Web Analytics Made Easy - Statcounter

فتوای جهاد کفایی آیت‌الله سیستانی برای مبارزه با تروریست‌های داعش با ایجاد زمینه تشکیل حشد شعبی مقدمات سقوط تکفیری‌های داعش را در عراق فراهم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، 7 سال قبل در چنین روزی یعنی 13 ژوئن 2014 آیت‌الله سید «علی سیستانی» مرجع عالیقدر شیعه در عراق در پی اشغال شهرهای عراق و سقوط پیاپی مناطق این کشور توسط تروریستهای داعش، فتوای «جهاد کفایی» در دفاع از عراق و مقدسات آن را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اعلام این فتوا میلیون‌ها تن از مردم پیر و جوان عراق فوج فوج به این فتوا لبیک گفتند که این حرکت زمینه‌ی تشکیل حشد شعبی را فراهم کرد.

نیروهای حشد شعبی در نیمه ژوئن سال 2014 بعد از حمله گسترده گروه تروریستی داعش به استان‌های غربی عراق و سقوط 3 استان این کشور با صدور فتوای جهاد کفایی توسط آیت الله «سید علی سیستانی» تشکیل شد. فتوایی که بر اساس آن از کسانی که قادر به حمل سلاح و مبارزه با گروه‌های تروریستی بودند، خواسته شده بود که به صفوف مبارزه با داعش بپیوندند.

آیت الله سیستانی: ملت‌های آزاده دنیا به یاری ملت فلسطین بشتابندآیت‌الله سیستانی: کشورهای مسلمان و جامعه جهانی وظیفه دارند افغانستان را تنها نگذارندتوصیه‌های نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران به اعضای خانه مطبوعات قم

صدور فتوای تاریخی جهاد کفایی، توسط مرجعیت دینی عراق در واقع خط پایانی بر پیشروی‌های تکفیری‌ها بود و روند تسلط آنها بر مناطق مختلف عراق را به یکباره متوقف ساخت. این فتوای تاریخی علاوه بر تحقق دستاوردهای میدانی و ملموس، فشار روانی فراوانی را نیز به تکفیری‌ها تحمیل کرد.

این فتوای آیت الله سیستانی در برهه‌ای حساس از تاریخ عراق موجب شد تا این کشور بار دیگر روی صلح و ثبات را به خود ببیند.

در پنجمین سالگرد صدور فتوای جهاد کفایی، پارلمان عراق تصویب کرد که 13 ژوئن (سالروز صدور فتوای آیت الله سیستانی) به عنوان مناسبتی ملی گرامی داشته شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی صدور فتوای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۱۵۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب الله به پادگان نظامی «برانیت» رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از حمله موشکی به یک پادگان ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

در بیانیه حزب الله آمده است: برای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلاور و شریف آن، مجاهدان مقاومت اسلامی ساعت ۸:۱۵ صبح امروز چهارشنبه (به وقت محلی) محل تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را در اطراف پادگان «برانیت» با سلاح موشکی و گلوله‌های توپخانه هدف قرار دادند.

این خبر در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیش از صدور بیانیه حزب الله از به صدا درآمدن آژیر خطر در شهرک‌های نطوعا،‌ متات، الکوش و حرفیش در منطقه الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی در پی حمله موشکی از جنوب لبنان خبر داده بودند.

کد خبر 6093793

دیگر خبرها

  • حمله موشکی حزب الله به پادگان نظامی «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • اسناد ساواک درباره‌ی همسر حاج آقا مصطفی خمینی چه می‌گویند؟
  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی
  • شادی سیستانی ها ٰ؛ آب هیرمند سیستان را اینگونه زیبا کرد | تصاویر
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد