده است.

به گزارش ایسنا، اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا امروز (پنجشنبه) در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان و نیکوس کریستودولیدس، رئیس جمهوری قبرس خاطرنشان کرد اتحادیه اروپا پیشنهاد یک بسته مالی به ارزش یک میلیارد یورو به لبنان را مطرح کرده است.

براساس گزارش العربیه، رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد که این بودجه از سال جاری میلادی تا سال ۲۰۲۷ در دسترس لبنان خواهد بود.

وی در ادامه گفت: «اتحادیه اروپا همچنین از نیروهای مسلح لبنان با تجهیزات و آموزش برای مدیریت مرزهای این کشور حمایت خواهد کرد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسته یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا برای حمایت از لبنان
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • تشدید مناقشات بین ایرلند و انگلیس بر سر مسئله مهاجران
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • اطلاعات نادرست چت جی پی تی در اتریش دردسرساز شد