Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقاله اعضای هیات علمی دانشکده طب ایرانی با موضوع داروهای گیاهی قلب و عروق در مجله اروپایی قلب منتشر شد.

به گزارش ایسنا، مقاله دکتر امیرحسین جمشیدی، دکتر بهاره سادات یوسف ثانی و دکتر مجید دادمهر از اعضای هیئت علمی دانشکده طب ایرانی با عنوان «داروهای گیاهی در قلب و عروق: داروهای گیاهی که توسط پزشک ایرانی، ابن سینا توصیف شده است» در مجله اروپایی قلب به چاپ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتشارات دانشگاه آکسفورد این مجله را به نمایندگی از انجمن قلب و عروق اروپا به صورت هفتگی منتشر می کند.

در این مقاله نظریات دانشمند بزرگ ایرانی به نام ابوعلی سینا، پیرامون داروهای محافظت کننده قلب و عروق بررسی شده است. ابن سینا در کتاب اختصاصی خود به نام "رساله داروهای قلبی" به معرفی گیاهان دارویی اثر بخش بر قلب و عروق و بیان ویژگی‌های آن‌ها پرداخته است.

علاوه بر توصیف اصول کلی، ابن سینا اصول اساسی دیگری را برای این داروها مانند طعم (مزه) و بو (عطریت) نیز در نظر گرفته است. او معتقد بود طعم و بوی هر داروی گیاهی، اثرات قابل توجهی در تقویت قلب و عروق دارد. از این رو مواردی چون زعفران، گشنیز، هل، فرنجمشک، سیب، گلابی، نعناع و ریحان به عنوان داروی گیاهی مقوی قلب معرفی شده اند.

یافته‌های فعلی نشان می دهد که گیرنده های طعم، منحصر به زبان نبوده و در بافت های دیگری مانند قلب و عروق نیز وجود دارند. شواهدی وجود دارد که آنها نقش مهمی در انقباض قلب و تون کلی عروقی ایفا می کنند.

طبق اعلام روابط عمومی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران، علاوه بر این، گیرنده های بویایی هم در بافت های دیگر بدن از جمله قلب وجود داشته و نتایج مطالعه بر رده سلولی، حاکی از آن است که فعال شدن گیرنده های بویایی، اثرات کرونوتروپیک منفی و کاهش نیروی انقباضی در قلب را داراست. از آنجایی که این گیرنده ها، ممکن است بر روندهای فیزیولوژیکی و آسیب شناختی تأثیر بگذارند، ممکن است پتانسیل درمانی هم داشته باشند. برای این منظور، ارزیابی های بیشتری لازم است.

انتهای پیام 
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتشار مقاله در نشریات داروهای گیاهی قلب و عروق داروهای گیاهی قلب و عروق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۴۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر همسر ناوالنی بر روی جلد مجله تایم

به گزارش خبرآنلاین یولیا ناوالنایا، رهبر جدید اپوزیسیون منتخب غرب برای روسیه، قول داده است به مبارزه همسرش برای عدالت و برای روسیه آزاد و دموکراتیک ادامه دهد.
 
نام نرگس محمدی برنده ایرانی جایزه صلح نوبل نیز در بین این فهرست ۱۰۰ نفره دیده می‌شود.

311311
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899750

دیگر خبرها

  • چرا پخش سریال حشاشین پس از انتشار ممنوع شد؟/ ممیزی سریال‌های خارجی پسینی است
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از قیمت‌گذاری دستوری
  • (ویدیو) گل سوم پرسپولیس به آلومینیوم توسط سینا اسدبیگی
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • تصویر همسر ناوالنی بر روی جلد مجله تایم
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران